PDA

View Full Version : mooi setje



wietse
6 augustus 2006, 13:25
Dit was mijn gedachte vanmorgen in wolvega op de rommelmarkt, en verdomme nog goedkoop ook.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/customfender.jpg

45 euro voor een custom lp achtige, geheel maple en met gelijmde hals (custom = ibanez) en tot mijn grote vreugde bleek er ook nog een versterker bij te horen, ik pakte de gitaar op en had al betaald, toen zei de zus van de verkoper, hebben we die versterker wel meegenomen?
Dus effe wachten en verdomme een 70er jaren fender vibrochamp ook voor 45 euro, daar denk je echt niet 2 keer over na, beurs pakken en kopen.
De Custom heeft een electronica probleem waar ik me nog in moet verdiepen, de hoge E klinkt erg scherp en hard en de rest stottert wat, verrotte potmeters vermoed ik.
Maar daar heb ik nu geen zin in, ga direct roestduiveltjes bevechten op m'n auto.
Vreemd is de 6 standen schakelaar, terwijl drie bij 2 elementen gewoon is, de champ werkt perfect, geen gekraak ofzo echt perfect, niet erg luid maar lekker.
Voor 90 euro dus een verdomd leuk setje.
Het was zowiezo een goede markt voor muziek instrumenten een kennis van ging nog aan de haal met een EKO western met element in prachtstaat, en geheel massief voor 50 euro en als klapper een Levin parlorgitaar voor 10 euro, denk dat die op de volgende vintage veenendaal belandt.
Vroeg opstaan heeft vandaag weer geloond.

drap
6 augustus 2006, 13:29
Sjezus mazzelpikker! Die gitaar ziet er in ieder geval mooi uit. En die versterker... dat is toch een buizen Fendertje? Die is in ieder geval knap wat meer waard dan die 90 euro, dat is zeker

mustang16
6 augustus 2006, 13:31
hey wietse

Zeer mooi setje, zeker voor de prijs.Weet jij toevallig goede romelmarkten in zeeland (in de buurt van hulst) of in antwerpen of oost vlaanderen (belgie), waar je wel eens een gitaar kunt tegenkomen?

RUIS
6 augustus 2006, 13:33
Mooie vangst. Die gitaar is een kopie van een gibson L6S, geen Les Paul:

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1978_gibson_L6-S_front-page.jpg

wietse
6 augustus 2006, 13:34
hey wietse

Zeer mooi setje, zeker voor de prijs.Weet jij toevallig goede romelmarkten in zeeland (in de buurt van hulst) of in antwerpen of oost vlaanderen (belgie), waar je wel eens een gitaar kunt tegenkomen?
geen idee dat is voor mij veel te ver rijden, in principe kan je op elke rommelmarkt een gitaar tegenkomen je moet er alleen wel vroeg voor opstaan en niet nadat je je roes uit hebt geslapen, want dan vind je alleen nog maar rommel of duur spul.
Drap@ waarom dacht je dat ik zo rap was met m'n beurs toen die fender uit de kofferbak tevoorschijn kwam? :D

bedankt RUIS weer wat geleerd.

piezo
6 augustus 2006, 13:39
45 euro voor een custom lp achtige Is een kopie van een Gibson L6-S, Wietse.

70er jaren fender vibrochamp ook voor 45 euro, Wow, mazzelaar!

EDIT: RUIS was sneller. Er bestaat bij mijn weten een Gibson L-6 en een L-6S. Wat het verschil is, weet ik niet, misschien die schakelaar.

imlikeajungle
6 augustus 2006, 13:43
Doet die VibroChamp het helemaal??

BLOK182
6 augustus 2006, 13:44
Damn, in het noorden heb je geloof ik elke week wel een rommelmarkt:p

wietse
6 augustus 2006, 13:52
Doet die VibroChamp het helemaal??

ja perfect zoals ik al zei ook het vibro gedeelte.

blok182, klopt maar bij jullie ook wel je moet ze alleen weten.

Tupelo
6 augustus 2006, 13:56
Dus effe wachten en verdomme een 70er jaren fender vibrochamp ook voor 45 euro, daar denk je echt niet 2 keer over na, beurs pakken en kopen.


Sorry maar hier kan ik woedend om worden. :angry:
Fucking werkende vibrochamp voor 45 euro, hoe doe je het? :confused:

Enfin, congrats. :sneaky:

guitartub
6 augustus 2006, 14:06
Mazzelpik!!!!!

Mitch
6 augustus 2006, 14:06
Wietse, je blijft een fenomeen. Wat een score !

