PDA

View Full Version : Single cutaway semi hollow?



Orpheo
6 augustus 2006, 23:28
ik ben op zoek naar een gitaar die lijkt op de gretsch 6120 qua looks, maar eigenlijk een solidbody is. semihollow 6120 dus eigenlijk. heeft iemand een idee? een ES335 vind ik niks, kan ik helemaal niks mee qua looks, en bovenal en bovendien; ik kan niet lekker spelen met die (imo) te kleine cutout...

iemand tips?

marc_o
7 augustus 2006, 00:10
Wat dacht je vann een Gretsch zoals Skiets heeft? Hebben die geen soundholes?

Orpheo
7 augustus 2006, 00:12
Wat dacht je vann een Gretsch zoals Skiets heeft? Hebben die geen soundholes?

tja t probleem is dat ik die minder mooi vind dan zijn oranje... ik wil dus skiets' oranje maar dan echt semihol....

marc_o
7 augustus 2006, 00:26
Maar die zijn er toch wel? Ik ken alleen geen type-nummers van gretsch...

Orpheo
7 augustus 2006, 00:34
Maar die zijn er toch wel? Ik ken alleen geen type-nummers van gretsch...

ik heb net die hele site afgespit, maar nop.... allemaal volledig hol...

marc_o
7 augustus 2006, 00:39
Ik zag laatst in een clip een Les Paul met F-gaten....is dat niks? Vond 'm wel ruig eigenlijk.

Orpheo
7 augustus 2006, 00:45
Ik zag laatst in een clip een Les Paul met F-gaten....is dat niks? Vond 'm wel ruig eigenlijk.

ik ken 'm. das de florentine. maar das niet wat ik zoek :chicken: ik wil echt zo'n ding. een andere optie is een knaloranje les paul met F gaten erop/erin ala gilbert, maar das t toch niet helemaal....

oh voor de goede orde: de gitaar zal dan COMPLEET gerestyled worden: kahler trem, filtertron/ SLS1/minisuperdistortion/filterton setup. de SLS1 is een soort p90 in singlecoil formaat. IK heb een kisekaeontwerpje gemaakt van hoe t eruit moet zien als les paul zijnde.... animo ervoor?

bert k
7 augustus 2006, 01:29
Die sparkle van Skiets is een massieve gitaar. Ik zou toch eens bij de diverse Epimodellen kijken.

Orpheo
7 augustus 2006, 01:43
Die sparkle van Skiets is een massieve gitaar. Ik zou toch eens bij de diverse Epimodellen kijken.

degene die heel dicht in de buurt komt van wat ik zoek is de epi wild cat, maar ik ben niet echt ondersteboven van de kwaliteit...

Dolf
7 augustus 2006, 02:17
Misschien is de Duesenberg Starplayer TV iets voor jou?

drap
7 augustus 2006, 02:18
degene die heel dicht in de buurt komt van wat ik zoek is de epi wild cat, maar ik ben niet echt ondersteboven van de kwaliteit...

Je hebt ook nog de elitist reeks van Epi. Wellicht dat daar wat tussen zit voor je? De kwaliteit is des Gibson, alleen het prijskaartje is wel ff wat anders. Ook wel weer knap duurder als een normale Epi, dat dan weer wel

Orpheo
7 augustus 2006, 02:33
Misschien is de Duesenberg Starplayer TV iets voor jou?

heb ikn aar gekeken, maar daar zat helemaal niks tussen wat van mijn gading is....

@ drap: ik ga nu kijken op de site.

Orpheo
7 augustus 2006, 02:38
http://www.epiphone.com/elitist/chet.htm

niceee!!! maar iemand een idee waar je ze kan kopen?

ccc
7 augustus 2006, 07:39
heb ikn aar gekeken, maar daar zat helemaal niks tussen wat van mijn gading is....

@ drap: ik ga nu kijken op de site.

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/monaco%203/monacoIII002.jpg

Hamer Monaco 3. Er is ook een 2 Hum versie te krijgen.

terrasbeest
7 augustus 2006, 08:57
Duesenberg :ziet er niet alleen mooi uit, speelt schitterend. Doe mij maar een Imperial........

