PDA

View Full Version : alternatief binding materiaal



djangfripp
8 augustus 2006, 02:06
ik was op zoek naar een mannier om toch een soort binding aan te brengen op mijn hollowbody zonder te hoeven frezen. Ik kwam op deze site terecht.
http://www.inlayusa.com/redripplemic.htm

iemand ooit al van dit bedrijf of materiaal gehoord ?

ziet er wel interessant uit, het is meer bedoeld voor inlays maar er staat dat je het ook kan gebruiken voor bindings .. Enkel voor het zicht welliswaar want veel bescherming gaat dit niet geven .. vraag me eigenlijk ook wel af hoe je een binding zou kunnen doen met die sheets ...

anyway, het kan wel handig zijn voor mijn gitaar want frezen is nogal riskant aangezien de top en zijkanten nogal dun zijn, en volgens Javaca slecht gelijmd. Misschien moest ik maar eens bestellen, ik kan er dan zowieso een logo of inlays mee maken.

iemand nog een ander idee om een soort binding te maken ? ( behalve spuiten of biezentrekker ...) Een of ander dun materiaal, waar je dan kan over lakken.

greetz

fred dons
8 augustus 2006, 08:06
dit spul is bij binding bedoeld om in de binding (purfling) in te leggen (een dunne abalone strip tussen een plastic binding bijvoorbeeld) en niet als de daadwerkelijke binding, het is zeer dun en zal bij de ronding van een body zeker breken
al eens gedacht om anders met fineer een binding te creeeren ?, moet je nog steeds wel iets wegfrezen maar dat kan dan minder dan een halve mm zijn

Javaca
8 augustus 2006, 10:50
Dit is voor die Egmond?
Je kan er een klein geultje in steken en daar een binding in leggen, zoals bij een viool. Maar een brede binding zou ik maar niet aan beginnen. Oorspronkelijk hoort er een zwarte bies op. Het is een cheap-ass gitaartje, daar maak je geen gibson van.