PDA

View Full Version : fulltone fuldrive



Hectische Hector
6 augustus 2006, 14:42
vinden jullie het de moeite om een fulltone te kopen, in de wetenschap dat ik al een boss OD3 heb en een bigmuff? is dat niet teveel van hetzelfde?

robert-gitarist
6 augustus 2006, 15:05
Nja die Fulltone is denk ik wel een leuke aanvullig opzich.Fulltone heeft natuurlijk wel weer een heel ander karakter dan die andere pedalen kwa klank.Gewoon uittesten of ie jou waard is.Wat je dan kan doen is die OD-3 als boost gebruiken voor bijvoorbeeld die Fulltone ;)

Hectische Hector
6 augustus 2006, 15:54
olraait, bedankt! dan ga ik nog eens een aankoopje doen (neen ik heb geen GAS ;))

robert-gitarist
6 augustus 2006, 15:59
Haha absoluut gas aanval :D ik heb het zelfde..ik zit ook al te kijke wat ik zal gaan aanschaffen binnekort.Maar goed,die fulldrive is een geweldig mooi pedaal.Je hebt wel aantal verschillende versies ook he ;) Maar zoals ik al zei,zet voor die Fulldrive die Boss OD-3 om die Fulldrive te boosten.klinkt te gek,zeker omdat die OD-3 een erg goeie booster is.Ik boost er diverse pedalen mee en me versterker :)

sinneD
6 augustus 2006, 16:25
Ik ben zelf in bezit van de Fulltone Bassdrive, en ik moet zeggen dat het apparaatje rete lekker klinkt met zowel gitaar als basgitaar. Lekkere rockdistortion uit te halen en met beetje klooien met de knopjes en manier van aanslaan kan je ook nog beetje richting metal gaan maar als je dan weer hard aanslaat blijkt het toch meer een rock distortion

mijn ervaring tenminste

gitarist17
6 augustus 2006, 16:31
de fulldrive heeft toch van zichzelf uit een boost-kant? Waarom gebruik je die niet, klinkt die stukken minder?

Ik dacht dat de fulldrive een "kopie" van een ibanez ts 808 was met een boost kant. Waarom zou je dan niet een ts 808 kopen en een boss od3. Lijkt me dan toch hetzelfde?

erik

robert-gitarist
6 augustus 2006, 16:32
Ochja zit inderdaad een boost al in..sorry niet zo gauw meer aan gedacht :D

gitarist17
6 augustus 2006, 17:15
die boost stelt dus niet zo veel voor, kan ik dat eruit opmaken?

erik

sinneD
6 augustus 2006, 19:59
wat je merkt van de boost hangt af in welke mode het pedaal draaid, comp-cut, FM of vintage in comp-cut mode krijg je een aardige boost in volume en in gain als je de boost inschakelt

op het moment dat je met je huidige instelling de schakelaar dan op FM of vintage zet (FM heeft wat meer mid presence) zakt het volume merkbaar (natuurlijk te compenseren) en krijg je meer metal achtig geluid, totdat je echt hard gaat dan wordt het weer een harde rockscheur tegen metal aan, in deze twee standen de boostknop gebruiken zorgt voor veel meer gain en heeft minder invloed op je volume

hoop dat dit beetje duidelijk is zo, anders, vraag maar raak, heb het pedaaltje al aardig tijdje in bezit dus veel mee kunnen spelen/uitproberen/aankloten

Punt
6 augustus 2006, 23:51
Bekijk voor de zekerheid ok ff de Fulltone OCD.....
Echt geweldig, voor mij veel beter dan de Fulldrive.
Klinkt veel meer buizen, harmonics etc, reageert goed op volume terug op gitaar.
Ik denk wel dat je er een goede buizenamp achter moet zetten.

bieke
8 augustus 2006, 12:23
hmmm, hoeveel dacht je te spenderen aan een Fulldrive 2 ?
heb net gezien dat de Banzai Fireball 3 uit is, ik heb destijds een Fireball 1 gekozen en vond die net dat tikkeltje meer hebben dan de Fulldrive 2

heavy-metal-thunder
8 augustus 2006, 12:58
Nja die Fulltone is denk ik wel een leuke aanvullig opzich.Fulltone heeft natuurlijk wel weer een heel ander karakter dan die andere pedalen kwa klank.Gewoon uittesten of ie jou waard is.Wat je dan kan doen is die OD-3 als boost gebruiken voor bijvoorbeeld die Fulltone ;)

fulltone heeft een boostknop!

mijn mening is: ik had een od-1, een od-2 een od-3, een Maxon od-9 (tubescreamer) en een Maxon Rod 881 (OD en disto + boostknop). allemal goeie pedalen, met elk hun eigen karakteristiek, maar dat was gewoon te veel. Dat gebruik je nooit allemaal. Nu heb ik nog od-1 en de maxon rod881.

provisus
9 augustus 2006, 00:24
De fulldrive is echt geen exacte kopie van de ts808,
de full drive 2 klinkt veel liever dan andere tubescreamers,
De FD 2 is trouwens ook geen High gain pedaal het is juist een low gain pedaal die wel aardig wat gain kan produceren maar dan wel minder klinkt (wat ik persoonlijk vind, vind hem juist prachtig op een hele lage setting zodat je met je volume knop op je gitaar kan regelen of je een randje hebt clean of wat meer en juist met de boost knop dat je niet meer gain krijgt maar constant blijft.)
Zoiezo zijn pedalen zeer persoonlijk, behalve dat er kwaliteits verschil kan zijn (en dan kan het nog persoonlijke smaak zijn, misschien vind iemand wel de tubescreamer van behringer wel prachtig) dus het is gewoon veel uittesten.