Harry
7 augustus 2006, 09:54
DeArmond Starfire Special II, even googlen

Luke-wannabe
7 augustus 2006, 10:01
ik ken 'm. das de florentine. maar das niet wat ik zoek :chicken: ik wil echt zo'n ding. een andere optie is een knaloranje les paul met F gaten erop/erin ala gilbert, maar das t toch niet helemaal....

oh voor de goede orde: de gitaar zal dan COMPLEET gerestyled worden: kahler trem, filtertron/ SLS1/minisuperdistortion/filterton setup. de SLS1 is een soort p90 in singlecoil formaat. IK heb een kisekaeontwerpje gemaakt van hoe t eruit moet zien als les paul zijnde.... animo ervoor?
Aah je bent gek Orf :D

Orpheo
7 augustus 2006, 14:28
Aah je bent gek Orf :D

weet ik! :D maar die eisen/wensen heb ik al wel een tijdje ghehe

@ CCC: oh ja, hamer. moet ik ook eens naar kijken...

Keesz
7 augustus 2006, 14:55
http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/savannahDLX/gtr-Amber-savannahDLX.htm

drap
7 augustus 2006, 15:44
Hagstrom, Hamer, Hofner, Ibanez, Reverend, Waterstone, Yamaha en zo zijn er nog wel wat meer. Net ff vluchtig geneust in de Guitar buyer's guide. Zit vast wel wat tussen voor je denk ik. Ik vind persoonlijk de Reverend Clubking 290 een erg mooie holle plank (en met P90's). Dat ding is zelfs nieuw nog spotgoedkoop ook. In dit blad staat $549,-. Dat is dus de nieuwwaarde.

Orpheo
7 augustus 2006, 16:21
Hagstrom, Hamer, Hofner, Ibanez, Reverend, Waterstone, Yamaha en zo zijn er nog wel wat meer. Net ff vluchtig geneust in de Guitar buyer's guide. Zit vast wel wat tussen voor je denk ik. Ik vind persoonlijk de Reverend Clubking 290 een erg mooie holle plank (en met P90's). Dat ding is zelfs nieuw nog spotgoedkoop ook. In dit blad staat $549,-. Dat is dus de nieuwwaarde.

hol is ook geen probleem. t moet half hol zijn! met een blok in het midden, maar met de cutout ala 6120... als ik n volledig holle wilde had ik wel 'n gretsch genomen :)

episua
7 augustus 2006, 16:42
Waarom geen epiphone wildkat. Ik heb er al 3 jaar lang één naast m'n gretsches en epiphone dot. De wildkat vind ik wel een erg goede gitaar, deze maand als limited edition in sunshine orange te verkrijgen. Ik zou er toch eens een paar proberen.

drap
7 augustus 2006, 16:43
hol is ook geen probleem. t moet half hol zijn! met een blok in het midden, maar met de cutout ala 6120... als ik n volledig holle wilde had ik wel 'n gretsch genomen :)

Het zijn stuk voor stuk semi-hollows die ik heb gezien in dat blad, inclusief die ubergeile Reverend. Ze zijn niet allemaal single cut, dat niet

Orpheo
7 augustus 2006, 16:49
Waarom geen epiphone wildkat. Ik heb er al 3 jaar lang één naast m'n gretsches en epiphone dot. De wildkat vind ik wel een erg goede gitaar, deze maand als limited edition in sunshine orange te verkrijgen. Ik zou er toch eens een paar proberen.

hmm nja wellicht toch maar proberen. ff kijken waar 'ie in sunrise orange te koop is...

http://www.reverendguitars.com/reverend/guitars/club_king_290.html

das de reverend club king...

sorry, maar ik vind 'm echt knetterlelijk....

episua
7 augustus 2006, 16:57
ja die reverend vind ik ook erg lelijk. Oh ja, de Ibanez artcore afs75t is ook hollow met bigsby en single cutaway. En de richwood delta (+- 700,-)

Orpheo
7 augustus 2006, 17:25
ja die reverend vind ik ook erg lelijk. Oh ja, de Ibanez artcore afs75t is ook hollow met bigsby en single cutaway. En de richwood delta (+- 700,-)

t probleem van die artcore is dat ie wel heel mooi is, maar niet SEMI..

marc_o
7 augustus 2006, 23:08
Amai, die reverend is te gek!

Zo zie je maar hoezeer smaken verschillen....je hebt iets aparts..

Tupelo
7 augustus 2006, 23:15
Ik vind Reverends doorgaans ook helemaal te gek.
Meestal mooie retro modelletjes met leuke features.
Begreep alleen dat ze op sommige gitaren plastics gebruiken als top..?