PDA

View Full Version : Iemand ervaringen met JJ's in een TSL100?



hassent
8 augustus 2006, 08:24
Ik ben van plan de buizen in m'n TSL100 te gaan vervangen en zit te denken aan JJ's. Heeft hier iemand al ervaring mee? Tevens denk ik eraan er maar 2 eindbuizen te plaatsen ipv 4 zodat ie 50W wordt. Heeft iemand dat al eerder gedaan bij een TSL?

Als iemand andere tips heeft qua buizen hoor ik het ook graag!

Kim Wilson
8 augustus 2006, 08:35
JJ hoor ik goeie dingen over.

Hou er wel rekening mee dat je niet zomaar twee eindbuizen kunt weglaten (iets met impedantie, dacht ik).

minas
8 augustus 2006, 12:45
Iemand die ik ken heeft JJ's in zijn TSL gezet en ik vind het een stuk beter klinken zo.
Als je 2 buizen er uithaald moet iig ook een zekering veranderen.
Mij lijkt zelf wel dat hij op 100watt beter zal klinken dan 50 watt, het volume verschil tussen de 50 en 100 is ook vrij klein.

Chris Winsemius
8 augustus 2006, 13:03
Ik ben van plan de buizen in m'n TSL100 te gaan vervangen en zit te denken aan JJ's. Heeft hier iemand al ervaring mee? Tevens denk ik eraan er maar 2 eindbuizen te plaatsen ipv 4 zodat ie 50W wordt. Heeft iemand dat al eerder gedaan bij een TSL?

Als iemand andere tips heeft qua buizen hoor ik het ook graag!

JJs maken in het algemeen het geluid wat "ronder", veel mid, minder hoog en laag.
Ok-je optie voor amps die behoorlijk "scherp" zijn.

Agent_Smith
8 augustus 2006, 18:55
Ik heb JJ in mijn TSL60 gehad. Ik ben groot fan van de JJ's. Ik vind de TSL niet echt wat, maar met de JJs werd het toch nog een stuk beter.

Punt
8 augustus 2006, 19:03
JJ's hebben mi de beste prijs/kwaliteit verhouding van de new productions en klinken meestal beter dan fabriekstubes.
Beste sound imo heeft de GT 12ax7M, zet er daar 1 van op V1 b.v.

ateng
8 augustus 2006, 20:03
Heb zelf JJ E34L en vind ze super. Meer laag en ballen dan een EL34. Toevallig gisteren nog even een test gedaan met eindbuizen en wat een verschil qua klank en karakter. De buizen die ik getest heb waren Svetlana EL34, Sovtek EL34, Sovtek 6L6 en JJ E34L. De JJ E34L heeft echt meer laag dan een gewone EL34 wat sowiezo mijn voorkeur was boven 6L6 vanwege de warmte en ronde tonen maar de laag miste van een 6L6. Met de E34L heb je de warme ronde tonen maar met de laag van een 6L6 dus precies wat ik zoek in een eindbuis.

Agent_Smith
8 augustus 2006, 20:14
Heb zelf JJ E34L en vind ze super. Meer laag en ballen dan een EL34. Toevallig gisteren nog even een test gedaan met eindbuizen en wat een verschil qua klank en karakter. De buizen die ik getest heb waren Svetlana EL34, Sovtek EL34, Sovtek 6L6 en JJ E34L. De JJ E34L heeft echt meer laag dan een gewone EL34 wat sowiezo mijn voorkeur was boven 6L6 vanwege de warmte en ronde tonen maar de laag miste van een 6L6. Met de E34L heb je de warme ronde tonen maar met de laag van een 6L6 dus precies wat ik zoek in een eindbuis.

Precies! Ik had het ook voornamelijk over de E34L moet ik nog toevoegen.

andoni
8 augustus 2006, 20:32
Ik ben ook erg gecharmeerd door de TAD's die ik net in mijn DSL100 heb gestopt. Niet zo dik als de E34L's, maar wel erg strak en instant rock sound. In mijn preamp heb ik de JJ ECC83S'en. Ben over het geheel erg tevreden.

Iceman
9 augustus 2006, 09:21
http://www.eurotubes.com/euro-m.htm

vinni
9 augustus 2006, 10:27
Eerst Svet's C winged EL34's gehad. Heel goed.....
Toen de JJ EL34L.....nog beter!

Maar top is toch wel de nieuwe KT77 van JJ. Nog grootser.
Was zo nieuwsgierig dat ik een set uit de eerste batch heb gekocht.
Alleen was die batch niet optimaal (hoge platevoltage of zoiets)
Nu een nieuwe set besteld.

Aanrader!

En stel je niet teveel voor van halvering van je eindbuizen.
Resultaat, reductie van volume, valt vaak tegen en de breakup schiet ook niet op. Denk wel even aan de juiste impendatie. FF search gebruiken.

Vinni