PDA

View Full Version : HELP*Epiphone G 400 HC*



Powerplay
7 augustus 2006, 20:47
jooo mensen....

kzag op een site een gitaartje staan.. niet duur,.. maar mij lijkt hij wel super goed...

Een epiphone G 400 HC-foto--> http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPG400

nou is mijn gitaarleraar niet echt te spreken over epiphone omdat hij vind dat ze nogal snel ontstemmen en het geluid gwn niet mooi is...

nou mijn vraag, wat vinden jullie van deze gitaar?

Oja, ik speel vooral Rock/blues , zoals, Van Halen Ac/Dc, Metallica, jimi hendrix etc. etc.

Alvast bedankt!!!!

Den_Echte_Jef
7 augustus 2006, 20:51
Nou,

Ik denk voor de muziek die je wil spelen deze gitaar wel aan u eisen voldoet,
het is natuurlijk geen gibson maar zeker geen slechte gitaar,

Hoelang speel je al ??

hidde630
7 augustus 2006, 21:29
Prima gitaartje, ik heb er ook eentje. Bij mij onstemt hij niet zo snel, maar ik heb er ook andere mechanieken op. Van deze weet ik niet zo goed of ze snel onstemmen ja of nee. Maar goed, je kunt ze ook zo even vervangen door andere (betere). Voor uw muzieksmaak is dit meer dan prima. Al speelt een echte SG wel veel lekkerder, maar dat hou je toch.
Ik vind het geluid over het algemeen ook wel voldoende. Je kan ze ook makkelijk even upgraden door er een paar gibson elementen oid in te doen, maar dat is helemaal aan jou....

datsun
7 augustus 2006, 21:38
een vriend van me heeft er een, en idd, hij doet ze weg omdat ze, letterlijk, binnen de 5 seconden na het stemmen al ontstemt. Echt kutding, die G400. Maar dat zal wrs ook weer van exemplaar tot exemplaar verschillend zijn, ga ze gewoon testen alvorens je ze koopt.

hubert
8 augustus 2006, 00:05
proberen waard.....met die gitaren is het misschien andere elementen, misschien andere tuners, misschien andere kam..... misschien is ie zo perfect...
maar ik denk dat dat een prima gitaar is....ik denk de beste sg van epiphone

iwamoto
8 augustus 2006, 00:33
een vriend van me heeft er een, en idd, hij doet ze weg omdat ze, letterlijk, binnen de 5 seconden na het stemmen al ontstemt. Echt kutding, die G400. Maar dat zal wrs ook weer van exemplaar tot exemplaar verschillend zijn, ga ze gewoon testen alvorens je ze koopt.
wow man, jij bent wel constructief :D ik vind de 2e kamer ook kut omdat rita verdonk erin zat....

nou verbeter je jezelf wel een beetje op het laatst, maar toch, beter opletten met je taal ventje!

zelf vond ik de G400 wel een aardig ding, met wat werk is het een lekker ding :)

datsun
8 augustus 2006, 00:47
daarom zei ik ook die G400, en niet een G400 , ik bedoel specifiek die van mn vriend :) .

iwamoto
8 augustus 2006, 00:51
daarom zei ik ook die G400, en niet een G400 , ik bedoel specifiek die van mn vriend :) .
oooh, ok, misinterpretatie, dan is het goed :D

Coco
8 augustus 2006, 07:23
Prima gitaar!
Ik heb hem een jaar geleden tweedehands gekocht. Met een setje nieuwe snaren en het schoon laten maken van de switch, heb ik er een prima gitaar aan.

Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de oefeningen met powerchords, maar dat is een kwestie van smaak.

Het ontstemmen heb ik geen last van.

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 08:00
Nee doen man! Epiphone SG is echt vet goed!

Orpheo
8 augustus 2006, 08:23
Nee doen man! Epiphone SG is echt vet goed!

heerlijk die sarcasme :D

ik zou echt niet een epi SG nemen. ondingen. dan eerder een fender tele :o

JTB
8 augustus 2006, 08:40
Ja want die zijn tenminste vergelijkbaar...

Kim Wilson
8 augustus 2006, 08:44
Zeker! Ze zijn allebei Rock&Roll!!

almarvk
8 augustus 2006, 08:48
Wat een kansloos topic!


;)

Orpheo
8 augustus 2006, 08:51
Ja want die zijn tenminste vergelijkbaar...

je mist het punt van mijn post. zo'n beetje iedereen hier op t forum weet dat ik een bloedhekel heb aan fenders, en zeker tele en strat. en als ik dan post 'liever tele ipv xxx' dan is dat xxx in mijn ogen wel heel slecht of brak oid. vandaar.

Harry
8 augustus 2006, 09:08
dat kunnen we niet allemaal weten. Ik wist ook niet dat je een hekel hebt aan fenders, dus.......

