PDA

View Full Version : Het zoveelste ik-heb-een-nieuwe-versterker topic



timgte
6 augustus 2006, 16:58
In navolging van mijn topic "Het zoveelste ik-zoek-een-versterker topic" waarin ik jullie hulp vroeg nu een topic met het resultaat!

Even vooraf, met de titel van dit topic bedoel ik niet dat we omkomen in de nieuwe versterkers en dat dat niet leuk meer is! Is juist cool :cooler:

Nougoed, hier is'tie dan!

http://home.student.uva.nl/tim.gielissen/PTII.jpg

Het is dus de Powertone II geworden met TS212 van Koch ook (2x12"). Ik heb er (ook door het lezen van dit forum) ook meteen beamblockers ingezet van Weber.

Bij repetities / live-gebruik zet ik het geheel op de flightcase van de top links in beeld waardoor alles toch nog een mooie hoogte krijgt.

Ik heb hem al een tijdje, dus meteen een review erachteraan (m'n eerste review!!)

3 kanalen: Clean, Gain, Ultra-gain

Clean: Blijft clean tot op hoge volumes. Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende cleankanalen en zo, maar ik vind hem heel mooi en warm. Door de verschillende ingangen (normal / bright) en de bright-switch heb je genoeg mogelijkheden om je clean-geluid naar eigen smaak aan te passen. (Los van de goed reagerende toonregeling).

Gain: Van clean-met-een-randje tot zeer vette rock distortion. Dit kanaal is mooi voor akkoordenwerk met distortion vind ik. Ook de bluesy standjes klinken goed, alleen gebruik ik dat niet heel veel.

Ultra-gain Zelfde als vorige kanaal, maar dan nog meer gain. Goed voor de heftige muziek en wat meer riff-werk met enkele noten. Natuurlijk ook mooi voor solo's. Mijn favoriete kanaal dus!! (gniffel, gniffel) Alle noten van een akkoord duidelijk te horen en mooi helder!

Overige zaken:

Reverb Reverb die er op zit werkt wel goed vind ik.

50%/100% switch: Kan hem op de achterkant switchen tussen 50% en 100% vermogen. (Pentatode - Triode of hoe heet het ook alweer?). Voor de hardheid maakt dit niet zo heel veel uit. 50% klinkt wat meer vintage en de 100% wat meer modern. Ik heb hem mooi op 100% staan, vind ik mooier.

BELANGRIJKSTE PLUSPUNTEN:
- Klinkt super! (vind ik)
- Gaat hard als het moet
- Op lagere (tot kamerniveau volumes) klinkt hij nog goed!

MINPUNTEN
- Gain en Ultra-gain kanaal delen toonregeling
- Zwaar!

Dus... ik kan er nog veel meer over lullen, heb de effect loop bijvoorbeeld nog niet eens besproken. Maar volgens mij is de post al behoorlijk uitgebreid inmiddels.

Ik ben tevreden in ieder geval!!

Tim

p.s. Koptelefoon hoort niet bij de powertone (foto) ;)

robert-gitarist
6 augustus 2006, 17:05
Gefeliciteerd!
Leuke versterker inderdaad.Heb die ook keer uitgeprobeerd en inderdaad klinkt zeker lekker.maare een vraagje,wat is in godsnaam een beamblocker? :D

timgte
6 augustus 2006, 17:44
Gefeliciteerd!
Leuke versterker inderdaad.Heb die ook keer uitgeprobeerd en inderdaad klinkt zeker lekker.maare een vraagje,wat is in godsnaam een beamblocker? :D

Dankje,

http://www.webervst.com/blocker.html

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70465&highlight=beamblocker

Zorgen ervoor dat het geluid beter verspreid wordt. Vooral op hoog volume merkbaar. Geluid is niet meer zo verschillend op verschillende plekken t.o.v. de versterker.

robert-gitarist
6 augustus 2006, 17:57
Aah okee merci :)
Waar kun je die dingen ergens aanschaffen?Is ook wel wat voor mij :)

timgte
6 augustus 2006, 18:07
Ik heb ze bij Jukebox in Boekel gehaald, hadden nog een hele stapel.

