PDA

View Full Version : Welke betaalbare singlecoils?



G.G.
7 augustus 2006, 17:03
Wie weet er een leuk setje singlecoils (evt tweedehands, via mp regelmatig verkrijgbaar) en goedkoop.

Ik ben namelijk van mening dat er hele goeie elementen zijn voor weinig geld. Heb bijvoorbeeld hele goeie ervaringen met WSC, oude Hohner en Custom (pre-ibanez dingen).

Heeft iemand misschien een goeie suggestie voor een strat (s-s-s) met mahonie (jaja, mahonie) body, esdoorn hals en ebben toets?

Output hoeft niet hoog te zijn, wordt toch in combinatie met een EMG afterburner gebruikt om output op te peppen van normaal strat naar gruwelijk.

jubei
7 augustus 2006, 17:18
hoor ook veel goede verhalen over gfs,kosten ook niet erg veel.maar heb er zelf geen ervaring mee.

Rude Perception
7 augustus 2006, 17:20
hoor ook veel goede verhalen over gfs,kosten ook niet erg veel.maar heb er zelf geen ervaring mee.

+1
dacht ik ook meteen aan toen ik de topictitel zag.

fred dons
7 augustus 2006, 17:21
zeker met een afterburner zou ik toch even uitkijken, die boost namelijk niet alleen je geluid maar ook de storing van de pups mee
kijk anders eens voor emgs-select die maken stacked humbuckers in single coil formaat die stil zijn (ik geloof dat stew mac die dingen ook nog verkoopt)

no 1 hops
7 augustus 2006, 18:12
vind de keystone set van bill lawrence een goeie .

thuis gestuurd voor nog geen 70 euro, met reversd wound/pole midden element.

heb ze nu op een cort s2600, dat is eigenlijk een short scale en misschien ga ik ze eens proberen in de affinity vintage white strat.
(maar dan moet ik ook alle pots veranderen want die zijn 500Kohm in de squier)

dit is wat er van het geluid verteld word
KeyStone™ Singles combine the best of tradition -- the alnico pole pieces and heat-treated formvar magnet wire are virtually the same as used in the coveted "vintage" Strat pickups of the '50s and early '60s -- with precision inner dimensions and highly efficient assembly and winding techniques to bring you pure single-coil performance that matches and exceeds the very finest traditional pickups ever made, with consistency, reliability, and ruggedness that no "vintage" or "boutique" pickup can touch!

glacius
7 augustus 2006, 19:13
dimarzio HS3 !! tegek !!

BLOK182
7 augustus 2006, 19:21
GFS is ook het eerste wat in mij opkomt, dollar of 50-60 voor een complete replacementset!

G.G.
8 augustus 2006, 00:05
GFS is ook het eerste wat in mij opkomt, dollar of 50-60 voor een complete replacementset!

Lijkt mij ook een goeie keus denk ik. Jammer dat je nergens echte info vind over de Blues Breaker Plus set van Swing (zelfde prijsklasse als GFS (€55)). Als je de specs leest moet het een zeer goeie set zijn, maar ik kan nergens info vinden.

Kim Wilson
8 augustus 2006, 08:16
Dan moet je Tonefactory even bellen, die kunnen je waarschijnlijk wel van de nodige info voorzien, aangezien ze ze ook verkopen.

DarknessAwaits
8 augustus 2006, 08:41
Dat is hetzelfde als aan een bakker vragen of z'n brood wel te pruimen is.

Kim Wilson
8 augustus 2006, 08:43
Ja hallo, als je advies wil, ga je toch naar de speciaalzaak? Als ik een fototoestel wil, ga ik toch ook naar de fotograaf?

G.G.
8 augustus 2006, 09:06
Dat is hetzelfde als aan een bakker vragen of z'n brood wel te pruimen is.

Dat zou je wel denken, toch heb ik het idee dat Tonefactory eigenlijk maar ene heel klein zaakje is dat door 1 persoon vanaf een zolderkamer gerund wordt ofzo. Als ik bel of mail, krijg ik altijd antwoord van ene Niek, en nooit iemand anders. En dat vind ik prettig.

De antwoorden zijn altijd uitgebreid en eerlijk, zodat je ook daadwerkelijk krijgt wat je denkt te bestellen en zodat het dan niet tegenvalt.

Ik ben in iedergeval erg tevreden met TF en zal er in de toekomst zeker veel meer bestellen.

Maar....... kunnen ze ook precies zeggen wat geschikte elementen zijn? Hebben ze netzoveel uitgeprobeerd als alle leden hier bijelkaar? Ik denk het niet. Vandaar dat ik de vraag hier post.

Misschien heeft iemand hier weleens een swing stratje getest, daar zitten ze namelijk ook in.

Kim Wilson
8 augustus 2006, 09:12
Tonefactory wordt door twee broers gerund vanuit de garage van Niek. Deze jongens zijn wel serieus met hun zaak bezig, en geven ook goed en uitgebreid advies. Ik denk dat je daar echt wel terecht kunt voor advies omtrent de Swing pickups.

Ik heb deze (http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2395) even geprobeerd toen ik de bias bij Niek heb laten afstellen, en ik moet zeggen dat het niet verkeerd was. Het was niet mijn MIJ strat, maar dat kan ook aan het hout gelegen hebben. Ze waren wel lekker helder.

G.G.
8 augustus 2006, 11:16
toch heb ik het idee dat Tonefactory eigenlijk maar ene heel klein zaakje is dat door 1 persoon vanaf een zolderkamer gerund wordt ofzo.


Tonefactory wordt door twee broers gerund vanuit de garage van Niek.

Haha.... zat ik er toch niet ver naast.



Ik heb deze (http://www.tonefactory.nl/shop/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2395) even geprobeerd toen ik de bias bij Niek heb laten afstellen, en ik moet zeggen dat het niet verkeerd was. Het was niet mijn MIJ strat, maar dat kan ook aan het hout gelegen hebben. Ze waren wel lekker helder.

Klinkt goed.

rhcp_schipper
8 augustus 2006, 17:35
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar de single coils van Swing, voor dat geld, lijkt me het wel wat.