PDA

View Full Version : Roestige pluggen



Pun
6 augustus 2006, 22:53
Ik heb pas een Japanse DS-1 via E-bay gekocht, ik heb hem nu een paar dagen, en hij klinkt echt heerlijk.
Het enige probleem is dat het geluid af-en-toe weg valt, wanneer ik dan een beetje met de kabeltjes heen en weer schuif wordt het weer beter. Dit zou dus betekenen dat de pluggen wat verroest zijn.
Ik heb een sterke schijnwerper gepakt en daarmee in de plug gekeken, en deze was inderdaad redelijk verroest. Het pedaal bevat dan ook uitsluitend de originele onderdelen (ook het rubbetje waarlangs het schrijfje gaat van de switch is aan de bovenkant gescheurd), dus het is redelijk logisch. Ook denk ik dat het pedaal een tijdje niet gebruikt is, aangezien het van een handelaar in Japanse spullen vandaan komt, en niet van een particuliere gebruiker, wat ook wel bijgedragen zal hebben aan de roest vorming.

Ik wil eigenlijk geen onderdelen gaan vervangen, omdat ik bang ben dat dit de originele klank aan zal tasten (welke echt 1000 keer beter is dan die van de Taiwanese DS-1's), dus nu vroeg ik me af of ik de roest van de pluggen kan halen met wat schuurpapier, of dat er een betere oplossing hiervoor is?

Ook nog een klein vraagje of je misschien die rubbertjes ergens los kunt kopen? Zodat ik er een heel rubbertje in kan zetten. dit lijkt mij namelijk wat beter voor de schroef dan iedere keer tegen een metalen rand aan te komen wanneer het pedal wordt in getrapt.

Bij voorbaat dank.

chennie
6 augustus 2006, 23:03
contactspray

Robbert
7 augustus 2006, 01:15
In de jacks zit geen geluid hoor, dus gewoon vervangen als ze op zijn. Roest kun je weg schuren maar zal spoedig de kop weer opsteken.

matto
7 augustus 2006, 08:25
(welke echt 1000 keer beter is dan die van de Taiwanese DS-1's),

??? Kun je dat horen of ergens aan merken dan?:confused:

Robbert
7 augustus 2006, 11:32
??? Kun je dat horen of ergens aan merken dan?:confused:

Door te vergelijken is inderdaad verschil in kleur te merken tussen MIT en MIJ.

sickpunk
7 augustus 2006, 12:03
ja totdat je iemand neerzet met een blindoek op z'n kop, en 2X hetzelfde pedaaltje voor ze neus zet en verteld dat het verschillende zijn...dan horen ze ook nog een verschil, dus ach... volgens mij is alles zo overrated