Luke-wannabe
6 augustus 2006, 14:06
Goddomme wat moet je voor die amp hebben :D

Les Paul
6 augustus 2006, 14:52
Hee Wietse, goede vangst! Die Vibrochamp is een geweldig lekker versterkertje. Veel plezier ermee.

new deep
6 augustus 2006, 14:55
Goed gedaan die fender!

zoon van Piet
6 augustus 2006, 15:28
Mooie vangst. Tis voor niks. Die duurdere Customs waren lekkere gitaren. Hte is als gezegd een kopie van een L6S, de L6 ( L6 deluxe) was een goedkopere uitvoering. De zes standen bieden wat extra schakelmogelijkheden, serie/parallel en phase. Hier is een schemaatje:
http://www.flatearthguitars.com/Gibson_L6-S.jpg

iwamoto
6 augustus 2006, 15:32
wietse, als ik weer eens flink geld heb, ga ik met jou mee over de rommelmarkt van een gehucht, om daar wat moois te scoren :D
jij hebt er echt de neus voor, net als ik met games (ik weet ze altijd het goedkoopst te vinden, soms met 30 euro verschil)
dus ik geef je wel een seintje als ik mee wil :p

Kaïn
6 augustus 2006, 15:41
Tof gedaan man! Speelt die gitaar een beetje? Wat wordt eigenlijk precies bedoelt met het vibro gedeelte van de amp???

H.Manback
6 augustus 2006, 15:53
Dat is toch het tremolo kanaal of iets dergelijks? Fender noemde het Vibro en Marshall tremolo geloof ik.

Maar echt hoor, wat een score! Nu snap ik waarom zoveel mensen naar rommelmarkten gaan ;)

Orpheo
6 augustus 2006, 15:57
dude! super! om jaloers van te worden :D

Robbert
6 augustus 2006, 16:11
Dat is toch het tremolo kanaal of iets dergelijks?

Yep.

Welke trafo codes heeft de versterker? Even datumpje opzoeken :)

Geweldige prijs! Ik heb er zelf 350 voor betaald, met dezelde aan/uit schakelaar (vaker zie je een schuifschakelaar).

wietse
6 augustus 2006, 17:03
Tof gedaan man! Speelt die gitaar een beetje? Wat wordt eigenlijk precies bedoelt met het vibro gedeelte van de amp???
de gitaar speelt prima alleen klinkt versterkt nergens naar, zit ergens een probleem en vermoed potmeters, het geluid slaat over om zo maar te zeggen, krijg hem ook met geen mogelijkheid aan het scheuren blijft iel plingen en stotteren.

robbert@ welke trafo codes waar vind ik die?

edit, laat maar, al uitgevogeld volgens het serie nummer dat hij uit 1976 stamt, de gitaar dus ook, want haar broer kocht dit stel nieuw van z'n zilvervloot rekening wist de verkoopster me te vertellen.
en daar was moeders toen heel erg boos om want die had andere dingen in gedachten met dat geld dit was weggooien volgens haar :D, vertelde ze me nog.

zoon van Piet
6 augustus 2006, 20:20
En moeders had gelijk!
Dit is geld weggooien, vokomen onverantwoord en onbezonnen!

En daar is onze W. gelukkig mee!

marc_o
6 augustus 2006, 22:16
Wat heb je toch weer een mazzsel Wietse, die gitaar bekkort me niet echt, maar dat ampje....daar kan ik wel wat mee....veel plezier ermee!

no 1 hops
8 augustus 2006, 08:57
en het verhaal achter de ontwikkeling van de L6
http://www.billlawrence.com/Pages/L6S.htm

Orpheo
8 augustus 2006, 09:16
en het verhaal achter de ontwikkeling van de L6
http://www.billlawrence.com/Pages/L6S.htm

leuk verhaal. wel zuur dat t geesteskindje van zo'n man compleet verkracht en uit het verband is/werd gerukt.

Nickname
8 augustus 2006, 11:57
Bastard, you lucky bastard :D

frekie
8 augustus 2006, 15:21
Laatst 3 uur rondgelopen in Makkinga op de rommelmarkt en...
helemaal NIX :sneaky:
Nou was ik ook meer op zoek naar elpees :D
Kortom RESPECT :blast:

wietse
8 augustus 2006, 18:41
Laatst 3 uur rondgelopen in Makkinga op de rommelmarkt en...
helemaal NIX :sneaky:
Nou was ik ook meer op zoek naar elpees :D
Kortom RESPECT :blast:
wanneer was dat?
de laatste keer stond Chris Greeves Lord er met een boel oude gitaren en muziek instrumenten, en als je wat laat uit makkinga weggaat moet je eens bij hem langsgaan in boijl(als hij er zelf niet staat) wit huis aan het begin of eind van het dorp (net vanaf welke kant je komt) staat altijd wel wat buiten te koop en hangen wel gitaren voor het raam, heeft daar een winkeltje en vooral veel oud akoestisch spul en banjo's ed.
hij heeft zelf ook enkele hele mooie gitaren, oude martins, d'angelico etc,
laat hij niet zo snel aan vreemden zien maar denk dat als je mijn naam noemt het wel goed zit.
voor elpees is makkinga hopeloos daarvoor hoef je er echt niet heen te gaan, muziekinstrumenten lukt nog wel eens.
anders kom je toch zondag bij mij in de bakken rondkijken op de rommelmarkt in gorredijk?
daar ga ik staan als de weersberichten wat goed zijn.

robert-gitarist
8 augustus 2006, 20:22
He leuke set Wietse,enne voor weinig geld haha.
Leuke versterker!Je hebt ook altijd van dit soort koopje he haha ;)
Veel plezier ermee.