Tristan
9 augustus 2006, 12:31
Bekijk voor de zekerheid ok ff de Fulltone OCD.....
Echt geweldig, voor mij veel beter dan de Fulldrive.
Klinkt veel meer buizen, harmonics etc, reageert goed op volume terug op gitaar.
Ik denk wel dat je er een goede buizenamp achter moet zetten.

+1.000.000
Die OCD vind ik echt veel beter, die Fulldrive klinkt erg slapjes, te gecompressed en klinisch...

sinneD
9 augustus 2006, 13:27
daarom moet je ook voor de Bassdrive gaan ^^

en natuurlijk ligt het ook wel aan je amps en gitaren die je hebt

provisus
9 augustus 2006, 13:48
+1.000.000
Die OCD vind ik echt veel beter, die Fulldrive klinkt erg slapjes, te gecompressed en klinisch...

Dit ligt veel meer aan de versterker die gebruikt, en de OCD heeft meer gain

Tristan
9 augustus 2006, 14:00
Sorry, maar ik vind de Fulldrive met elke gitaar en amp combinatie gewoon een slap en futloos klinkend ding... Die OCD werkt ook zeker niet met iedere amp, maar de basissound daarvan vind ik in alle gevallen echt 100 keer beter...

the sure thing
9 augustus 2006, 21:02
Ahum... Ik heb al jaren een Fulltone fulldrive 2 (met toggle switch) en ik vind het een SUPER pedaal. Het is het best te vergelijken/in te stellen als een TS808, TS-9 en dan nog ietsjes verder. GEEN high gain pedaal en ook geen Marshall op 10. Wel op 8,5 :-) Het pedaal is eerlijk, redelijk kleurloos (dit bedoel ik positief) en klinkt NIET op transistorbakken. Klinkt uitstekend op goede buizenversterkers en is zowel geschikt voor enkelspoelers als humbuckers. Ik vind het de investering zeker waard. Ik heb naast mijn mesa V-twin geen andere distortionpelalen meer nodig!

sinneD
9 augustus 2006, 22:11
blijf het knap vinden dat mensen het geen highgain pedaal vinden
of zit er zoveel verschil tussen de Fulldrive en de Bassdrive
ik kan echt wel wat highgain eruit krijgen met me buizenbak + gitaar met p90's + de Bassdrive

Hectische Hector
9 augustus 2006, 23:13
sinneD is duidelijk een fan van de bassdrive ;)

X.A.D.
10 augustus 2006, 21:29
Er zit maar 1 ding op, en dat is zelf gaan testen!!! Iedere amp, gitaar, speelstijl en smaak is anders. en er zijn nog zo veel meer leuke pedalen!
Gewoon spullen in de auto gooien en gaan testen. IK heb wel al veel plezier van mijn fulldrive 2. Super pedaal. Maar het beste bestaat toch niet. Zelf testen wat het meest geschikt is voor je! Er is vast wel iemand in de buurt die de fulltone pedalen verkoopt. Ik had ook in de winkel eerst tig pedaaltjes geprobeert voodat ik op deze uit kwam!

provisus
12 augustus 2006, 16:29
Heeft er trouwens iemand al 18V op de FD2 gezet?
En zoja, is het echt een Sonic difference?
Of is het de moeite niet waard?

Aimé
12 augustus 2006, 16:40
Hey sinne? Bevat die bassdrive veel "crunch"?

sinneD
12 augustus 2006, 17:48
ik heb net een adapter binnengekregen om het pedaal op 18V te gaan zetten
moet het alleen nog ff testen, voornaamste verschil zou zijn dat je nog wat meer headroom hebt

of de bassdrive veel crunch heeft, ik denk dat een MXR Zack Wylde overdrive meer crunch heeft, ik vind de bassdrive echt een pure rockdistortion waarmee je met wat kloten met de instellingen ook metalgeluid uit kan krijgen

volgensmij nog nooit zo'n crunch geluid uit gehaald als met de Zack Wylde die ik sinds 2 dagen heb (omgeruild voor oude Digiprut BP200, dus eindelijk 40 euro voor de MXR betaald :D)

maar met wat instellen bij de bassdrive kan je ongetwijfeld ook wel wat crunch eruit krijgen, ik sta er nog steeds van versteld wat ik er mee kan sinds me nieuwe versterkerinstalatie :), zo'n verschil in geluid

Aimé
12 augustus 2006, 18:09
Ik ben op zoek naar een zanderige, mid-gain fuzz die heel lekker dik kan gaan, maar tegelijk ook naar een fuzz die het typische radio-geluid kan geven...zucht :)

Wat ik sowieso wil is crunch, kraak, zzzz, of hoe jet ook kunt noemen..

provisus
12 augustus 2006, 19:31
Ik heb vandaag zo'n draatje gemaakt waar je twee batterijen aan kunt doen voor 18v, en heb hem meteen uitgetest op mijn fd2 mosfet.
Het heeft zeer veel effect veel minder gecompressed veel meer open sound, lijkt nu stukken meer op een amp overdrive, het is echt een aanrader.
- Comp cut: vele male helder mijn T-rex amp klinkt ermee als een fender amp, zeer mooi.
- FM: de sound word veel smoother en transpiranter
- vintage: word veel ruiger wat helderder
Zeker een aanrader !!
Alleen heb ik het gevoel dat de batterijen snel opgaan dus opzoek naar een 18v adapter.