PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Peavey Delta Blues



BartL
6 augustus 2006, 21:07
Clean erg lekker open. Drive richting Marshall...

Morgen meer :D

Edit: Heb nog een switch nodig voor kanaal & tremolo, kan ik daar gewoon een standaard Peavey Channel/Effect switch voor kopen?

marc_o
6 augustus 2006, 22:10
Goede keuze!!!

Je kunt die pedaaltjes los kopen van Peavey, ze zaten er nieuw ook niet bij, meen ik.
Heb je de 2 keer 10", of de 1 keer 15" versie?

Mitch
6 augustus 2006, 23:30
Altijd weer een verrassing Bart ! En ja, je weet het waarschijnlijk: publiek geheim is dat Marc groot fan is van de 1x15, dus ik hoop voor je dat de aankoop volledig Odijk-verantwoord is :D

marc_o
7 augustus 2006, 00:03
Dat hoop ik ook!!!

BartL
7 augustus 2006, 10:04
En dat IS 'ie ook!! :D

Inderdaad de 1x15". Gisteren viel me meteen al op, bij de verkoper thuis, dat het inderdaad veel sound is voor heel weinig geld. Ik weet niet wat een normale 2dehands prijs is, maar denk dat ik hem voor een mooie prijs heb mogen meenemen. Ik moet ook nog eens kijken naar de speaker, want ik weet niet of dat een originele is. Er zit geen sticker op de achterkant, je kan gewoon de hele magneet (???) zien. Straks thuis ff checken.

almarvk
7 augustus 2006, 10:05
Je blijft ons elke keer verbazen over de verschillende amps die hebt gehad of nu hebt.

Trouwens, de LC doet het prima. Even de buisjes verkeerd, maar hij knalt nu echt lekker!

BartL
7 augustus 2006, 10:11
Tsja...Je blijft een beetje rondkijken naar verschillender amps hè :D

@ Almar: Heb je de handleiding nog gevonden? Zat in de envelop bovenop het pakket.

London City knalt inderdaad...I KNOW :D


Edit: Als ik zin heb post ik zodadelijk misschien wat soundfiles.

almarvk
7 augustus 2006, 11:05
Ik vond 'm nog net op tijd! Heb Lennart ook nog een tijd aan de telefoon gehad erover. En ik vond nog een stukje gum in de versterker :D Heb de trafo direct maar weer goed vastgezet! Vooral op vol volume klinkt ie echt goed. Maar dat vinden anderen weer wat minder ;)

BartL
7 augustus 2006, 11:56
Ik vond hem op hoog volume ook erg vet klinken. Vooral clean natuurlijk :) Alleen vond ik het moeilijk een goed pedaal erbij te vinden.

Kijken of ik met de DB meer succes heb :cooler:

BartL
7 augustus 2006, 12:02
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/Delta%20Blues.mp3

almarvk
7 augustus 2006, 12:11
Ik vond hem op hoog volume ook erg vet klinken. Vooral clean natuurlijk :) Alleen vond ik het moeilijk een goed pedaal erbij te vinden.


Met een EQ, T-Rex Mudhoney en een Rat krijg ik er een lekker geluid uit hoor :) En dan heb ik ook nog een bypass schakelaar zodat ik direct een clean geluid heb. Scheelt me tapdansen :)

brunodb
7 augustus 2006, 12:43
Clean erg lekker open. Drive richting Marshall...

Morgen meer :D

Edit: Heb nog een switch nodig voor kanaal & tremolo, kan ik daar gewoon een standaard Peavey Channel/Effect switch voor kopen?

ik vind em eigenlijk veel meer naar een vox ac30 gaan dan naar een Marshall hoor.

Mitch
7 augustus 2006, 12:56
Clean wel, maar op drive absoluut niet. Niet gek hoor Bart !

sembo
7 augustus 2006, 14:12
da moet je effe vragen of je het standaard pedaal van peavey kan gebruiken want bij mijn peavey valveking ( erg goed ) kan je geen standaard pedaal gebruiken

BartL
10 augustus 2006, 00:36
Clean wel, maar op drive absoluut niet. Niet gek hoor Bart !
:cooler:

Ik denk overigens toch dat er de originele speaker inzit. Alleen de sticker is eraf gepleurd.

datsun
15 augustus 2006, 22:32
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/Delta%20Blues.mp3

een paar vraagjes: met welke gitaar is dit opgenomen?

is de drive gedaan met pedaaltjes of komt ie van de versterker zelf?

Draai je tussen elk stukje de gain ook meer open of alleen het volume?

thx
:zz:

Stitch
16 augustus 2006, 00:01
:cooler:

Ik denk overigens toch dat er de originele speaker inzit. Alleen de sticker is eraf gepleurd.


Volgens mij heeft mijn peavey ook geen sticker op de speaker!

BartL
16 augustus 2006, 00:17
een paar vraagjes: met welke gitaar is dit opgenomen?

is de drive gedaan met pedaaltjes of komt ie van de versterker zelf?

Draai je tussen elk stukje de gain ook meer open of alleen het volume?

thx
:zz:
1. Gibson LP Studio. Kopen? :D
2. Gitaar > Amp. Geen pedaaltjes.
3. Ik draai alleen de gain open. Bij de laatste 2 heb ik het volume iets dichtgedraaid. Hij ging een beetje te hard.

Asseblief :)

BartL
16 augustus 2006, 00:19
Hoor net dat ietsje meer Treble geen kwaad had gekund. Mjah...

BartL
4 september 2006, 23:02
Net terug van de eerste repetitie met mijn Peavey Delta Blues. Ik dacht (thuis) dat de overdrive niet ver genoeg kon, maar met het volume op 4 en de gain op 7/12 (8-9/12 is meer dan genoeg gain voor Van Halen zooi) is het gewoon een gruwelijk vettige overdrive. Lekker spelen met de volumeknop voor de rustige stukken; een boost pedaal dus niet eens nodig :cooler:

Hij blies mijn ENGL Sovereign overigens makkelijk omver :) Daarom is 'ie toch maar verkocht. Het is dan wel alles in één, maar klinkt bij lange na niet zo lekker als de DB.

Als ik er nog eentje tegenkom voor een mooie prijs, neem ik die ook; lekker handig voor thuis en in 't repetitiehok! :D

Negative K3 fan
4 september 2006, 23:12
Ik vond 'm nog net op tijd! Heb Lennart ook nog een tijd aan de telefoon gehad erover. En ik vond nog een stukje gum in de versterker :D Heb de trafo direct maar weer goed vastgezet! Vooral op vol volume klinkt ie echt goed. Maar dat vinden anderen weer wat minder ;)

leuk dat ie bevalt :) wat zijn de settings die je nu vooral gebruikt??