PDA

View Full Version : les paul op speurders.nl



fred dons
7 augustus 2006, 13:19
jeetje zou hij echt zijn
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/elektrischegitaren/22449207/1959_gibson_les_paul_06_tom_murphy_killer.html?1.1 .0.id061044670810mcid061020210810scname0610elektri schegitaren0810sort0610time0810sort0710dir06100081 0offset061000810state061000810wp061000810speurder0 710type06100810page061010810postcode06100810straal 06100810sg06100.787.4467
(NOT!) :angry: (de advertentie dan)

Bram+
7 augustus 2006, 13:21
Irritant is dat, als je caps lock-toets vast zit.

hendrix2
7 augustus 2006, 13:22
hahaha, hij bedoelde waarschijnlijk Murphy rules oid. op het eind. Lekker vertaald door 'Murphy is echt de meester'.

fred dons
7 augustus 2006, 13:22
die hoofdletters vind ik nog het minste :D

Helter Skelter
7 augustus 2006, 13:23
is overduidelijk een scam...

Bluesbreaker
7 augustus 2006, 13:24
HET GERINGE dat VAN DE SCHROEVEN ROEST,
DE GERINGE AFSTOMPEN VAN DE VOLTOOIING,
DE GERINGE DRACHT OP DE HALS EN LICHAAM..

Het lijkt wel poëzie

Helter Skelter
7 augustus 2006, 13:27
Het lijkt wel poëzie

het is poëzie!

maar ik heb zojuist €800 overgemaakt hoor, je weet maar nooit

BLOK182
7 augustus 2006, 13:27
Ben wel benieuwd hoe dat nu gaat, als je interesse toont in zo'n gitaar:p

fred dons
7 augustus 2006, 13:28
gelijk heb, voor je het weet is tie weg

btw "geringe dracht", is toch net zo iets "een beetje zwanger" ?

Helter Skelter
7 augustus 2006, 13:29
Ben wel benieuwd hoe dat nu gaat, als je interesse toont in zo'n gitaar:p

ik zou zeggen...reageer!

en post je bevindingen alhier

Bram+
7 augustus 2006, 13:32
Ben wel benieuwd hoe dat nu gaat, als je interesse toont in zo'n gitaar:p
Dan mag je je geld overmaken naar een of ander Nigeriaans rekeningnummer en dan krijg je je gitaar binnen twee maanden opgestuurd denk ik..

hendrix2
7 augustus 2006, 13:33
ik kan het niet laten, ik ga erop reageren, eens kijken wat er gebeurd :)

Kim Wilson
7 augustus 2006, 13:41
ik kan het niet laten, ik ga erop reageren, eens kijken wat er gebeurd :)
OMG!! :nervous:

Het klopt, Belgen zijn dom...




;) :D

hendrix2
7 augustus 2006, 13:45
OMG!! :nervous:

Het klopt, Belgen zijn dom...

Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn zeker... :confused:

Helter Skelter
7 augustus 2006, 13:46
geloof het of niet er zijn mensen die hier serieus op in gaan!

kunnen jullie die advertentie nog herinneren, een jaar of drie geleden op gitaarmarkt?

Iemand had een flink bedrag (ik dacht €700) voor een gitaar overgemaakt naar een Roemeen (!) en vroeg zich in die advertentie wanhopig af waar z'n gitaar toch bleef...

tja :roll:

Kim Wilson
7 augustus 2006, 13:46
Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn zeker... :confused:
Check de smilies. Het was maar een geintje. :)

almarvk
7 augustus 2006, 13:48
Zo hebben ze ook een bende in Nigeria opgerold. Beloofde een erfenis van 55 miljoen maar je moest eerst geld overmaken voor allerlei kosten. Een Amerikaanse advocaat heeft op die manier 850.000 dollar verloren.

Gelukkig was het een Amerikaan. Maar dan moet je nog wel heeeel erg dom zijn!

hendrix2
7 augustus 2006, 13:48
Check de smilies. Het was maar een geintje. :)
had ik wel door hoor ;)
We zijn dan misschien dom, maar niet zooo dom :)

Kim Wilson
7 augustus 2006, 13:49
Oh oke, gelukkig maar. :D Ik denk al, straks heb ik hem boos, en dat moeten we niet hebben. :)

hendrix2
7 augustus 2006, 13:51
zoiezo ga ik voor zulke bedragen altijd ter plaatse.
Ik kijk of het z'n geld waard is, en ik betaal altijd zelf aan de verkoper dan.
Dan betaal je en krijg je het meteen mee, dan word je al zeker niet bedrogen...

