PDA

View Full Version : 6" speaker



Chris Winsemius
7 augustus 2006, 11:31
Hoi allemaal

Weet iemand 'n warm klinkende 6" speaker voor elektr. gitaar?

Bij Weber, Jensen en Celestion is 8" de kleinste maat.... (en terecht natuurlijk :) maar ik moet er gewoon 1tje hebben van 8 ohm/20-30 Watt om iemand te helpen).

Bvd!

Chris Winsemius
16 augustus 2006, 11:03
Bump...

(10 tekens)

Minda
16 augustus 2006, 11:10
Nope, heb ik een tijdje geleden al gevraagd. Zijn er niet...

Vonk
16 augustus 2006, 11:20
Ja he heb je nog steeds niks gevonden?!? ;)
Ik ben ook wel benieuwd naar 6". Gaaf een 4x6" bouwen, waarschijnlijk voor nop.

De kleinste maten die ik ooit vond waren 8", nog nooit lager. Misschien is er geen 6", alleen voor gitaar bedoeld. Op andere fora menen mensen dat lager dan 8" eigenlijk alleen geschikt is voor hifi.

Ik heb net wel iemand gevonden die een speaker van Conrad aanraadt: 335452 - 62. Het is geen gitaarspeaker, maar schijnt goed te klinken i.c.m. een Ruby of Little Gem van runoffgroove.com.

Chris Winsemius
16 augustus 2006, 11:42
Ja he heb je nog steeds niks gevonden?!? ;)
Ik ben ook wel benieuwd naar 6". Gaaf een 4x6" bouwen, waarschijnlijk voor nop.

De kleinste maten die ik ooit vond waren 8", nog nooit lager. Misschien is er geen 6", alleen voor gitaar bedoeld. Op andere fora menen mensen dat lager dan 8" eigenlijk alleen geschikt is voor hifi.

Ik heb net wel iemand gevonden die een speaker van Conrad aanraadt: 335452 - 62. Het is geen gitaarspeaker, maar schijnt goed te klinken i.c.m. een Ruby of Little Gem van runoffgroove.com.

Vonk: thanks!
Hele oude Fender Champs (eind jaren 40 en begin jaren 50, in ieder geval enkele modellen/uitvoeringen van dat type) hadden standaard 'n 6" speaker.

peter_heijnen
16 augustus 2006, 13:31
Als je hier http://reussenzehn.de/ eerst op "Musiker" en dan op de nieuwe bladzijde op "EL34-Zubehör" klikt, zie je meteen bovenaan een 4 incher. Nog kleiner dus dan jouw 6" en ook behoorlijk aan de prijs, maar misschien kun je er wat mee.

Vonk
16 augustus 2006, 13:55
Goeie vangst, alleen staan er verder geen specificaties bij. Beetje riskant voor die prijs. Ik zou dan eerder gewoon even kijken wat die conradspeaker doet, en als ie bevalt een megacab maken ;)
Is ie kut, dan nog kun je er vast wel iets anders mee doen, en kijk je naar die dure.

Chris Winsemius
17 augustus 2006, 17:15
ff 'n update
Maat had de Conrad site bekeken maar had toevallig nog vier 8ohms 4" speakers liggen, gaat ie 'n kastje voor maken, just for fun :) .
Z'n cheapo trasistor combootje wordt tot top verzaagd.
Live gebruikt ie 2-3 toffe buizen-amps.

In ieder geval dank aan de mensen die hier hebben gepost!

vettesnaar
18 augustus 2006, 09:42
jensen mod series heeft 6" speakers voor gitaar/bas.

http://usspeaker.com/homepage.htm

voor rond de 20 dollar.

cheers