Orpheo
8 augustus 2006, 09:11
dat kunnen we niet allemaal weten. Ik wist ook niet dat je een hekel hebt aan fenders, dus.......

hmm... okay... ik was onder de veronderstelling dat 't algemeen bekend hier was zo'n beetje. ik zal er rekening mee houden in t vervolg :)

almarvk
8 augustus 2006, 09:12
je mist het punt van mijn post. zo'n beetje iedereen hier op t forum weet dat ik een bloedhekel heb aan fenders, en zeker tele en strat. en als ik dan post 'liever tele ipv xxx' dan is dat xxx in mijn ogen wel heel slecht of brak oid. vandaar.

Niet iedereen heeft het budget om een dure Gibson te kopen. Door zelfs Fender voor te stellen loop je appels met peren te vergelijken.

Orpheo
8 augustus 2006, 09:19
Niet iedereen heeft het budget om een dure Gibson te kopen. Door zelfs Fender voor te stellen loop je appels met peren te vergelijken.

het heeft niks met budget of gibson te maken. ik vind de G400 geen goeie gitaar. ik vind 't wrakhout. t speelt niet lekker,klinkt veel te schel. mist ballen, punch. complexiteit. als je dan lekker wilt rocken kan je imo beter dan een tele nemen voor dat geld. of t nu blade, G&L, Fender, whatever is, maakt niet uit. IK vind de G400 per definitie niet goed.

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 09:22
heerlijk die sarcasme :D

ik zou echt niet een epi SG nemen. ondingen. dan eerder een fender tele :o
Hehe ik meenden het.. Me pa heb zo'n dingetje.. Lang niet slecht. Niet zo vet als een LP, maargoed..

hubert
8 augustus 2006, 10:18
Op het moment dat iemand een bloedhekel heeft aan fenders strats en teles in het algemeen gaat zijn hele geloofwaardigheid nar de klote.....

almarvk
8 augustus 2006, 10:18
Tis wel Orpheo he ;)

hubert
8 augustus 2006, 11:59
wie is Orpheo?

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 12:00
Op het moment dat iemand een bloedhekel heeft aan fenders strats en teles in het algemeen gaat zijn hele geloofwaardigheid nar de klote.....
Hehe vind ik ook :strat: :D

Powerplay
8 augustus 2006, 13:27
joo echt super bedankt allemaal:) echt super tof,... en op de vraag hoelang ik speelde, is nu bijna 1,5 jaar....

kheb nu een cort, die ik heb gekocht voor 250 euro's maar die is echt super kut aan het worden=/


hehe,... echt super bedankt!!

Powerplay
8 augustus 2006, 13:30
en dan nog wat... wat voor gitaar raden jullie mij aan? kheb rond 700 euro te besteden voor een nieuwe.....

misschien toch gwn dees met wat nieuwe elementen ofsoiets? ...

ben benieuwd naar de reacties!

oja deze gitaar,... is de vorm en kleur misschien nog te krijgen in combinatie met een beter geluid etc. etc. ????
hehe vind de gitaar er echt super tof uitzien!

almarvk
8 augustus 2006, 13:34
Lees eerst de FAQ door! Daar staan heel veel gitaren gepost in prijsklasses.

Luke-wannabe
8 augustus 2006, 13:34
Esp (LTD) maakt ook iets dergelijks.. Esp is denk ik te duur maar LTD is wel te doen.
Dat is de LTD Viper, zal ff een linkje posten: http://www.espguitars.com/guitars_viper.html

Vooral de viper 200 FM vind ik cool!

vidar
8 augustus 2006, 15:12
heb 3 jaar op een epi G 310 gespeeld, prima gitaartje, gewoon lekker. Bij mij ook geen last van ontstemmen of meer van dat soort ongein. Voor het geld gewoon erg leuk!

hubert
8 augustus 2006, 15:24
als je 700 hebt te besteden, kikj dan eerst heel goed rond en probeer dan veel uit. Ik weet. het is al 1000 keer gezegd, daarom ook heel erg waar.

Powerplay
8 augustus 2006, 17:42
ke dan echt super tof voor die link hey!! :D staan we wat vette dingen op^^

kent iemand misschien double-d ? in rijssen, gitaarwinkel????

daar ben ik eigenlijk van plan namelijk om mn gitaar te gaan halen..

Powerplay
8 augustus 2006, 20:24
en ik heb nog een vraag,... jaaa het gaat nu lekker dus ik blijf komen:P

wat voor effect pedaal zou ik het beste kunnen halen? gwn een leuk effectje om te hebben... ik heb al dikke overdrive op mn versterker zitten, dus distortion of overdrive hoeft niet meer!

robert-gitarist
8 augustus 2006, 21:08
Tsja wat wil je?Chorus,delay,flanger,wah,phaser,tremelo...er is zó veel..geef eens een voorbeeld ofzo.Zelf ben ik gek op wah pedalen omdat ik die veel gebruik in solo's.Delay gebruik ik ook veel en is vooral lekker in solo's.

