PDA

View Full Version : meningen gevraagd over switcher



hadv
7 augustus 2006, 22:54
Hoi Allemaal

Ik wil graag jullie mening.
Ik ben bezig met een schakelkast met de volgende mogelijkheden:
- 4 effecten aansturen met True Bypass (via een 2x om-relais)
- 104 configuraties, aangeduid als A1..4 t/m Z1..4
- LCD met daarop de naam van de configuratie en de status per effect (On, Off)
- de configuraties zijn programmeerbaar, dus zelf bepalen welk effect per configuratie aan of uit staat
- 2 voetschakelaars om op en neer door de 104 configuraties te wandelen

iemand nog creatieve ideetjes ?

Dirk_Hendrik
8 augustus 2006, 11:18
Eentje..

Je idee extreem versimpelen. Het is allemaal haalbaar maar je kunt op je vingers natellen dat je het grootste gedeelte van die functionaliteit nooit gaat gebruiken.

SimonS
8 augustus 2006, 11:23
104 configuraties met 4 effecten is wel een "beetje" overkill he...

nielsduursma
8 augustus 2006, 11:36
ik denk dat je beter 4X3X2X1= 24 "presets" kan maken. is waarschijnlijk veel makkelijker in elkaar te zetten, en je zal meer dan de helft van de 100 presets toch niet gebruiken.

rvorkink
8 augustus 2006, 11:36
Volgens mij houd het op bij 16 configuraties.
4 apparaten aan of uit.........

Epic
8 augustus 2006, 11:39
als je de volgorde mag veranderen zijn het er iets meer.

almarvk
8 augustus 2006, 11:50
Idd, extreem versimpelen! Zo ga je nog geen 5 procent gebruiken van de presets. Leuk idee, maar hou het simpel!

Jimwoud
8 augustus 2006, 14:42
Ik zou er nog een hoofdschakelaar op zetten, om de gehele loop aan en uit te zetten. Dit is handig als je bijvoorbeeld de basissounds van je versterker gebruikt.

Wel een goed idee zon schakeling, maar als je vier effecten heb, is het dan niet makkelijker en misschien ook wel praktischer om alles gewoon in één loop te zetten. Ander moet je van een heleboel presets precies weten welke waarvoor dient. Ik heb nog wel een enkele loop bouwpakketsetje liggen eventueel.

Succes

hadv
8 augustus 2006, 18:48
alvast bedankt allemaal, ik ben gewoon aan het kijken of ik dingen over het hoofd heb gezien, dus als jullie wat dat betreft nog wat kunnen bijdragen...volgaarne

mijn eerste reactie: idd is het aantal configuraties groot, maar dat komt omdat ik gebruik maak van een microccontroller met geheugen. het aantal configuraties is dus afhankelijk van de omvang van het geheugen, meer niet (de kleinste microcontroller die ik nu gebruik heeft 128 byte eeprom geheugen, daar passen dus in principe 256 configs van 4 bytes in)

@jimwoud: masterswitch: de lol van 'veel' configuraties is dat ik denk dat je per nummer met 4 toe kan, dan zet je dus op de volgende configuratie alles op "uit"
zo deel je je configuraties in per nummer.
overigens, dank je voor het aanbod, maar de electronica is allemaal al aanwezig & het is tevens een project om eens iets gitaar-gerelateerds met een microcontroller te doen.

@rvorkink: ja, idd is 16 het maximum met 4 lijnen, maar de lol is dat je door het programmeren de volgorde van de configuraties zelf bepaalt. stel je 1e is "alles uit", maar je wilt in 1x naar "alles aan", dan zou je flink moeten doorstampen.
en bij het volgende nummer wil je van "alles aan" naar "alleen die ene aan" en vervolgens "en dan die erbij". vandaar de meerder configuraties.