PDA

View Full Version : Het zoveelste ik-heb-een-nieuwe-versterker topic



timgte
6 augustus 2006, 16:58
In navolging van mijn topic "Het zoveelste ik-zoek-een-versterker topic" waarin ik jullie hulp vroeg nu een topic met het resultaat!

Even vooraf, met de titel van dit topic bedoel ik niet dat we omkomen in de nieuwe versterkers en dat dat niet leuk meer is! Is juist cool :cooler:

Nougoed, hier is'tie dan!

http://home.student.uva.nl/tim.gielissen/PTII.jpg

Het is dus de Powertone II geworden met TS212 van Koch ook (2x12"). Ik heb er (ook door het lezen van dit forum) ook meteen beamblockers ingezet van Weber.

Bij repetities / live-gebruik zet ik het geheel op de flightcase van de top links in beeld waardoor alles toch nog een mooie hoogte krijgt.

Ik heb hem al een tijdje, dus meteen een review erachteraan (m'n eerste review!!)

3 kanalen: Clean, Gain, Ultra-gain

Clean: Blijft clean tot op hoge volumes. Ik heb niet zoveel ervaring met verschillende cleankanalen en zo, maar ik vind hem heel mooi en warm. Door de verschillende ingangen (normal / bright) en de bright-switch heb je genoeg mogelijkheden om je clean-geluid naar eigen smaak aan te passen. (Los van de goed reagerende toonregeling).

Gain: Van clean-met-een-randje tot zeer vette rock distortion. Dit kanaal is mooi voor akkoordenwerk met distortion vind ik. Ook de bluesy standjes klinken goed, alleen gebruik ik dat niet heel veel.

Ultra-gain Zelfde als vorige kanaal, maar dan nog meer gain. Goed voor de heftige muziek en wat meer riff-werk met enkele noten. Natuurlijk ook mooi voor solo's. Mijn favoriete kanaal dus!! (gniffel, gniffel) Alle noten van een akkoord duidelijk te horen en mooi helder!

Overige zaken:

Reverb Reverb die er op zit werkt wel goed vind ik.