PDA

View Full Version : Hey Joe door Rory Gallagher



Billy the Kid
5 augustus 2006, 11:00
Ik heb een live versie van Hey Joe gedownload, gespeeld door Rory Gallagher.
Ik heb verschillende live albums van Rory Gallagher maar zonder Hey Joe.
Kan iemand mij vertellen of dit nummer op een live album van Rory Gallagher staat???

Alvast bedankt!!!

vox
15 augustus 2006, 07:03
Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=yIz4PV9e1k8)

Quote van een van de posters op YouTube:

Poor sonofabitch. Absolute control of the guitar (he played Pauls as well as teles), cripplingly shy in person, hell of a drinking problem. ONe of the top four masters of squank (with Billy Gibbons, Rory Gallagher, aand Johnny Cool).

Sweet Dreams The Anthology
Amazon.com (http://www.amazon.com/gp/product/B000001DZQ/104-1004011-2168744?v=glance&n=5174)

Rory deed mee met Roy Buchanan op de live versie..

wietse
15 augustus 2006, 07:39
word we altijd een beetje stil van als ik roy zie spelen, echt de telecastermaster, wat een gitarist!

vox
15 augustus 2006, 07:58
had eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord.. zoals naam mischien nummers wel. Maar vond dit erg mooi om te luisteren, die vent heeft een goede controle over zijn instrument..

wietse
15 augustus 2006, 10:09
ga dan maar snel meer videos van hem bekijken op youtube, ik ontdekte hem jaren geleden bij toeval had een partijtje elpees gekocht en daar zat livestock tussen.
heb die met open mond beluisterd, was en ben nog steeds zwaar van hem onder de indruk, helaas zijn cd's van hem erg dun gezaaid.

sunday violence
15 augustus 2006, 12:47
ik heb die cd, sweet dreams, gekocht in de usa. daar speelt rory gallagher niet mee.. roy buchanan was idd een bijzondere gitarist, erg goed...

vox
15 augustus 2006, 22:57
oke zal ik doen..

Billy the Kid
20 augustus 2006, 15:11
Was inderdaad Roy Buchanan.
Zelfs op Limewire stond er Rory Gallagher bij vermeld, FOUTJE!!

vox
24 augustus 2006, 16:14
oke, jah dat bearshare klopt niet altijd of laten we zeggen weinig.. je moet zelf goed weten welke artiest het gezongen heb want anders kom je in dezelfde discussie als ik met een vriend, hij heeft sweet home alabama op zijn ipod staan ik zeg dat het lynard skynard is en hij beweert dat het ccr omdat het erbij staat, maar mischien heeft ccr het gecoverd ?? ik wil daarvan af wezen. maar die versie die hij laat horen is duidelijk lynard skynard...

nopster
24 augustus 2006, 16:16
Het is zeker Lynyrd Skynyrd hoor. Ik heb ook al die versie afgehaald die zogezegd van CCR is...

Hetzelfde van Rory en Roy die verward worden. (de stem, het geluid, heel anders nochtans)

Jorikjet
24 augustus 2006, 16:20
nu weet ik waar SRV zijn licks vandaan haalt :satisfie:

vox
24 augustus 2006, 16:33
van bearshare en limewire ??? :satisfie: :)