PDA

View Full Version : Nieuwe amp....!



cosmos
5 augustus 2006, 22:15
Jazeker, dinsdag aanstaande haal ik em op:

http://www.bogneramplification.com/ShivaHead.jpg

Ik kan niet wachten!
Kon een zeer goede prijs krijgen bij een winkel in Den Haag, die hem als sale had, (nieuw!), met inruil van mijn Koch Twintone. Kortom: ik ben blij!

Michael AE
5 augustus 2006, 22:46
Gefeliciteerd, man!

Ik ben de laatste tijd ook weer steeds vaker met mijn Shiva aan het klooien, en hij klinkt vooral met mij nieuwe LP R9 echt waanzinnig.

Ik denk dat je er een hoop plezier aan zult beleven.

cosmos
5 augustus 2006, 22:49
Heb het hele weekend ook flink lopen balen, heb een dag vastgezeten in Alanya (geannuleerde vlucht) en kom dus net pas thuis. Anders had ik hem vandaag al kunnen ophalen....aaaarrggghh! :o

marc_o
5 augustus 2006, 23:17
Mooie bak, goed geluid. Blijf echter de boost qua volume een minpunt vinden.

Michael AE
6 augustus 2006, 01:02
Mooie bak, goed geluid. Blijf echter de boost qua volume een minpunt vinden.

Hoe bedoel je dat, Marc?

Punt
6 augustus 2006, 01:49
Hoe bedoel je dat, Marc?

Het volume van de boost is niet in te stellen.
Ik heb dat laten modificeren en kan dat nu wel.

Tip: Vervang de fabrieks pre-amp buizen door iets moois.

BLOK182
6 augustus 2006, 12:52
Hij stond inderdaad voordelig bij Maxguitars ja:-) Veel plezier ermee!

Michael AE
6 augustus 2006, 13:02
Het volume van de boost is niet in te stellen.
Ik heb dat laten modificeren en kan dat nu wel.

Tip: Vervang de fabrieks pre-amp buizen door iets moois.

Bogner heeft dat nu toch veranderd? De nieuwste serie heeft een volumeknopje voor de boost.

ps. Ik vind de boost nergens naar klinken, persoonlijk. Smeert alles compleet dicht. Ik gebruik liever een pedaal.

Punt
6 augustus 2006, 13:06
Bogner heeft dat nu toch veranderd? De nieuwste serie heeft een volumeknopje voor de boost.

ps. Ik vind de boost nergens naar klinken, persoonlijk. Smeert alles compleet dicht. Ik gebruik liever een pedaal.

Vroeger was dat volume knopje een optie, ik weet niet of het nu standaard is.
Ik vind het geluid van de boost ook iets minder dan het normale kanaal.
Het regelbare volume vind ik wel handig voor leadvolume, dus ik neem de boost plus een pedaal.

Mitch
6 augustus 2006, 13:24
Gefeliciteerd er mee !

cosmos
6 augustus 2006, 15:11
Het volume van de boost is niet in te stellen.
Ik heb dat laten modificeren en kan dat nu wel.

Tip: Vervang de fabrieks pre-amp buizen door iets moois.

Heb je adviezen of ervaringen met bepaalde buizen?
En: waar heb je die mod laten doen?

Mitch
6 augustus 2006, 15:16
Op de meeting gaan we nog wat pre amp buis-vergelijkend warenonderzoek doen, dus steek daar je licht op zou ik zeggen !

Page
6 augustus 2006, 15:24
NB,

de boost op een shiva is eigenlijk geen boost maar kanaal 2 volluit, zoals die moet klinken dus. zonder boost wordt het volume teruggenomen en klinkt die niet zo lekker.

er wordt dus niet geboost maar als je een goede boost die lekker op een shiva klinkt zoekt dan zou ik die van fulltone nemen. Ik krijg een zeer goed resultaat e door de fulltone fat boost als booster te gebruiken

cosmos
6 augustus 2006, 15:33
Op de meeting gaan we nog wat pre amp buis-vergelijkend warenonderzoek doen, dus steek daar je licht op zou ik zeggen !

