PDA

View Full Version : Wat Bekende Artiesten Gebruiken



Damage Inc.
6 augustus 2006, 00:17
Hallo,

ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen maar 'effectpedalen & overige randapparatuur' komt denk ik wel het dichtst bij.

Weet er misschien iemand een goeie website waar zowat alle informatie staat over welk apparatuur bekende artiesten gebruiken.
Want ik vind dan bijv. www.guitargeek.com wel interessant, die ik dan al jaren terug had gevonden.
Maar als ik dan bijv. een wat nieuwere artiest opzoek dan kan ik het niet vinden omdat de laatste update ongeveer in 2002 was ofzo :S .
Mja, de info die op van die sites staat hoeft niet altijd precies te kloppen, maar als ik simpelweg even wil weten wat voor pickups een artiest heeft bijv. dan kan ik dat niet zo makkelijk vinden.

GreetingZ
- Damage Inc.


*Edit: Ah, ik zie nu dat deze Topic ook wel onder 'Sites' had kunnen staan...*

FruscianteFan
6 augustus 2006, 00:54
meestal is "gear huppeldepupartiest" in Google invoeren wel genoeg.

harrie-beton
6 augustus 2006, 09:26
gitaargeek is al jaren niet meer bijgewerkt, plus deze link is bekend.
Even zoeken voordat je post

robert-gitarist
6 augustus 2006, 11:54
Voor leuke gears etc van bekende luitjes:

klikklak (http://www.guitariste.com/forums/pedales-effets-homestudio,le-materiel-des-guitaristes-pros,76579.html)


helaas wel in het Frans maar ach het gaat denk ik meer om de plaatjes :D

nielsduursma
6 augustus 2006, 11:57
op de forums van verschillende bands. (officiele forums en forums van fans) zijn vaak wel topics over de spullen van de artiest.

er is bijvoorbeeld een heel forum gericht op david gilmours spullen. ongeveer dezelfde forums als hier: electrische gitaren, effecten, versterkers etc. etc.