PDA

View Full Version : 2 vraagjes



JV
26 november 2002, 20:05
kzit toch wel serieus over een bas te denken. kzit alleen nog een beetje te denken over het budget enzo. dus wat raden jullie mij aan?

de squier standard jazz of toch een mexicaanse fender? is die fender de dubbele prijs waard enzo? ik weet dat het alder natuurlijk een stuk beter is dan het agathis van de squier, maar is de prijs/kwaliteit enzo goed over het algemeen?

en 2: ik zit aan een yorkville 200 watt combo erbij te denken. iemand ervaring met dit merk? ik weet al dat de traynor versterkers uit die stal komen. kheb em verder nog niet echt geprobeert. ben ik morgen van plan, maar wat kunnen jullie me alvast vertellen over deze versterkers?

flearulez
27 november 2002, 11:45
Olp beter waar voor dat geld

frenske
27 november 2002, 13:28
Inderdaad ik heb pas op OLP Music Man Stingray gespeeld, die klonk veel beter dan mijn Squier Jazz Bass die ik gelukkig met winst hem door kunnen verkopen.
Een goede Bass voor zo'n 400 eurootjes.
Yorkville's zijn vrij aardig combo's. Maar wat moet je met 200 Watt als beginner?

JV
27 november 2002, 13:36
ik speel 4 jaar gitaar. ben een studio aant bouwen.


kheb trouwens ook de olp al geprobeert. vind de neck niet lekker, plus dat ie in mijn oren niet lekker is. niet wat ik zoek

kheb nou net die dingen getest. de yorkville is inderdaad een zeer lekker ding. kheb alleen op een amerikaanse jazzbas kunnen spelen, maar niet op een mex, want die hadden ze niet. maar ik was wel zeer te spreken over het geluid iig

frenske
27 november 2002, 14:40
Als je 'n studio'tje gaat bouwen zou ik zeggen dat je ook wel geld genoeg hebt om 'n iets duurdere bass te kopen. Een Fender Mexican Jazz Bass kan je vrij goedkoop via http://www.musicstorekoeln.de/ (485 euro) en dan zit je al dicht bij de prijs van 'n squier in een winkel!

jaspertomas
27 november 2002, 17:48
ik heb een squier P special en een OLP en ik moet zeggen dat de OLP beter klinkt en beter is afgewerkt (geen krakende potmeters enzo). 1 nadeel voor beginners is dat ie een bredere en dikkere nek heeft en dat is voor mensen met kleine handen misschien lastig. m'n versterker is een yorkville bassmaster 200 en eh..tja.. wat moet ik er van zeggen.. hij doet t. Niet slecht in ieder geval. Hij heeft een 15" speaker en misschien klinkt ie wat strakker als je de 2x10 versie neemt of er een 2x10 kabinet op aansluit. Ik ben tevreden :smile:

jaspertomas
27 november 2002, 17:49
btw ga je 'm bij Just Music proberen?

JV
27 november 2002, 17:50
vanmiddag al gedaan :smile:

flearulez
27 november 2002, 19:21
als je studio wilt bouwen zou ik toch met wat beters aankomen dan een standard jazz

JV
27 november 2002, 19:28
kmoet ook wel met het geld rekening houden he. groeit ook niet aan bomen hier. tis gewoon een thuisstudiotje.