Ah OK, da's top. Dat had ik nog niet gezien in het inmiddels 64 pagina's tellende topic over die meeting.. :)

Michael AE
6 augustus 2006, 15:49
NB,

de boost op een shiva is eigenlijk geen boost maar kanaal 2 volluit, zoals die moet klinken dus. zonder boost wordt het volume teruggenomen en klinkt die niet zo lekker.

Als dat zo is, dan heb ik hem liever zoals hij niet moet klinken.

Wat een onzin, zeg. Hoe kan een versterker nu in 's hemelsnaam een stand hebben waarop hij MOET staan omdat dat zo hoort? Dan zou distortion/overdrive nooit uitgevonden zijn, man.

marc_o
6 augustus 2006, 21:53
Hoe bedoel je dat, Marc?

Beetje laat antwoord van mijn kant, maar het is ondertussen verwoord. Het is jammer dat je bij een versterker die echt zo goed is als de Shiva, die enige tijd op mijn verlanglijst stond, je geen duidelijke boost hebt waarmee je boven de band uit kan soleren, maar ik begrijp nu dat dit probleem is aangepast door Bogner.
Ik koos destijds voor de Rivera Fandango, die iets meer mijn smaak is, die een kleine volumeboost geeft wanneer je die intrapt, maar eigenlijk ook niet geheel naar mijn wensen hoor. het liefst heb ik dan toch echt aparte gain en volume voor mijn soleer-ellende.

froggy
7 augustus 2006, 17:16
Eric v/d haar (Bogner Importeur) bestelt hij all huidige versies van de Shiva met een extra volumeknop(dus na de gain-sectie) mod op het boost-kanaal. De boost geeft een pre-gain midboost die je versterker over the top kan brengen. Als tip zou ik willen meegeven de gain niet volledig open te zetten maar ergen tussen 2 en 3 uur (met humbuckers zelfs ietsje minder). Als je zonder boost speelt krijg je dan een goeie gedetailleerde crunchy distortion (zeker op grote-zaal/openlucht-volume). Met boost merk je dan een groot klank verschil en geraak je over the top zonder dat je teveel detail verliest. Voor een creamy distortion trap je best een drive-pedaaltje bij (dat je vnl. als drive gebruikt en niet als volume-boost). Als je teveel cleane boost(via een pedaal) geeft voor het boost-kanaal krijg je een waanzinnig mid-hump en dan kan de klank zelfs krakerig over. Ik vind dat niet mooi. Het is de truc om ergens de middenweg te vinden(qua gain) en de klanker uit de versterker te halen die erin zitten en de rest met pedaaltjes te tunen. Ik gebruik hiervoor een Blue-Boy,TS-9, Super-duper en Rusty Booster

Anders Destium
7 augustus 2006, 18:02
Gefeliciteerd :)

cosmos
9 augustus 2006, 12:59
Nou, hij is binnen!
Gisteravond tot zo laat als kon (voor de buren) zitten spelen, en ik ben erg tevreden. OK, het is zeker geen huiskamer-amp, maar ook op lagere volumes klinkt de versterker nog erg goed, iets waar ik nog een beetje voor vreesde. Kan in ieder geval niet wachten om hem in een "normale" ruimte te proberen! :)
Had overigens wel het idee dat mijn Line6 DL-4 niet helemaal lekker "in" het geluid zat op het OD-kanaal, heeft iemand anders daar ook last van? Mijn Shiva heeft nog de "ouderwetse" effectsloop waar een speciale kabel voor nodig is, maar eigenlijk gebruik ik liefst helemaal geen effectsloop..

Punt
9 augustus 2006, 18:53
Nou, hij is binnen!
Gisteravond tot zo laat als kon (voor de buren) zitten spelen, en ik ben erg tevreden. OK, het is zeker geen huiskamer-amp, maar ook op lagere volumes klinkt de versterker nog erg goed, iets waar ik nog een beetje voor vreesde. Kan in ieder geval niet wachten om hem in een "normale" ruimte te proberen! :)
Had overigens wel het idee dat mijn Line6 DL-4 niet helemaal lekker "in" het geluid zat op het OD-kanaal, heeft iemand anders daar ook last van? Mijn Shiva heeft nog de "ouderwetse" effectsloop waar een speciale kabel voor nodig is, maar eigenlijk gebruik ik liefst helemaal geen effectsloop..

