PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van John Petrucci en Michael Romeo???



Lacrimosa
26 november 2002, 19:48
Ik vind ze de beste gitaristen die er zijn!!!!!

Ibanez
26 november 2002, 20:09
Ze zijn idd vet! Maar wel een beetje nutteloze topic.....

guitarmusicman
26 november 2002, 23:30
ach...forums zijn er toch voor meningen?!..

delphiro
27 november 2002, 09:16
allemaal knap hoor wat ze spelen maar ik vind er dus niks aan..

Je kunt nog zoveel jaren op de gitaar studeren maar als je er geen gevoel in kunt leggen wordt het nooit wat.. en ik vind dat ze dat dus niet kunnen.

Dan hoor ik liever een valse noot in een blues met simpele begeleiding van Robbert Johson of een solo vol fouten ala Muffin Man van Frank Zappa waarin tenminste emotie zit.

Mithrandir
27 november 2002, 10:13
Lekkere populaire uitspraak weer, ik vindt het niks want ze er zit geen "gevoel" in. Omschrijf jij nou eens dat gevoel wat er in zou moeten zitten delphiro en hoe hoor je dat gevoel?

Ik vind Petrucci gewoon een erg goede gitarist en prettig om naar te luisteren over Romeo kan ik niks zeggen want daar heb ik nog nooit iets van gehoord (Shame on me :sad:)

Lacrimosa
27 november 2002, 16:18
Michael Romeo speelt in Symphony X :wink:

Thomasvv
27 november 2002, 18:42
Petrucci zonder gevoel? Whahahahahahahaha :smile:

Kijk, hij kreunt en steunt er misschien niet bij, maar veel van zn dingen zitten knallens vol met gevoel, vooral op SFAM..

de gedachte dat snelle gitaristen geen gevoel in hun spel leggen.. vind ik onzin (IMHO!!IMHO!!!:))

Lacrimosa
27 november 2002, 19:43
Thomasvv heeft helemaal gelijk, Petrucci is f*cking snel maar kan zo goed met gevoel spelen!!!

Predator
28 november 2002, 12:18
Ik vind hem ook niet gevoelloos ofsow, maar toch klaart Satriani zijn aars! =P Je kunt namelijk toch echt merken dat JP zichzelf gewoon veel geeft voor de techniek in plaats van de muziekaliteit en het gevoel. Als hij improviseerd klinkt het te uitsloverig vind ik, al is zijn techniek meesterlijk/gevaarlijk!

'k Heb bijvoorbeeld die DVD van Dream Theater. Dan zie je een solo tussen hem en een gospel zangeres (Theresa Thompson) en dan speelt die toetsenist heel rustig, zingt zij ook heel rustig.. Echt 'hele' noten, langzaam en mooi.. Lekker enzo.. Komt hij (JP) eerst mooi in en gaat hij later zo onnodig snel spelen, gewoon uitsloven dus! Klinkt toch niet!? Hoor je hele noten en rustige muziek tegen een ongelooflijke snelheidsduivel op 1/64 noot!

Sorry hoor, wat hij kan is KNAP en hij is ZEKER een van mijn favorieten, maar ik vind hem tegelijkertijd ook een uitslover!

Over die Micheal weet ik ook niets.. Ken wel een Micheal Angelo. =P

Thomasvv
28 november 2002, 14:48
Dan heb je zeker nooit de cd jordan rudess & John petrucci gehoord? akoestisch en improviserend.. geweldig..

Anders Destium
29 november 2002, 15:19
Over JP: Als je wilt zeggen dat hij niet met gevoel kan spelen, luister dan eens LTE en zwijg verder. Hij is natuurlijk bekend om zijn hyperingewikkelde DT werk, en vooral zijn talent om de meest ingewikkelde akkoorden en maatsoorten te verwerken in toch goed in het oor liggende muziek is fabuleus!

Over MR: Technisch verbluffend goed, vooral zijn Riffs zijn super, ik vind alleen zijn solo's te veel alleen snel, niet dat ik daar niet van houdt, maar alleen volle bak houdt een keer op...

Lacrymosa
30 november 2002, 15:24
Wie heeft er godveredomme mn naam gejat!!!!

by the way, mike en john zijn goden

CheerS!!

