PDA

View Full Version : digitech/boss multieffect



Letsgo21
7 augustus 2006, 12:13
Hey, heeft iemand hier ervaring met een giditech gnx3/4/...
Of toch maar voor een boss exemplaar gaan?

guvnor
7 augustus 2006, 15:08
Ik heb de Digitech GNX3000. Gekocht omdat ik anders teveel stompboxjes zou hebben en omdat ik heel veel verschillende geluiden wil kunnen produceren.

Waarom deze: volgens een test op stombox.net (of zoiets, link kwijt) had deze de beste amp sims (andere MFX: Boss GT8, Vox Tonelab SE, PODXT Live en Behringer VAMP Pro). Had zelf al ervaring met Line6 en Korg en deze klinkt inderdaad overtuigender.

Waarom blij met deze keuze: Verdomd goed geluid, veel schakelopties binnen 1 patch (2 amps, stompboxen en mogelijkheid om alle opties in verschillende combinaties te schakelen). Morphing is helemaal te gek. Je kunt verschillende amps combineren zodat je een hele nieuwe amp krijgt, geheel naar jouw smaak.

Je kunt via de officiele site ook patches van anderen downloaden. Op het forum daar is ook iemand actief die een CD verkoopt met honderden patches en nieuwe amps. Een paar van zijn patches en amps heb ik al en die klinken fantastisch. Standaard zitten er geen Engl amps op de GNX maar via morphing is het het die gast gelukt om ook die perfect te simuleren (oa Powerball, R.Blackmore).

Vergeleken met andere MFX heeft de Digitech een zeer groot display dat in live situaties heel goed leesbaar is. Groot manco van veel andere boards.
Verder is het een stevig board, geheel metaal (ook het expression pedaal).

ponq
7 augustus 2006, 17:51
-gnx3k heeft 'out of the box' de beste sounds
-gnx4 heeft meer mogelijkheden, met name op het gebied van recording en customizing van de switches. Als je wil recorden (onboard) kies de gnx4, ga anders voor de gnx3k.
-die gast (Mike, g3456 van t digitech forum) heef idd geweldige patches. Update kost zo'n 100 euro (voor de volledige set) maar tis t geld zeker waard.

let wel, dit zij amp modellers.... simpel inpluggen op een *gitaar*amp zal niet zo 1,2,3 lukken. Het beste kies je voor een PA of Keyboard amp. Een echte gitaaramp kan werken, maar je zult dan de gnx zo moeten aanpassen dat de kleuring van de gitaaramp wordt gecorrigeerd. veel daarover op: www.guitarworkstation.com/forum

Letsgo21
7 augustus 2006, 18:45
Tnx dude's!!!, dat is al een hele verduidelijking!