PDA

View Full Version : Nieuwe Tuner



rambe029
7 augustus 2006, 20:17
Hey mense n,

Ik ben van plan een nieuwe tuner te kopen omdat mijn Qwik Tune ding echt scheef is :s

Welke denken jullie dat de beste is?

*)Boss TU 80

*)Korg GA 30

*)Yamaha YT 250


Buget tot max 30 Euro.



Groetjes,

Arnout

Mitch
7 augustus 2006, 20:27
Kun je dan niet net zo goed een stemfluitje nemen ?

almarvk
7 augustus 2006, 20:38
Je kan er gewoon 1 van Korg halen. Altijd goed.

Vonk
7 augustus 2006, 21:04
Of dat stompboxding van behringer.

robert-gitarist
7 augustus 2006, 21:37
Of een Boss TU-2 die ik zelf erg goed vind.Ik zelf heb een pedaaltuner van Fender en die is idiaal.Niks geen problemen mee gehad(terwijl er tijdje terug een volle fles bier over heen geknikkerd is :sneaky: ).Veder zal ik kijken na de Korg GT-3 ook erg goed.En als je echt een goed apparaat wilt hebben en een vrij hoog budget hebt,dan zou ik de Peterson Strobostomp nemen :)

Edit: sorry zie net dat je budget max. 30 euro is,sorry.Aan mijn post heb je dus niet veel maar ik laat hem wel staan voor andere mensen die ook nog opzoek zijn na goeie stemapparaten.

De Korg GT-3 waarover ik het had in deze post heb je wel voor 30 euro.Zeker 2de hands wel.

zoon van Piet
7 augustus 2006, 23:34
laat op de avond, ik word een tikkie melig...

Daarom maar even een plaatje gemaakt van drie vintage stemapparaten:

[IMG][IMG]http://img518.imageshack.us/img518/5416/img0031re7.jpg (http://imageshack.us)

De Zen -On Justina, de eerste-generatie-automatisch-en-chromatisch Arion Hu-8400. En de onvolprezen Korg GT-6, met de grote draaischijf. Die diende om het ding in te stellen op de snaar die ging stemmen, inders. Iedereen had een Korg. het ding was onverwoestbaar zolang je batterij er niet verkeerd om instopt - want dan is het einde verhaal. maar deze doet het nog steeds geweldig. en hij geeft aan of je batterij nog lekker in zijn volt zit...

Vonk
7 augustus 2006, 23:37
Nah toch machtig interessant Zoon van Piet!

zoon van Piet
8 augustus 2006, 09:56
Tja, ik merk nu pas dat ik dus eigenlijk verzamelaar ben van vintage stemspul. dat is pas echt ziek en zielig!
Zijn er meer van zulke figuren, of ben ik de enige? En is er eigenlijk wel een markt voor vintage stemmers?

de ware musthave is de originele Korg Tuner met twaalf standen, die was eigenlijk niet voor gitaar, maar voor electrieke piano.

robert-gitarist
8 augustus 2006, 10:40
Even offtopic,hoe bevalt je die MXR Micro amp die ik op de achter grond zie staan,pZoon van Piet?

zoon van Piet
8 augustus 2006, 12:58
effectpedalen zijn NOOIT offtopic! Die MXr heb ik al vanaf...eh..heel lang, toen ze net uitwaren. En het was mn 'altijd aansluiten'-pedaal, tot ik eind '82 mijn eerste TS kocht. De Micro amp is cleaner - en dat was net wat ik niet wilde, vanwege de cleane non-MV amps, die altijd gebruik.

Het ding is erg goed. Ik moet wel zeggen dat ik 'm zelden meer gebruik. En als ik heel eerlijk ben, moet ik ook toegeven dat de oude EH boosters LPB1 en 2 eigenlijk lekkerder klinken. Maar die zijn moeilijker te vinden, en tamelijk wrak in vergelijking met deze tank. Ik heb ook de commandeserie preamp. die is van plastic en dus al kapot als je m vuil aankijkt. maar hij klinkt nagenoeg hetzelfde en heeft een toonregelaar.

Nu we toch offtopiccen - en mensen blijkbaar verder kijken dan de stemapparaten op het plaatje, kunnen we er eigenlijk best even een quizz van maken: welke vijf apparaten staan daar in de marge toe te kijken?

( het lijkt makkelijk...)

ropp
8 augustus 2006, 15:11
De mxr's herken ik, de rest niet..

blue box/micro amp/phase 90

zoon van Piet
8 augustus 2006, 15:14
De mxr's herken ik, de rest niet..

blue box/micro amp/phase 90

Das al fout, want die ene is geen MXR.. ooit MXR's gezien met de in/uit op de kop?