Lucluc
7 augustus 2006, 13:53
DEZE ZIJN VER VOOR DE NORMALE TOCHT VAN DE MOLEN 59 BETR.-KWESTIES.. KOM EN ZIE VOOR U ZELF.

Is dit het adres van die Roemeen?

srv-man
7 augustus 2006, 14:01
Slecht nederlands of niet, ziet er verder goed uit en zo'n kansje laat ik niet lopen. Ik heb al gemaild en de Western Union Payment naar Londen opgestuurd, kan niet wachten totdat de gitaar komt.

JTB
7 augustus 2006, 14:06
Slecht nederlands of niet, ziet er verder goed uit en zo'n kansje laat ik niet lopen. Ik heb al gemaild en de Western Union Payment naar Londen opgestuurd, kan niet wachten totdat de gitaar komt.
geld overmaken via western union is echt het domste wat je kunt doen. Je bent straks waarschijnlijk je geld kwijt en je ontvangt nix.

Helter Skelter
7 augustus 2006, 14:08
geld overmaken via western union is echt het domste wat je kunt doen. Je bent straks waarschijnlijk je geld kwijt en je ontvangt nix.

:D heerlijk!

..............

hendrix2
7 augustus 2006, 14:13
:D heerlijk!

..............
inderdaad :D

hendrix2
7 augustus 2006, 14:15
geld overmaken via western union is echt het domste wat je kunt doen. Je bent straks waarschijnlijk je geld kwijt en je ontvangt nix.
Ik heb het al meermaals gedaan hoor! Helemaal veilig. Ik wacht nu wel nog steeds op die twee gibsons en een Fender, maar de vriendelijk nigeriaan heeft gezegd dat ze hier een dezer dagen kunnen zijn! Ik heb er het volste vertrouwen in! De man had het geld nodig voor z'n zieke zus in Nigeria.

JTB
7 augustus 2006, 14:18
idd ja, maar heeft srv-man nu werkelijk geld overgemaakt of ben ik nu gewoon gezond in de zeik genomen (wat overigens prima is zolang er iemand om kan lachen en ik lach, dus ok)

iwamoto
7 augustus 2006, 14:20
Ik heb het al meermaals gedaan hoor! Helemaal veilig. Ik wacht nu wel nog steeds op die twee gibsons en een Fender, maar de vriendelijk nigeriaan heeft gezegd dat ze hier een dezer dagen kunnen zijn! Ik heb er het volste vertrouwen in! De man had het geld nodig voor z'n zieke zus in Nigeria.
dat snap ik niet, want van een ander groepje nigerianen heb ik echt dikke sommen geld gehad, echt niet normaal, ik heb gewoon ffe mn rekening ter beschiking gesteld, ik zal anders wel wat naar die zus overmaken :)

srv-man
7 augustus 2006, 14:55
idd ja, maar heeft srv-man nu werkelijk geld overgemaakt of ben ik nu gewoon gezond in de zeik genomen (wat overigens prima is zolang er iemand om kan lachen en ik lach, dus ok)

Punt 2, gezond in de zeik genomen.....;)

Dit is één van de standaard oplichtingsmethodes:
1. Je neemt een omschrijving van ebay.
2. Je haalt hem door een willekeurig vertaalprogramma.
3. Wanneer een potentiële koper reageert zeg je dat je op reis bent en in Londen verblijft. Wegens een gebroken been oid kun je voorlopig niet naar Nederland komen.
4. Maar geen nood, de koper kan het geld via Western Union opsturen, na ontvangst wordt de gitaar opgestuurd. Je voegt eraan toe dat dit volstrekt veilig is want UPS stuurt de Western Union betaling pas naar de verkoper nadat de gitaar verzonden is........yeah, right on!

Het zijn vaak postadressen in Londen, de verkoper is niet traceerbaar en je bent je geld niet waarschijnlijk, maar heel erg zeker kwijt.