De Gier gitaarbouw heeft ze ook geloof ik.

robert-gitarist
6 augustus 2006, 18:16
Oh kijk aan bedankt :) Weet je misschien zo wat die dingen koste?Ik zag ergens iets staan van 22 euro ofzo?(had zoekfunctie net even gebruikt vandaar ;) ) maar goed kan zijn dat de prijzen nu iets anders liggen.22 euro..auw(en dat in me achter hoofd want wil nog een 4*12 kast hebben en ja dan word 4 van die dingen wel duur..of gewoon 2 van die dingen en diagonaal plaatsen ofzo)..

Anders Destium
6 augustus 2006, 19:28
Gefeliciteerd! Koch heerscht :rockon:

new deep
6 augustus 2006, 19:32
zeker coole set!

Mitch
6 augustus 2006, 20:11
Gefeliciteerd ! Absoluut een breed inzetbare amp en met de 2x12 klinkt -ie mooi warm.

@robert, de beam blockers kun je op een 4x12 ook alleen gebruiken vor de bovenste twee speakers. Heb je ook erg veel spreiding en normaal gesproken staan die natuurlijk ook het dichtst bij je. En het is wat meer 'foolproof' voor uitmicen. Meestal wordt één van de onderste speakers gemic'ed en dan hoef je de geluidsman niet uit te leggen dat -ie wat meer off-centre moet mic'en.

lampz
7 augustus 2006, 02:26
Haha geweldig :D Je hebt nu dezelfde set als ik, alleen heb ik er ook nog een flightcase voor het cabinet bij (waar ik m'n stackje opzet). Gefeliciteerd en heel erg veel plezier ermee :rockon:

Edit: Oh nee, ik heb geen beam blockers erin. Misschien nog iets voor de toekomst, heb me tot nu toe nog nergens aan geërgerd dus voorlopig geen vervanging of modificatie.

Bruce
7 augustus 2006, 17:13
Gefeliciteerd met je nieuwe amp, en welkom bij de
(sterk groeiende) Koch-club!

Powertone II is idd een Monsteramp!
Heb die van mij nu bijna een jaar, en ben nog
steeds verliefd :-)

beam blockers heb ik nog niet, maar zit er wel
sterk over te denken om die ook een keer te bestellen.

Rock on!

vincentvdlocht
7 augustus 2006, 18:54
gefeliciteerd met je versterker.

Ik heb zelf ook een powertone (nog wel).
Vind je de reverb niet erg blikkerig klinken als je die iets verder open draait?

Harm
7 augustus 2006, 19:17
Gefeliciteerd!

Het blijft een mooie top! Hij klinkt wat moderner dan de P1, tenminste ik vind dat de P1 een wat meer eigen karakter had dan de P2 ... Maar nu ik de Midboost erin heb laten zetten voor de gain kanalen vind ik de P2 helemaal super, prikt mooi door de mix!!

Meer dan zat gain, daarom blijft hij op zacht volume ook erg mooi staan! Algemeen merk ik wel dat hoe harder ik live speel hoe minder gain ik erin gooi (gewoon rock en blues) maar ik denk dan dat je met 2x12 beter uit bent dan met 4x12 waar de bass wat meer overheerst... denk ik... :-) ik gebruik greenbacks...

De effectloop is ook erg goed, serieel en parallel... Mooie combinatie omdat je dan bijvoorbeeld 2 effect aparaten aan kunt sluiten... Ik ga zeer binnenkort eens even mijn pcm 70 parallel erop zetten en de TC2290 serieel.. Hmmm... dat is smullen en dat voor Mono!!! Maar gewoon een g-major, intellifex of wat dan ook parallel klinkt super!

Daarnaast natuurlijk die solo volumes, erg lekker!
Een goede koop en mooi spul van Koch!! :rockon: !!!!

pint
7 augustus 2006, 20:34
mooi spul
veel plezier ervan