Orpheo
9 augustus 2006, 05:01
Op het moment dat iemand een bloedhekel heeft aan fenders strats en teles in het algemeen gaat zijn hele geloofwaardigheid nar de klote.....

en wie ben jij dat om dat te bepalen?!?! als ik teles en strats (vooral strats) klotegitaren vind die nergens naar klinken, en dat dat beeld constant wordt bevestigd door iedereen die ik op zo'n pokkeding zie spelen, dat mag toch?! en wie ben JIJ dan om te zeggen dat mijn geloofwaardigheid naar de klote gaat, vanwege mijn voorkeur in gitaar en sound? als het gaat om tips aangaande strats/tele's geef ik ook NOOIT tips, maar aangaande les pauls des te meer, omdat ik daar WEL wat van weet, en omdat ik daar WEL graag op speel, en omdat ik die sound WEL lekker vind.

dus kruip ff terug in dat hol waar je vandaan kwam, wil je?

Kim Wilson
9 augustus 2006, 08:32
en wie ben jij dat om dat te bepalen?!?! als ik teles en strats (vooral strats) klotegitaren vind die nergens naar klinken, en dat dat beeld constant wordt bevestigd door iedereen die ik op zo'n pokkeding zie spelen, dat mag toch?! en wie ben JIJ dan om te zeggen dat mijn geloofwaardigheid naar de klote gaat, vanwege mijn voorkeur in gitaar en sound? als het gaat om tips aangaande strats/tele's geef ik ook NOOIT tips, maar aangaande les pauls des te meer, omdat ik daar WEL wat van weet, en omdat ik daar WEL graag op speel, en omdat ik die sound WEL lekker vind.

dus kruip ff terug in dat hol waar je vandaan kwam, wil je?
Of een bepaald type gitaar wel of niet klinkt, is ook afhankelijk van de stijl muziek. In de bluesmuziek past nu eenmaal beter een strat. Dat je er niet van houdt, is mij prima. Maar dat maakt een strat geen kutgitaar...

hubert
9 augustus 2006, 13:21
zeg orpheo....niet zo happen....
daarmee bevestig je het alleen maar....

en dan te bedenken dat ik ook absoluut een gibsonman ben....

en daarbij...even inhoudelijk....het is per defenitie zo dat anderen bepalen of iemand geloofwaardig is. Ik ben een ander, dus ik draag daar zeker aan mee...

Powerplay
9 augustus 2006, 17:14
hmmm,.. ja weetniet echt eigenlijk,.. delay wel aangedacht maar voorderest niet echt bekend met effecten eigenlijk....

Orpheo
9 augustus 2006, 17:29
zeg orpheo....niet zo happen....
daarmee bevestig je het alleen maar....

en dan te bedenken dat ik ook absoluut een gibsonman ben....

en daarbij...even inhoudelijk....het is per defenitie zo dat anderen bepalen of iemand geloofwaardig is. Ik ben een ander, dus ik draag daar zeker aan mee...

ik vind het een zielige actie van je om iemands geloofwaardigheid op te hangen aan zijn voorkeur voor gitaren.

@ kim wilson: grappig; alle bluesartiesten die op strat/tele spelen, vind ik niks. geen lekker geluid. alle bluesartiesten met les paul mag ik daarentegen weer wel. niet vanwege de les paul maar vanwege t geluid. goh!

waar zou DAT nu toch vandaan komen..

hubert
9 augustus 2006, 19:28
tja zielig.....een tip...niet zo happen, want echt heel serieus heb ik het allemaal niet bedoeld.....

En nu niet meer reageren he?
weer vriendjes?

on topic:
powerplay, als ik jouw was zou ik een multieffect kopen. voor niet veel geld heb je al een goede. Daar zitten verschillende effecten in. kan je uitproberen wat je leuk vind en wat bij je past.

Powerplay
10 augustus 2006, 13:02
oke, cool dankje

Powerplay
10 augustus 2006, 15:30
en nog mensen die een tip hebben voor 'n gitaar?

rocker_71
10 augustus 2006, 15:34
Voor 700 euro zou ik deze (http://www.feedback.nl/?id=55&b=12000ZWBS)halen.

Ik heb zelf een echte bullseye en het is een hele goede gitaar. Alles netjes afgewerkt ed. Op termijn kun je altijd nog de pups vervangen, maar die EMG HZ-pups zijn ook wel aardig hoor.

Powerplay
11 augustus 2006, 17:17
k, dankje voor je hulp:D