JTB
7 augustus 2006, 15:00
ok dan, dat het foute boel was wist ik, dat ik in de zeik genomen werd niet in eerste instantie. 1-0 voor jullie zullen we maar zeggen dan.

srv-man
7 augustus 2006, 15:02
Beter hier in de zeik genomen dan door zo'n malafide verkoper...

Overigens schijnen er nog steeds mensen in deze trucs te trappen.

hendrix2
7 augustus 2006, 15:02
ok dan, dat het foute boel was wist ik, dat ik in de zeik genomen werd niet in eerste instantie. 1-0 voor jullie zullen we maar zeggen dan.
Je bent nog nieuw hier. Het wordt je dus zeker nog vergeven. ;)

BillyG
7 augustus 2006, 15:52
Overigens schijnen er nog steeds mensen in deze trucs te trappen.
er komen steeds nieuwe oplichters met nieuwe trucs , en komen steeds opnieuw internetters bij; nieuwe gitaarhelden die voor het eerst op marktplaats komen en nog lekker naief zijn.......

hendrix2
7 augustus 2006, 19:53
Ik heb dus contact opgenomen via email met deze man. Dit antwoord kreeg ik:

Hi,
My brother helped me with this ad because I do not know dutch. Can you please reply in english. Thank you for your understanding.

dit zegt eigenlijk al veel, want niemand gelooft natuurlijk dat zijn broer hem geholpen heeft, het is gewoon met zo een stomme vertaalsite gedaan.

Iemand een idee wat ik hierop zal antwoorden?

srv-man
7 augustus 2006, 19:55
Gewoon in het engels antwoorden dat je hem wilt kopen en wat af wilt spreken om hem af te halen. Hij zal je dan antwoorden dat dat niet kan, maar dat je hem met Western Union kunt betalen waarna hij hem opstuurt.

Lucluc
7 augustus 2006, 19:56
Vraag hem waar je de gitaar op kan halen. ;)

hendrix2
8 augustus 2006, 13:50
bumpje

dit antwoord kreeg ik, wel raar dat hij de advertentie dan op 2dehands.be en speurders.nl zet. :D

Hi,
I'm at present working in Italy on board of an offshore vessel.
Even here we have internet connection as you can see but no phone :(
It is at a delivery company. I can let you test it for 5 days if you want.I will pay the delivery and insurance cost too.Just let me know if you want to buy it and give me your shipping address and name.
Thanks and I will wait your reply.

Bluesbreaker
8 augustus 2006, 13:53
Hij wil niet eens je rekening, pasnummer en pincode weten?

nielsduursma
8 augustus 2006, 13:58
als ik het goed begrijp laat hij de gitaar op zijn kosten opsturen zodat je hem 5 dagen kan testen?!

Lucluc
8 augustus 2006, 14:09
I can let you test it for 5 days if you want.I will pay the delivery and insurance cost too.Just let me know if you want to buy it and give me your shipping address and name.

Laat maar opsturen dan!

fred dons
8 augustus 2006, 14:12
nee, zijn volgende reaktie zal zijn dat het geld in trust (escrow) gehouden wordt en pas vrijgegeven wordt op het moment dat jij zegt dat de gitaar goed is (en reken maar dat het geld al weg is voor de gitaar uberhaupt afgeleverd zou worden)

JTB
9 augustus 2006, 11:52
Kijk het onderstaande heb ik gekregen op mijn advertentie van mijn Ibanez DT350, ik moest meteen aan jullie denken.

DEAR J.T,
Thank for your swift respond.This is to tell you that i'm still interesting in that item and i'm ready to pay for its price.I'm paying you 40 more euro for the posting via TPG POST REGISTERED CALLED ,get back to me with your bank details like your IBAN NUMBER , BIC CODE ,YOUR FULL NAME AND ADDRESS inother to progress about the payment tommorrow morning through my BANK TRANSFER,(HSBC BANK OF AMERICA).thanks.
Here is the shipping address:
Tolly Desmond
No 65 akarabata street modakeke
Osun state,
Nigeria.
POST CODE : 234036

petpas
9 augustus 2006, 11:57
Het woordje Nigeria in je post doet mij de haren recht overeind laten staan. Niet te vertrouwen dus

JTB
9 augustus 2006, 12:02
My point exactly