PDA

View Full Version : Demo KerbStone



KerbStone
26 november 2002, 23:18
Dit is een korte compilatie van onze demo die we vorig jaar hebben opgenomen. Veel plezier!
http://www.kerbstone.net/demoKerbStone_low.mp3

KerbStone
26 november 2002, 23:21
En kijk ook eens op:

http://www.kerbstone.net

En laat weten wat je van de site vindt!
Dat kan uiteraard ook in ons gastenboek...

Groeten,

Mac-F
26 november 2002, 23:29
Klinkt leuk en swingt. Zangeres klinkt prettig, zou alleen wat meer "soul" mogen hebben.
Dat refrein van "hold the line", daar zingt iedereen ineens een tweede of een derde stem.
Waar is de eerste gebleven?

Persoonlijk vind ik eigen nummers leuker dan covers, maar jullie zetten die covers in ieder geval goed neer.

Mac-F
26 november 2002, 23:31
Ah, aan het eind hoor ik nog een heel kleinstukje solo!
Klinkt beter dan de zang, da's zeker.

KerbStone
26 november 2002, 23:34
Vind je de zang specifiek in het laatste nummer niet goed?
En dan de leadzang of 2e stem?

KerbStone
26 november 2002, 23:36
Ik geloof trouwens dat de eerste stem door een man wordt gezongen in Hold the line!
Zou ik wel eens kunnen zijn, ben niet zo goed in eerste stem, wil altijd 2e stem gaan zingen enzo

Luca P
26 november 2002, 23:47
Goeie site en band!
Jammer dat de gitaar solo's er niet op staan.

pimmetje
27 november 2002, 00:03
't Zijn heel verzorgd opgenomen covers.
Idd zou 't leuk zijn om wat meer gitaarwerk te kunnen horen, maar 't klinkt nu sowieso zeer netjes.

Ook meteen maar ff op de site geweest... daar krabde ik me bij 2 dingetjes wel achter de oren:
1. waarom flash?... lijkt zoals 't nu gebruikt wordt is flash niet direct nodig en misschien zelfs contraproduktief.
2. biografie komt over als een HELEBOEL tekst. Ik heb 't daarom niet gelezen, dus misschien is 't een prima bio, maar dat bedoel ik juist. 't Lijkt gewoon al zoveel tekst dat ik 't wel HEEL graag moet willen weten om 't te gaan lezen.

Verder wel een goede duidelijke vormgeving.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-11-26 23:13 ]</font>

aadplagiaat
27 november 2002, 00:29
Op 2002-11-26 23:03, schreef pimmetje:
't Zijn heel verzorgd opgenomen covers.
Idd zou 't leuk zijn om wat meer gitaarwerk te kunnen horen, maar 't klinkt nu sowieso zeer netjes.

Ook meteen maar ff op de site geweest... daar krabde ik me bij 2 dingetjes wel achter de oren:
1. waarom flash?... lijkt zoals 't nu gebruikt wordt is flash niet direct nodig en misschien zelfs contraproduktief.
2. biografie komt over als een HELEBOEL tekst. Ik heb 't daarom niet gelezen, dus misschien is 't een prima bio, maar dat bedoel ik juist. 't Lijkt gewoon al zoveel tekst dat ik 't wel HEEL graag moet willen weten om 't te gaan lezen.

Verder wel een goede duidelijke vormgeving.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-11-26 23:13 ]</font>


Ik sluit mij hierbij wel aan, maar wil daar nog wat negatiefs aan toe voegen. Het klinkt mij dus ook iets "te netjes". Ik mis de "drive" die bij de nummers hoort.
Begrijp me dus niet verkeerd alsjeblieft, anders gezegd dus: mooi gespeeld en kwa timing strak, maar de manier van spelen is te veel cover. Je zou kunnen zeggen "de vlag dekt de lading" maar meer ook niet. De vlag mist zelf de lading dus.Doe daarwat aan of blijf een van vele feestbands. Whatever.
Wel een mooi repertoire ook. Just do it!!

KerbStone
27 november 2002, 00:31
Mee eens! Iemand nog tips over het bouwen van websites via HTML (of frontpage)?

KerbStone
27 november 2002, 00:36
Leuk dat iedereen reageert trouwens! Blijf dat doen!
Aadplagiaat: ik ben het ook met je eens dat de sound te netjes is. Dat komt vooral, omdat we nog geen ervaring hadden met opnemen. Een groot gevaar van ieder op een eigen spoor (of in mijn geval sporen) en apart van elkaar opnemen, is dat je elkaar niet kunt aankijken tijdens het spelen, waardoor je elkaar niet kunt aanvullen...
Moeilijk uit te leggen, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

aadplagiaat
27 november 2002, 01:04
Op 2002-11-26 23:36, schreef KerbStone:
Leuk dat iedereen reageert trouwens! Blijf dat doen!
Aadplagiaat: ik ben het ook met je eens dat de sound te netjes is. Dat komt vooral, omdat we nog geen ervaring hadden met opnemen. Een groot gevaar van ieder op een eigen spoor (of in mijn geval sporen) en apart van elkaar opnemen, is dat je elkaar niet kunt aankijken tijdens het spelen, waardoor je elkaar niet kunt aanvullen...
Moeilijk uit te leggen, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.