Lacrimosa
30 november 2002, 18:05
Hahahaha, ja sorry, kvond het een lijpe naam en liedje van Symphony X, en kd8 dat niemand em had!!!

delphiro
30 november 2002, 22:01
Ja misschien hangt gevoel wel erg met smaak samen, ik weet het niet maar ik vind het gewoon niks omdat het een hoop vlakke noten zijn die elke hard studerende gitarist kan spelen (weet ik zeker.. je kunt alles instuderen, als je maar tijd en motivatie hebt) terwijl emotie en echt gevoel volgens mij maar aan een paar mensen gegeven zijn.

Ik ken bv zat klassieke gitaristen die Bach spelen zonder Bach te spelen. De muziek klopt, het is technisch knap maar het is niks omdat het emotie of diepgang mist. Ik hoor gewoon liever iemand die gitaar met 'karakter' speelt en dat hebben die genoemde gasten (voor mij!) niet.

Een leuk voorbeeld van 'recente emotie' vind ik de zanglijn van Thom Yorke in 'Just' De manier waarop hij sympathy in 'Don't get my sympathy' zingt.. zo'n moment bedoel ik.. en als je dat niet hoort dan zul je nooit snappen wat ik bedoel en is het blijkbaar een kwestie van smaak :smile:

oh ja.. Thom Yorke is van Radiohead.. just in case

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2002-11-30 22:03 ]</font>

moretel
2 december 2002, 09:03
Dat maakt de gitaar ook zo leuk.
Langzaam, snel, hard, zacht, akoustisch, clean, overstuurd, slide, van klassiek tot pop.
Voor ieder wat wils en dat gevoel is voor iedereen anders.
Is het belangrijk dat anderen in jouw muziek gevoel ontwaren ?
Of is het belangrijker dat jezelf een bepaald gevoel krijgt.
Als jezelf een bepaald gevoel krijgt ervaren luisteraars dat ook ?

Er zijn altijd van die momenten dat jezelf
niet echt lekker speelt en dan zal het gevoel niet overkomen, maar de momenten dat dat gevoel er wel is dan maakt het volgens mij niet uit of je snel speelt of niet.

Thomasvv
2 december 2002, 17:49
Op 2002-11-30 22:01, schreef delphiro:
Ja misschien hangt gevoel wel erg met smaak samen, ik weet het niet maar ik vind het gewoon niks omdat het een hoop vlakke noten zijn die elke hard studerende gitarist kan spelen (weet ik zeker.. je kunt alles instuderen, als je maar tijd en motivatie hebt) terwijl emotie en echt gevoel volgens mij maar aan een paar mensen gegeven zijn.

Ik ken bv zat klassieke gitaristen die Bach spelen zonder Bach te spelen. De muziek klopt, het is technisch knap maar het is niks omdat het emotie of diepgang mist. Ik hoor gewoon liever iemand die gitaar met 'karakter' speelt en dat hebben die genoemde gasten (voor mij!) niet.



Nou.. denk neit dat iedereen zou kunnen spelen als petrucci ofzo. het is namelijk helemaal niet alleen maar notenpoepen, ze snel mogelijk. Als je er eens goed naar luistert hoor je zo veel kutte loopjes er in zitten, LacrYmosa kan daar goed over meepraten :smile:

Lacrimosa
2 december 2002, 19:09
Hehehehe ik vind Petrucci gewoon geweldig, en ja het is LacrYmosa, maar iemand had die al!!!Skijt!!

Predator
5 december 2002, 10:36
Ik weet heus wel waar ik het over heb als je mij vraagt over John Petrucci, Jordan Rudess of welk ander bandlid van Dream Theater dan ook! Ik ken Dream Theater, JP's solo projecten en Liquid Tension Experiment maar AL TE GOED.

Maar - voor het geval dat je het niet doorhad - ik spreek hier MIJN MENING uit. En als je het niet eens bent met mijn mening, ga je me toch niet zeggen dat ik hem niet goed genoeg ken?! Ik zou geen mening hebben van hem als ik hem niet goed genoeg zou kennen, silly!! =p

Lacrimosa
7 december 2002, 13:20
Het liedje Erotomania van Dream Theater heeft een heele vettee gitaarsolo!!!
Damn SNELL!!

