PDA

View Full Version : Cabinet



vox
8 augustus 2006, 00:16
Hey, ik heb dus een Vox ad50vt en zit te kijken naar een ext. cabinet (8ohm) welke is aan te raden??? prijs is niet echt belangrijk, bedoel ga niet voor 100 euro meer of minder zeuren.. mijn prijs range legt wel ergens tussen € 200 en € 350 als dit uberhaupt mogelijk (misschien 2e hands, maar dan weet ik nog niet waar ik naar moet kijken) merk niet echt super belangrijk kwaliteit kijk ik naar... en krijg ik meer power??


alvast bedank..

interessander
8 augustus 2006, 00:24
Wat voor cabinet zoek je? 1x12, 2x12, 4x12?

almarvk
8 augustus 2006, 08:38
Je kan natuurlijk gewoon die cabinet van Vox halen. Kosten 300 euri geloof ik. Goede verhalen over gehoord!

vox
8 augustus 2006, 13:24
en die van 300 euro is een 1x12 2x12?? zoek een 2x12 of 4x12

almarvk
8 augustus 2006, 13:26
Dat is een 2x12 versie.

JorikDekkers
8 augustus 2006, 15:28
let op! als je er een cabinet aan hangt wordt de interne speaker automatisch uitgezet. Ik weet niet of dat mod-baar is ofzoiets maar het heeft zo dus misschien minder zin om een cab aan te schaffen dan je denkt!

Kim Wilson
8 augustus 2006, 15:38
let op! als je er een cabinet aan hangt wordt de interne speaker automatisch uitgezet. Ik weet niet of dat mod-baar is ofzoiets maar het heeft zo dus misschien minder zin om een cab aan te schaffen dan je denkt!
Dat is niet altijd zo. Bij de Vox weet ik het niet, maar ik kan bij mijn Hotrod beide gewoon gebruiken. Even nakijken dus.

robert-gitarist
8 augustus 2006, 15:52
Is bij mij ook zo met een combo.Ik heb een Randall Rg75 combo en heb die wel eens aangesloten op mijn 2*12 marshall kast en inderdaad de speaker van de Randall combo doet het dan niet.En als het mod-baar is(dus dat die speaker wél aanblijft) dan hoor ik dat graag :D

Dolf
8 augustus 2006, 17:32
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=vox+cabinet&x=0&y=0

Die eerste twee vallen binnen jouw budget en de verzendkosten zijn niet zo heel hoog....

JorikDekkers
8 augustus 2006, 17:59
@ Kim. Ja ik had het (natuurlijk?) ook over de vox. De ad60 en ad120 hebben dit niet, maar de ad15, ad30, ad50 en ad100 wel. Aangezien ik een ad100vt heb is er voor mij iig geen reden om een cab te kopen maar ik overweeg hem te laten modden.


Dus: let hier aub wel op! met meer speakers heb je wrs meer volume en als het een goeie cab is ook wel beter geluid maar let erop dat de amp zijn eigen speaker wel mute!

En mijns inziens wil je geen vox cab omdat dat dus echt afschuwelijk staat tov de bbq grill van je ad50vt. Als jij de marshall standen veel gebruikt (je sig?) dan is het misschien wel een strak idee om eens een Marshall 1936 (2x12) of 1960 (4x12) aan de tand te voelen!

interessander
8 augustus 2006, 18:11
Die eerste kast van de thomann site (zie link in post van Dolf) is juist prima i.c.m. de "bbq grill"

vox
8 augustus 2006, 20:19
marshall zat ik zelf wel aan te denken.. (misschien dan de stap later maken om een head te kope van hetzelfde merk) maar het is ff kijken natuurlijk..

Jah ik gebruik de JCM 800 setting als standaard.. Johnny had deze de laaste jaren van zijn carriere als gitarist.. aangezien ik ramones covers speel klinkt dit perfect, evengoed een eigen sound maar beetje in de trand van hem..