PDA

View Full Version : Pimp my guitar



Rockamronald
7 augustus 2006, 11:23
Hey mensen!

Niet dat ik niet tevreden ben met mijn mooie zwarte squier, maar ik zou er graag net iets meer van maken. Het leek me dus wel gaaf om er een persoonlijk tintje aan te geven.
Ergens op internet heb ik wel gelezen over een site waar je mooie vinyl stickers kunt vinden voor op je gitaar. Die site deed het bij mij toen niet.. Ik weet ook niet of zoiets echt is wat ik zoek.
Weet iemand wat je allemaal kan met stickers of verf op een verantwoorde manier? En in hoeverre kan ik dat zelf doen?

Groeten Ronald

Bluesbreaker
7 augustus 2006, 11:31
Een sticker plakken kun je zelf wel doen denk ik.

Rude Perception
7 augustus 2006, 13:04
vervang de waarschijnlijk witte slagplaat door een zwarte.

iwamoto
7 augustus 2006, 13:08
uit de titel kan ik opmaken dat we dus je Esquire moeten "uithoeren", maar hoeveel % krijgen we dan? en mogen we m ook voor zn bek slaan als we vinden dat ie te weinig klanten heeft gehad?
want dat is toch pimpen? een pimp is een pooier, en die slaat vrouwen en jat hun geld, naja, je mag het zelf weten, maar liever zou ik het niet hebben als dat met mn gitaar gebeurt

Bram+
7 augustus 2006, 13:15
Squier, niet een Esquire Iwa. Kan een wereld van verschil zijn.

Je gitaar 'persoonlijk' maken vind ik altijd een goed idee, en om je even te helpen: gebruik de zoekfunctie eens. Druk op zoeken bovenaan het scherm, druk op 'uitgebreid zoeken', zoek op 'pimp', zet daaronder 'zoek alleen op titels'. Dan krijg je volgens mij al een thread of 20 met ideeën.

Bluesbreaker
7 augustus 2006, 13:15
uit de titel kan ik opmaken dat we dus je Esquire moeten "uithoeren", maar hoeveel % krijgen we dan? en mogen we m ook voor zn bek slaan als we vinden dat ie te weinig klanten heeft gehad?
want dat is toch pimpen? een pimp is een pooier, en die slaat vrouwen en jat hun geld, naja, je mag het zelf weten, maar liever zou ik het niet hebben als dat met mn gitaar gebeurt

Esquire?

Er zijn ook landen waar iedereen voor zn bek geslagen mag worden die een Esquire en een Squier niet uit elkaar kan houden.

iwamoto
7 augustus 2006, 13:17
Squier, niet een Esquire Iwa. Kan een wereld van verschil zijn.

whoops, ja er stond "zwarte squier" en die e van zwarte toverde zich er zomaar aan :( maar toch, het woord pimpen moet gewoon verdwijnen, ze gebruiken het zelfs bij de EO, net alsof die fan zijn van pimpen.

andries knevel met zon dikke bontjas "verdomme anita! je zult nu toch maar eens de huur aan oom andries moeten betalen *pats pats klets*"
dacht het toch niet :seriousf:

Bram+
7 augustus 2006, 13:19
whoops, ja er stond "zwarte squier" en die e van zwarte toverde zich er zomaar aan :( maar toch, het woord pimpen moet gewoon verdwijnen, ze gebruiken het zelfs bij de EO, net alsof die fan zijn van pimpen.

andries knevel met zon dikke bontjas "verdomme anita! je zult nu toch maar eens de huur aan oom andries moeten betalen *pats pats klets*"
dacht het toch niet :seriousf:
:D Iwa and his sick mind

sugarfish
7 augustus 2006, 13:28
http://www.guitarfacelift.com/home.htm

G.G.
7 augustus 2006, 13:47
Ik zou persoonlijk niet met stickers of hele bodyplaksets aan de gang gaan.

Dit vind ik de beste suggestie:


vervang de waarschijnlijk witte slagplaat door een zwarte.

Mijn "main axe" had ook ooit een witte slagplaat en ik heb hem gepimpt met een zwarte en zwarte knoppen (moet alleen nog een zwart elementkapje halen voor het middenelement en een zwarte jackplate)

http://img435.imageshack.us/img435/5856/image00063ee0.jpg

Zo kan je een zwart stratje relatief goedkoop een heel ander uiterlijk geven. Naar mijn mening veel stijlvoller.

(let ff niet op alle andere mods aan deze gitaar, het gaat om de kleur van de slagplaat met het mooie witte randje in de middleste laag).

Rockamronald
10 augustus 2006, 11:47
IK zie er al genoeg gave dingen tussen staan, bedankt daarvoor:) Het vervangen van de slagplaat vind ik wel een hele goeie. Daarnaast zal ik ff goed gaan zoeken op die links die jullie hebben gegeven.