Anders Destium
7 december 2002, 14:35
1 vette gitaarsolo?
Volgens mij een stuk of vier minstens (je kunt het ook zien als een constante aaneenschakeling van gave licks trouwens :smile: )

Thomasvv
7 december 2002, 14:43
Op 2002-12-05 10:36, schreef Predator:
Ik weet heus wel waar ik het over heb als je mij vraagt over John Petrucci, Jordan Rudess of welk ander bandlid van Dream Theater dan ook! Ik ken Dream Theater, JP's solo projecten en Liquid Tension Experiment maar AL TE GOED.

Maar - voor het geval dat je het niet doorhad - ik spreek hier MIJN MENING uit. En als je het niet eens bent met mijn mening, ga je me toch niet zeggen dat ik hem niet goed genoeg ken?! Ik zou geen mening hebben van hem als ik hem niet goed genoeg zou kennen, silly!! =p


Dat is zo, maar dat kwam niet goed uit je post naar voren :smile:

*cheers*

Lacrimosa
7 december 2002, 17:28
Ja klopt er zijn er meerdere, maar die hele snelle, daar kik ik echt op :wink:!!

Anders Destium
9 december 2002, 10:03
Ooit kon ik dat nummer voor 80-90% spelen, dat was in mijn tijd met les en veel (lees heeeeeeel veel) oefenen. Ik vind het tegenwoordig niet meer de moeite nummers noot voor noot te oefenen.

Lacrimosa
9 december 2002, 15:53
Vet lijp als je dat kan spelen :wink:!!

Lacrymosa
9 december 2002, 16:24
Toch vin ik dat je je naam maar moet veranderen

CheerS!!

Lacrimosa
9 december 2002, 20:56
Waarom, kbedoel ik heb even veel recht op die naam als jij, en hij niet precies hetzelfde :smile:, kga em heus nie verandere hoor!
John Petrucci &amp; Mike Portnoy RULEEEEEEEEEE

Predator
9 december 2002, 22:06
Hmm.. Misschien kwam dat niet in mijn post naar voren nee..

Hmm... Ik vind die Mega Bootie Dual Rectum Frier van JP wel TE COOL klinken!!! Vette tone en sustain man! =o

Moest ik ff kwijt! =p

Anders Destium
10 december 2002, 16:08
Op 2002-12-09 15:53, schreef Lacrimosa:
Vet lijp als je dat kan spelen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">!!


Alleen vinden mensen je geen goede gitarist als je wél snel kan spelen maar geen troep uit de top 40 :wink: Ik ben een nogal eenzijdige gitarist, en oefen daarom alleen op dat soort dingen (meeste DT dingen zijn een kwestie van Oefenen X100/1000)

Dat is mijn probleem eigenlijk altijd, dan vragen mensen: Hé kun je ook iets spelen dat wij kennen, antwoord: NEE (en terecht :grin:)

Lacrimosa
29 december 2002, 20:51
Ik heb net Rock Discipline van John Petrucci gedownload, ....damn, die gast is echt goed!!

coal
31 december 2002, 09:41
Ja Petrucci rulez... Soms hoor ik nog wel wat Malmsteen/May/Vai/Gilmour invloeden, maar ach ja, wie heeft dat niet :smile:

Echt een supergitarist, een van de helden... Wat Michael Romeo betreft: ook steengoed en misschien heeft hij net wat meer van die 'emotie' waar jullie het over hebben. Emotie in je gitaarspel lijkt me sowieso wat subjectief, misschien denk JP wel dat ie enorm emotioneel speelt, terwijl dat misschien niet zo over komt...

Anders Destium
31 december 2002, 12:57
Michael Romeo emotioneler dan JP? NO WAY...

John kan ook gevoelige solo's schrijven (en heeft dat ook vaak genoeg gedaan), terwijl bij Michael altijd vrijwel ALLES in de hoogste versnelling moet. Dat heeft ook wel wat natuurlijk :smile:

coal
31 december 2002, 13:06
Tsja ik vond die solo van Michael Romeo op Flight of the Migrator niet zo racerig, maar ik moet bekennen dat ik verder ook niet zo heel veel van em ken. Maar uiteraard niets ten nadele van DE gitaarheld Petrucci :smile: He's the best....

Lacrimosa
31 december 2002, 13:10
:wink:

Predator
2 januari 2003, 15:38
Ik vind de akkoord structuren van JP altijd zo mooi, check een aantal van de nieuwere DT songs... Hoe verzin je et!? =|

*is Rock Discipline gaan downen*