Jazeker begrijp ik dat. Dit verklaart een heleboel. Maar of het ook helpt? :smile: grapje.

Succes en laat maar gauw het betere werk horen. Mail me als je in de buurt van Alkmaar speelt of zo?

Mac-F
27 november 2002, 01:21
Op 2002-11-26 22:34, schreef KerbStone:
Vind je de zang specifiek in het laatste nummer niet goed?
En dan de leadzang of 2e stem?



Nee hoor, de zang is heel goed. Op wat kleinigheden na natuurlijk, maar dat blijf je houden tenzij je een maand een studio afhuurt. En zoveel geld hebben we toch niet?
Maar ik vond het gitaargeluid van de solo mooier. Kan je niet nog zo'n compilatie maken met alleen je gitaarsolo's?

KerbStone
27 november 2002, 12:18
Als jij me een plek op internet aanwijst waar ik mijn solo's kan plaatsen, dan wil ik best de 2 volledige solo's van de demo cd achter een link plaatsen... Onze website kerbstone.net is namelijk bijna vol...
En Aadplagiaat: ik zal zeker mailen als we in de buurt van Alkmaar spelen... Al denk ik dat boekers in Noord Holland eerder een band uit omstreken boeken (Wij komen uit Groningen-stad). Koninginnedag 2003 staan we trouwens zo goed als zeker op de Grote Markt in Groningen. Daar zullen we ook deelnemen aan een project van de Glitterball Express ( http://www.glitterballexpress.com ), waar 2 bands (11+6 leden), een zangkoor, dansgroep, video- en lichtshow samenkomen... Daar hebben ze een aardig mengpaneel voor nodig :smile:

moretel
27 november 2002, 18:32
Klinkt goed, onze zangeres gaat weg en ik zou die van jullie wel willen hebben.
Als demo voor jullie doel (feesten) zijn het goede opnames.
Is dit soort muziek voorjezelf als gitarist ook jedat of ben je net als ik met wat alternatievere zaken bezig ?

KerbStone
27 november 2002, 20:57
Op 2002-11-27 17:32, schreef moretel:
Klinkt goed, onze zangeres gaat weg en ik zou die van jullie wel willen hebben.
Als demo voor jullie doel (feesten) zijn het goede opnames.
Is dit soort muziek voorjezelf als gitarist ook jedat of ben je net als ik met wat alternatievere zaken bezig ?



Omdat ons repertoire ( zie http://www.kerbstone.net ) vrij breed is, zit mijn smaak er altijd wel tussen. Ik hou zelf erg van het gitaarwerk van Steve Lukather van Toto ( http://www.toto99.com ). Maar voor ik dat leer spelen... :smile:

Blijven oefenen, of eigenlijk: "ga nou eens oefenen" :smile:

KerbStone
27 november 2002, 20:58
O ja, en die zangeres houden we lekker zelf! :smile:

Pilazzie
30 november 2002, 01:37
Allereerst leuke band, leuke site.

Strakke demo, covers strak gespeeld eigen nummers zijn wat rommelig. De covers missen, wat al eerder gezegd is een bepaalde drive. Het is opvallend dat zo goed mogelijk geprobeerd is de partijen in de covers na te spelen. Misschien mis je daardoor de achterliggende filosofie van een partij, althans het is moeilijk dat letterlijk op te roepen. Wees zelf creatief en geef eens b.v. een eigen interpretatie aan een cover (vetter, gelikter). Het gitaargeluid in het snelle eigennummer is moeilijk definieerbaar(luister eens naar U2). Maar blijf vooral veel plezier houden, en ik ben zeker van plan om jullie vaker te zien/horen spelen!!!!

Cherokane
30 november 2002, 02:05
Op 2002-11-26 23:36, schreef KerbStone:
Leuk dat iedereen reageert trouwens! Blijf dat doen!
Aadplagiaat: ik ben het ook met je eens dat de sound te netjes is. Dat komt vooral, omdat we nog geen ervaring hadden met opnemen. Een groot gevaar van ieder op een eigen spoor (of in mijn geval sporen) en apart van elkaar opnemen, is dat je elkaar niet kunt aankijken tijdens het spelen, waardoor je elkaar niet kunt aanvullen...
Moeilijk uit te leggen, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

Ik weet niet of dat specifiek komt omdat je elkaar niet kunt zien. Zou dat de netheid van de sound beinvloeden?
Ik mis wat robuustheid in de sound(zang is goed). Wat doet een bepaalde melodielijn met gevoel, wat roept het op? Oftewel intuitief inleven in een partij.
Communicatie m.b.t aanvullen is ook essentieel, maar een partij interpreteren/begrijpen heeft meer invloed op de sound.

Verder wil ik geen zeikerd zijn en vind ik de zang gewoon top!!!