PDA

View Full Version : Electronica fender



Jorn69
6 augustus 2006, 22:36
yello, Ik zat met het volgende vraagje...
M'n Kinman Pickups komen een van deze weken aan. En ik vroeg me dus af of ik tijdens het pickup veranderen misschien ook de electronica zou veranderen...
Het gaat over een Fender Classic 70's made in mexico... Ik ken echter niets over de kwaliteit van de electronica daarom het vraagje dus

thanks

hubert
6 augustus 2006, 22:46
geen idee welke potmeters ze hebben, maar als je er toch mee bezig bent.....
Kijk dan even of de potmeters de juiste waarde hebben. Anders hebben de nieuwe elementen eigenlijk geen zin.

Bij single coils 250 ohm en humbuckers 500 ohm.....Mijn tele had een volumepot er in van 1000 ....nou. maar eens vervangen...en nu...geweldig!!!!

no 1 hops
7 augustus 2006, 12:40
geen idee welke potmeters ze hebben, maar als je er toch mee bezig bent.....
Kijk dan even of de potmeters de juiste waarde hebben. Anders hebben de nieuwe elementen eigenlijk geen zin.

Bij single coils 250 ohm en humbuckers 500 ohm.....Mijn tele had een volumepot er in van 1000 ....nou. maar eens vervangen...en nu...geweldig!!!!dat 250 kohm voor singels klopt niet helemaal.
heb hier nu een affinety strat van squier en die heeft drie 500Kohm pots van wege de ceramische magneten.
zou gewoon even checken wat kinman aanbeveeld.
shielden is altijd goed, en persoonlijk zou ik 1 master vol en 1 master tone gebruiken.
dan het laatste potmeter gat gebuiken voor een schakelaar die je in tussenstand 2 ook hals en brug single samen laat werken.

G.G.
7 augustus 2006, 12:58
shielden is altijd goed, en persoonlijk zou ik 1 master vol en 1 master tone gebruiken.
dan het laatste potmeter gat gebuiken voor een schakelaar die je in tussenstand 2 ook hals en brug single samen laat werken.
Of op de laatste positie ene potmeter die als blendknop werkt voor het halselement. Blijft het uiterlijk van de strat ook nog intact.

gebruik google eens op "deaf eddie" die heeft zo'n schema in de rubriek stratocaster.