PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuwe gitaar. budget: ca 1000 euro.... advies gevraagd aub.



lalushka
6 augustus 2006, 20:55
Hallow,

Ik ben op zoek naar een nieuwe akoestische gitaar. De klank die ik zoek is die van de nieuwe taylor GS series (http://www.taylorguitars.com/guitars/gs/Videos.aspx) luister even naar matt scandal (3de clipje), een geluid om van weg te dromen (althans mijn mening).
Uiteraard heeft deze gitaar een goeie sound en afwerking (kostprijs: 2500 euro). Aangezien mijn budget een stuk lager ligt heb ik o.a. de Simon&patrick showcase serie op het oog. Deze toplijn van het merk kost rond de 1000,... maar nu vraag ik me af of bv een Taylor van rond de 1000 euro dan niet beter is dan de s&p showcase?

groeten,
Aubry Lalush (nieuwe forummember)

lalushka
6 augustus 2006, 21:51
mocht het helpen, de muziek die ik overwegend speel: jack johnson, damien rice, john mayer, dave matthews band, vertical horizon, bob dylan,...
(voornamelijk lichte akoestische rock)
ik heb graag een warm, helder geluid met gepaste resonantie, maar strumming vind ik ook belangrijk

Dridon
8 augustus 2006, 20:59
mocht het helpen, de muziek die ik overwegend speel: jack johnson, damien rice, john mayer, dave matthews band, vertical horizon, bob dylan,...
(voornamelijk lichte akoestische rock)
ik heb graag een warm, helder geluid met gepaste resonantie, maar strumming vind ik ook belangrijk

Cool echt precies de muziek waarvan ik ook hou en speel. Wens je succes met je zoektocht. Voor 1000 kan je wel iets leuks vinden...

lalushka
8 augustus 2006, 23:09
Kheb beslist, ik ga voor de Larrivée D-05E (met fishman). Nieuwe kost deze iets van 1800. Ik koop hem voor zo'n 900 euros :)

Morgen post zal ik "flake" van jack johnson recorden en hier plaatsen

groeten