PDA

View Full Version : Squier Tele Custom



MarshallSG
7 augustus 2006, 16:03
Squire Tele Custom Bij feedback E 199,-

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327502906

Lijkt me mooi om er bij te hebben maar is het ook wat?

Hoe goed zijn de squiers? Is het vergelijkbaar met Epiphone kwaliteit?

Gho$t
7 augustus 2006, 16:22
Ik geloof dat het blad "Gitarist" er vrij positief over was.
Goeie prijs/kwaliteit verhouding maar dan is het altijd nog geluk hebben dat je een goeie hebt.
Dus om maar te antwoorden zoal bijna altijd op dit soort vragen geantwoord word: "ga hem eens in de winkel proberen".

FruscianteFan
7 augustus 2006, 16:23
Squire Tele Custom Bij feedback E 199,-

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327502906

Lijkt me mooi om er bij te hebben maar is het ook wat?

Hoe goed zijn de squiers? Is het vergelijkbaar met Epiphone kwaliteit?Ligt eraan welke Squier met welke Epiphone. Deze Squier lijkt me best aardig, wel.

sinneD
7 augustus 2006, 16:48
neem de squier telecaster custom 2!!!
ding heeft duncan designed p90's

zit heerlijk geluid in, en me gitaarleraar is er ook helemaal van weg, verbaasde hem dat er zo'n mooi geluid in zit en dat de bouwkwaliteit zo goed is voor een gitaar uit indonesië

kan hier en daar misschien paar rotte modellen tussen zitten, maar de mijne is aardig goed afgewerkt, voelt niet als een gitaar die uit elkaar zou vallen

MarshallSG
7 augustus 2006, 16:54
neem de squier telecaster custom 2!!!
ding heeft duncan designed p90's


Kwist niet dat die bestond. Lijkt me ook heel mooi. Dit brengt me aan het twijfelen.
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Grtz Marcel

sinneD
7 augustus 2006, 17:14
je hebt een PM

weet niet of reclame maken voor winkels toegestaan is hier dus daarom maar in de pm een link gegeven naar waar je die telecaster custom 2 kan vinden

FruscianteFan
7 augustus 2006, 17:42
Er worden zo vaak winkels genoemd :)

E-J
7 augustus 2006, 18:39
Oftewel, kom op met die winkel! ( die Tele met P90 lijkt mij ook wel wat ;) )

RS-Rik
7 augustus 2006, 18:46
Ik heb precies dezelfde en ben er heel tevreden over. Goeie plank, heerlijk geluid, standaart hums zijn gewoon goed, maar niet voor metal.

MarshallSG
7 augustus 2006, 18:46
Feedback heeft hem net iets goedkoper als in de link die ik kreeg.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327602906

De link die ik kreeg was

http://www.muziekhandeljoosten.nl

Rormo
7 augustus 2006, 19:30
over het algemeen (gemiddeld genomen) zijn Epiphone's net ff iets beter dan Squires. Maar ze zijn gemiddeld ook wel een stukje duurder. Het is maar net wat je wilt. Van beide merken zijn er goed gitaren maar er zitten ook rotte appels tussen. Testen is de oplossing.

Brammibal
7 augustus 2006, 19:35
Deze tele heeft wel 2 humbuckers, dat betekend dat er niet echt het tele-geluid uit zal komen. Als je dat wel zoekt, is het me opgevallen dat veel mensen die london city comet erg goed vinden (ik las zelfs iemand die zei dat met betere tuners die net zo goed als een fender zou zijn, maar neem dat vooral met een korrel zout).

E-J
7 augustus 2006, 19:56
Deze tele heeft wel 2 humbuckers, dat betekend dat er niet echt het tele-geluid uit zal komen. Als je dat wel zoekt, is het me opgevallen dat veel mensen die london city comet erg goed vinden (ik las zelfs iemand die zei dat met betere tuners die net zo goed als een fender zou zijn, maar neem dat vooral met een korrel zout).

Nou...

...ik heb een London City Spitfire mkII, de Stratocaster 'kloon', en die kan zich ZEKER meten met de Mexicaanse Fenders :). Dus ik denk dat de Comet ook wel zich kan meten de Mexicaanse Fender Tele's. Raad maar wat mijn volgende gitaar wordt...haha.

Brammibal
7 augustus 2006, 20:10
Ik zat er ook aan te denken om die comet te kopen ;)
Ben laatste tijd echt verliefd geworden op het tele model/geluid.

sgclassic
7 augustus 2006, 20:22
Als je het geluid van de Keith Richards zoekt: die heeft een gewoon brugelement en een humbucker... en dat is ook een custom.

wille525
9 augustus 2006, 15:54
MarshallSG, deze Squier kwam heel goed uit de test in de Gitarist van een jaartje terug. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee, maar hij ziet er heel cool uit!!