PDA

View Full Version : ESP ltd viper 50/ epi sg 400



vipskate
5 augustus 2006, 17:32
is deze gitaar een beetje geschikt voor hardcore? ik heb wellicht de keus tssen de ltd viper en de epi sg 400.

welke raden jullie me aan? stijl is vooral hardcore beatdown

robert-gitarist
5 augustus 2006, 17:34
Voor hardcore absoluut de LTD Viper50.
Ik heb de Viper50 en heb hem geupgrade met EMG Zakk Wylde elementen.Damn wat een gruwlijk zwaar geluid.Echt 100% hardcore!!
Enne ligt ook deels aan het type versterker je hebt he.Ik zal in elkgeval kwa gitaar voor de LTD gaan.Alleen al van wege zijn looks :D

vipskate
5 augustus 2006, 21:05
wat voorn versterker raad je dan aan? ik denk eraan volgende maand een peavey bandit 112 te kopen. ik zoek versterker om ook optredens enzo mee te doen. iemand ervaringen met de peavey?

robert-gitarist
5 augustus 2006, 22:59
Ik heb zelf 2 Randall's waar ik echt een mega vette scheur uithaal.Van old school shit like Slayer en metallica etc tot zware hardcore metal van nu zoals Hatebreed,Soulfly etc.

Pickslide
6 augustus 2006, 10:20
Peavey 5150 zie je ook wel veel bij hardcore bandjes. Heb er zelf geen speelervaring mee overigens....

Davidian
6 augustus 2006, 11:03
Alle ltd's onder de 400 series zijn rommel.

Maar een ltd400 viper vind ik zelf beter als een gibson sg.

robert-gitarist
6 augustus 2006, 11:53
Alle ltd's onder de 400 series zijn rommel

G.e.l.u.l.

andoni
6 augustus 2006, 12:29
G.e.l.u.l.
Idd, maar een Epi G400 is nog altijd beter dan een Viper 50. Mahonie body en betere pickups. Een Viper 400 veegt uiteraard de vloer aan met die Epi.

robert-gitarist
6 augustus 2006, 12:33
Nja aan die Epiphone G400 is meer aandacht aan besteed aan bijv. de tuners(die van LTD zijn inderdaad niet super maar ach setje Sperzels doen wonderen ;) ) en pickups valt over te twijfelen.Epiphone klinkt nogal basserig vind ik.Niet mooi.Dan vind ik zelf persoonlijk de LTD beter klinken.

guitartub
6 augustus 2006, 13:06
Ik heb zelf niets met Epi (heb ertoch zat door mijn vingers laten gaan) dus zou altijd voor ESP ltd gaan. Ik heb eens de Viper 100 uitgetest en vond hem goed, zeker voor die centen. Dat was ook nog eens over een Randall kombo dus kan je die kombinatie van harte aanbevelen. Mochten de elementen of de hardware je niet bevallen kun je die later altijd door betere vervangen waarmee je de Viper 50 een waardevolle upgrade meegeeft.

robert-gitarist
6 augustus 2006, 13:22
Zo is dat Guitartub.
Ik heb de Viper50 voor 299 euro nieuw gekocht(en toen ik hem kwam ophalen hebben ze hem gratis even afgesteld en gepoetst dus erg netjes)en heb hem zelf geupgrade door er EMG Zakk Wylde elementen erin te zetten en Sperzel Locking Tuners.Ik ben nu super te vreden met de gitaar en het enigste waar nog iets op valt aan te merken is dat de hals geschroefd is maar goed ik gebruik de gitaar im combi met een shit load of gain en ik hoor dan echt niet of de gitaar nog een geschroefde hals heeft of een gelijmde ;)

vipskate
6 augustus 2006, 13:26
geeft een geschroefde/gelijmde hals veel verschil qua sound?

robert-gitarist
6 augustus 2006, 13:45
Wat ik dus net zei in me vorige post: ik merk het verschil niet,tussen een gelijmde of geschroefde hals,met veel gain.

Fumi SG
6 augustus 2006, 14:33
Merk je het met weinig gain wel dan?? Vraag het me af... Maar goed, voor hardcore, zeker een Randall proberen!

vipskate
9 augustus 2006, 16:07
Nu vond ik net een epiphone sg special op jointhepit. tis ni zo'n duur gitaartje, maar is het geschikt voor hardcore? ik denk van wel, tzou in ieder geval een mooie instapper zijn int HC mileu in combinatie met een randall

hidde630
9 augustus 2006, 16:17
Beatdown ----> Viper

robert-gitarist
9 augustus 2006, 16:59
Nu vond ik net een epiphone sg special op jointhepit. tis ni zo'n duur gitaartje, maar is het geschikt voor hardcore? ik denk van wel, tzou in ieder geval een mooie instapper zijn int HC mileu in combinatie met een randall

Die specials is niet veel hoor..Super licht,niet echt super mooi afgewerkt(fretjes zijn vaak niet erg lekker) en ja die stemmechamieken zijn echt bagger.Ik zou het dus echt niet doen.