PDA

View Full Version : ben hopeloos op zoek naar gitaarles !!!!



spunky_punk
26 november 2002, 20:46
ik zou graag gitaarles volgen (privé)(liefst omgeving Diest(vl-brabant, belgië)
kben vooral geinteresseerd in punk
wat is zo ongeveer de prijs van een privéles?
welke electrische gitaar is aan te raden voor een beginner?

suzanne
30 november 2002, 19:22
het is heel verschillend wat je betaald voor een priveles, dat ligt eraan of je bij een officiele muziekschool les neemt of particulier. ik heb bij een zeer goede muziekschool les en betaal er dus ook goed voor. voor een jaartje lessen 1x in de 2weken leg ik ongeveer 350 euro neer. bij een particulieremuziekschool of gewoon bij iemand thuis zal dat een stuk minder zijn, maar dan is misschien de kwaliteit van de les ook minder.

van electrische gitaren heb ik geen verstand.

MADdie86
30 november 2002, 19:31
Gemiddeld is €20 a €25,- per uur het bedrag.
Ik moet ff irritant doen maar als beginnerling kan je beter met een accoustische nylon gitaar beginnen, die zijn ten eerste goedkoop en je leert er beter op.

Maar anders zou ik een squier aanraden, niet al te slecht (ook al kraakt iedereen het af) en de prijs klasse is ook niet slecht.

ska-fish
6 december 2002, 22:50
hoi hoi.....

Ik kan je verder nergens bij helpen, maar ik hep wel n tip....

Ik ben zelf op mijn 9e begonnen met gitaarspelen, dat heb ik tot mn 13e gedaan bij een muziek school...... ik heb in die 4 jaar net zoveel geleerd, alz het jaartje dat ik nu bij een leraar thuis speel. Ten eerste was mijn leraar op de muziekschool een enorme lxl, leerde ik niet wat ik wilde leren en t was tog bez wel duur!! Ik ben er dus op mijn 13e mee gestopt, toen ben ik saxofoon gaan spelen (wat ik nog steeds doe) dat was ook op de muziekschool, maar ook dat was kxt..... (ik speel nu in n bandje, maar heb geen les meer) nu hep ik sinds n jaar weer gitaarles, maar dus bij iemand thuis... en daar zit ontzettend veel voordeel aan (bij mij in iedergeval..) tis n leuke man!!, ik leer wat ik wil leren, en tis n stuk goedkoper!! 1 probleempje.... tizz meestal wel moeilijke om een gitaarleraar thuis te vinden.... nouw, sux6 dr meej!!! greetzz eline

feofar
8 december 2002, 20:06
Hey MADdie86!!, Lul niet zo slap over dat nylon gedoe! Als je er niets van af weet hou dan gewoon je mond! Punk op een spaanse gitaar??? Of moet ze eerst van jou cumbajah leren spelen voor die 25 euro van je?
Tjonge, tjonge!!! wat een TUT ben jij!

schaap
8 december 2002, 21:31
voor punk boeit de gitaar niet echt als je het nog leert, het klinkt toch verrot, en bij veel punkbands is dat het doel :razz:
En heb je geen vrienden die je voor een vriendeprijsje kunnen leren ofzo, het is goedkoper en de lessen zijn veeel relaxter.

MADdie86
10 december 2002, 22:59
Op 2002-12-08 19:06, schreef feofar:
Hey MADdie86!!, Lul niet zo slap over dat nylon gedoe! Als je er niets van af weet hou dan gewoon je mond! Punk op een spaanse gitaar??? Of moet ze eerst van jou cumbajah leren spelen voor die 25 euro van je?
Tjonge, tjonge!!! wat een TUT ben jij!


Ho ho ho, ten eerste ben geen tut ten tweede weet schijnbaar meer van gitaren en gitaar spelen dan jouw en wou je alleen een tip geven!!!
Er zijn meerdere mensen meteen elektrisch gegaan ik geef toe ik niet. Maar mensen die meteen nummers gaan spelen e.d. komen later met problemen want dan pas gaan ze theorie doen. En soms zijn die mensen dan al te lui of zo. Waardoor ze mischien bestaande nummers wel goed kunnen spelen maar door te weinig kennis hun gehoor en gitaar meer geweld aan doen dan de buren.

green_day
12 december 2002, 20:00
joa.. maar over theorie moetje niet zeuren want gitaar spelen is iets praktisch'. ik heb slechts een half jaar les maar ben van basisakkoorder tot ver gevorderd positiespel gekomen. ik speel nog steeds vaak op akkoestich en kan er behoorlijk lekkere punk unplugged :razz: uitkrijgen. maar voor de egte punk is een toffe Fender Stratocaster egt te gek!
heb je niet genoeg geld voor een USA'er koop dan een mexican.. die zijn ook heel erg vet.
en als amp is een marshall valvestate wel tof