Wat ik ook wel zou willen weten: wat hebben jullie zelf gedaan om jullie gitaar (nu moet ik het netjes zeggen :roll: ) persoonlijk te maken??

FruscianteFan
10 augustus 2006, 11:52
Ik zou persoonlijk niet met stickers of hele bodyplaksets aan de gang gaan.

Dit vind ik de beste suggestie:



Mijn "main axe" had ook ooit een witte slagplaat en ik heb hem gepimpt met een zwarte en zwarte knoppen (moet alleen nog een zwart elementkapje halen voor het middenelement en een zwarte jackplate)

http://img435.imageshack.us/img435/5856/image00063ee0.jpg

Zo kan je een zwart stratje relatief goedkoop een heel ander uiterlijk geven. Naar mijn mening veel stijlvoller.

(let ff niet op alle andere mods aan deze gitaar, het gaat om de kleur van de slagplaat met het mooie witte randje in de middleste laag).
Als ik ooit nog een zwarte PG voor de Strat haal, laat ik de knopjes en pickup covers lekker wit. Vind ik veel mooier dan een helemaal zwarte Strat.

G.G.
10 augustus 2006, 12:26
Wat ik ook wel zou willen weten: wat hebben jullie zelf gedaan om jullie gitaar (nu moet ik het netjes zeggen :roll: ) persoonlijk te maken??

Die zwarte strat die ik eerder poste:

Andere stemmechanieken, Dimarzio humbucker (type onbekend, maar lekker veel output) op de hals, Seymour Duncan Humbucker (Jeff Beck) op de brug, ander singlecoiltje in het midden met iets meer output, F.R. tremelo (helemaal vast gemonteerd, gebruk bij deze gitaar de trem alleen voor de fijnstemmers, armpje heb ik nieteens meer), toplock, scalloped neck. Mini switch voor coilsplitten, zwarte slagplaat, schaller straplocks, geshield met alu tape, etc etc etc.........

Tsja.. dat is wat ik eraan gedaan heb, je kan zo veel doen om je gitaar persoonlijker te maken, leef je uit zou ik zeggen.


Als ik ooit nog een zwarte PG voor de Strat haal, laat ik de knopjes en pickup covers lekker wit. Vind ik veel mooier dan een helemaal zwarte Strat.

Setje vergeelde elementkapjes en knoppen staat ook vet op een zwarte slagplaat.

FruscianteFan
10 augustus 2006, 12:41
à la David Gilmour :)

Dat vind ik meer de classy zwarte uitstraling en niet teveel 'alles moet zwart want dat is metal', niet dat dat bij jou het geval is.

qwertyuiop
10 augustus 2006, 12:47
ik heb mijn zwarte strat ook gepimpt (zal thuis ff kijken of ik een foto kan posten);
- bordeaux-rode slagplaat (ik geloof dat dat tortoise-shell heet of zoiets) met van die parelmoer-effectjes erin.
- volume/toonknoppen volledig zwart
- betere, zwarte stemmechanieken
- zwarte jackplaat
- zwarte brug met grafieten zadels
- grafieten topkam (ook zwart)

staat erg sjiek. Met gouden hardware wordt het nog sjieker denk ik. dat ga ik wellicht nog eens doen.

qwertyuiop
10 augustus 2006, 17:32
bij deze;

http://img119.imageshack.us/img119/4586/dsc03254gg0.jpg

edit;
- alleen die zwarte brug klopt niet helemaal; zilver/metaal met zwarte zadels...
- en seymour duncan pick-up's (ik geloof vintage huppeldepup ofzo...), gewoon omdat de oude versleten waren.

tjvanderlinden
10 augustus 2006, 18:22
WOW :o

Die is wel heel mooi!

Respect... :p

vulvasonic
10 augustus 2006, 18:45
VOOR HET BETERE PIMPWERK
Q-PARTS (http://www.qparts.com)
:cooler:

qwertyuiop
10 augustus 2006, 19:55
WOW :o

Die is wel heel mooi!

Respect... :p

thanks, dude!

t'is een japanner, maar mijn eerste (al zo'n 15 jaar oud dus) "echte" strat. Speel er nog graag op; goeie sound, good looks, en speelt echt errug lekker!

Rude Perception
10 augustus 2006, 20:26
à la David Gilmour :)

Dat vind ik meer de classy zwarte uitstraling en niet teveel 'alles moet zwart want dat is metal', niet dat dat bij jou het geval is.

Dat vind ik bij strats sowieso niet zo snel. Ik heb een maple toets op mijn zwarte strat zitten, dat vind ik persoonlijk de mooiste combinatie. Die rode slagplaat heeft idd ook wel heel veel stijl.

TMKXL
10 augustus 2006, 23:20
+1 voor de Tortoise Shell, past erg goed bij zwart, nog veel beter bij (Vintage) White.