Is dat een delay die DL-4?
Een delay klink vaak niet lekker als ie voor de amp staat bij OD.
En zeker bij een tonemonster als de Shiva is dat zonde.
Ik heb de mijne in de FX loop gezet en wow, wat een sound!!! (Is een MemoryLane).

Ik heb ook de oude FX loop. Kabel laten maken bij Jukebox.
Gebruik niet de waarden die op de Bogner site staan, die geven volume verschil. Ik vond andere waarden op een of andere site en die heb ik doorgegeven. Werkt perfekt!

cosmos
9 augustus 2006, 21:53
Is dat een delay die DL-4?
Een delay klink vaak niet lekker als ie voor de amp staat bij OD.
En zeker bij een tonemonster als de Shiva is dat zonde.
Ik heb de mijne in de FX loop gezet en wow, wat een sound!!! (Is een MemoryLane).
Ik heb ook de oude FX loop. Kabel laten maken bij Jukebox.
Gebruik niet de waarden die op de Bogner site staan, die geven volume verschil. Ik vond andere waarden op een of andere site en die heb ik doorgegeven. Werkt perfekt!

Klopt, een delay. Maar: des te minder kabels des te beter, dus ja. Maar goed, ben een flinke delay-gebruiker, dus ik moet er toch aan haha! Heb die andere waarden al gevonden, ga wel eens ff een belletje plegen! :)

Punt
9 augustus 2006, 22:21
Klopt, een delay. Maar: des te minder kabels des te beter, dus ja. Maar goed, ben een flinke delay-gebruiker, dus ik moet er toch aan haha! Heb die andere waarden al gevonden, ga wel eens ff een belletje plegen! :)

Succes, ben benieuwd :)

marc_o
10 augustus 2006, 11:20
De keren dat ik een Shiva in een winkel heb getest, viel het me op dat er zo'n kneuterig kabeltje voor channelswitching bijzat, zo'n home-made dingetje...is dat nu ook verholpen?

cosmos
10 augustus 2006, 12:52
De keren dat ik een Shiva in een winkel heb getest, viel het me op dat er zo'n kneuterig kabeltje voor channelswitching bijzat, zo'n home-made dingetje...is dat nu ook verholpen?

Nope....niet verholpen, erg kneuterig. Maar dat is sowieso wel gek, het feit dat je een 3-knops footswitch krijgt, terwijl ik er maar 2 kan gebruiken (heb nl. geen reverb) is voor een amp in deze prijscategorie best slecht.

Maar goed, ben al aan het kijken naar een kleinere footswitch (van loop master oid), met een stereo kabel. De functie channel switch en boost zit namelijk op 1 stereo plug, dus in feite kan ik elke gemiddelde "Koch Twintone"-achtige footswitch gebruiken hiervoor.

Page
12 augustus 2006, 14:38
Voor de volledigheid,

zonder boost wordt volgens mij op de shiva voor de eindtrap vermogen van de buizen terugnomen, boost is spanning volluit. (geen echte boost dus)

met de gain volluit (na 2-3 uur) klinkt elke gitaar even goed, of ik moet zeggen even slecht. Kan je je Relic gewoon ruilen voor een goedkope koreaan: geen veschil.

als je boost zoekt kan je dat het beste via pedaal in de effectsloop doen (met speciale kabel in de effects loop) Via tonetoys kan je een gemodificeerde RC booster speciaal voor in effectsloop kopen.

Gewoon een fatboost ervoor werkt bij mij goed.

Paul lenders schijnt ook modificaties op de shiva te doen,

succes,

BLOK182
12 augustus 2006, 14:57
Fatboost is inderdaad een mooi pedaaltje! Wil er ook eentje aanschaffen om mijn Superdrive te boosten via de fxloop. Heb em getest en het werkte erg goed, kan me voorstellen dat het op de Shiva ook doet wat ie moet doen:-)

Punt
12 augustus 2006, 18:12
Moet met de MXR microamp in de FX loop van de Shiva ook lukken, die boost.

Bij mij hoor ik wel verschil tussen gitaren met de Shiva op gain 2-3 uur.