PDA

View Full Version : Help met kopen van "recording" gear...



Lacrimosa
5 augustus 2006, 09:14
Ik heb dit ff geplakt van een andere board:

So I want to buy new recording gear.

A new soundcard and a pair of studiomonitors.

The pricerange for the soundcard is about 100 - 150 euro. It's ment for recording and listening to music, no gaming etc.... I just want to plug my boss gt-8, podxt and the monitors into the soundcard, nothing else.

Now the studiomonitors. The max price I can pay for a pair of monitors is about 300 - 400 euro. I really don't know anything about monitors. It's ment for home recording, so I don't want any big ones.

So what do ya'll think? Inform me please because I know you guys know more about this than I do.

Thanks.

harrie-beton
5 augustus 2006, 10:58
Studio monitoren en hifi speakers verschillen eigenlijk niet zo veel. Studio monitoren zijn bedoeld om de muziek "recht en zonder vervorming" weer te geven. Hopelijk doen goede hifi speakers dat ook. Voor 400 moet je prima iets kunnen vinden.

Voor 100 euro een geluidskaart moet prima kunnen, als je spelletjes gaat spelen moet je er rekening mee houden dat sommige games niet draaien op een prof geluidskaart. Het kan geen kwaad om je oude geluidskaart er op na te houden. Heb je ook nog extra sporen als je ze ooit nodig hebt.

Je zult al wel een pc hebben, zorg voor een snelle DVD brander om je projecten te kunnen backuppen. Computers kunnen stuk en harde schijven kunnen gewist door "the human factor".
Een uur 8 sporen audio op CD kwaliteit is 2 tot 3 gigabyte.

In je rijtje mis ik een mengtafeltje en 1 of meerdere microfoons.
Heb je dat al of maak je alleen electrische muziek?

taylor
5 augustus 2006, 11:01
in die prijsklasse zou je naar de emu 1212 kunnen kijken er is er ook 1 van esi voor ong die prijs.

monitoren weet ik niet ze zullen vast wel te koop zijn voor rond de 300 of 400 maar wat geen idee en of het dan ook nog redelijk goed is?je bedoelt een set voor die prijs?

Lacrimosa
5 augustus 2006, 12:11
Studio monitoren en hifi speakers verschillen eigenlijk niet zo veel. Studio monitoren zijn bedoeld om de muziek "recht en zonder vervorming" weer te geven. Hopelijk doen goede hifi speakers dat ook. Voor 400 moet je prima iets kunnen vinden.

Voor 100 euro een geluidskaart moet prima kunnen, als je spelletjes gaat spelen moet je er rekening mee houden dat sommige games niet draaien op een prof geluidskaart. Het kan geen kwaad om je oude geluidskaart er op na te houden. Heb je ook nog extra sporen als je ze ooit nodig hebt.

Je zult al wel een pc hebben, zorg voor een snelle DVD brander om je projecten te kunnen backuppen. Computers kunnen stuk en harde schijven kunnen gewist door "the human factor".
Een uur 8 sporen audio op CD kwaliteit is 2 tot 3 gigabyte.

In je rijtje mis ik een mengtafeltje en 1 of meerdere microfoons.
Heb je dat al of maak je alleen electrische muziek?

bedankt voor de info.
In de tekst staat dat ik juist niet ga gamen hehe. Het is puur voor opname.
Ik wil alles digitaal opnemen, dus podxt en gt-8 rechtstreeks in soundcard.
En een snelle pc heb ik al, dat is geen probleem.

guhlenn
5 augustus 2006, 12:43
De M-audio audiophile voor 99,- en de Alesis MKII monitors. ruim binnen budget :-)

Lutz
5 augustus 2006, 15:54
Ik heb deze week de FCA 202 firewire kaart van behringer gekocht (88 euro bij music store DE.)

Ben heel tevreden van het aparaat, en het ligt ook mooi binnen jouw budget.

Negative K3 fan
5 augustus 2006, 17:49
Ik wil alles digitaal opnemen, dus podxt en gt-8 rechtstreeks in soundcard.

Dat is geen digitaal opnemen, maar juist analoog. Als je een podxt hebt gebruik je die als geluidskaart en prop je hem in de usb poort.

guhlenn
7 augustus 2006, 11:10
HUh?

U vergist zich neem ik aan? Beide apparaten hebben een digitaal uit. Dus wel digitaal. Nou ja, je mag het gitaar signaal analoog noemen. ;)

Satriani
7 augustus 2006, 18:41
He lacrimosa ik zit een beetje in dezelfde situatie als jou en ik zat te denken aan deze:

http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_ms40_multimedia_lautsprecher_prod info.html
Iemand ervaring met deze? een beetje vergelijkbaar met die alesis monitors?

harrie-beton
7 augustus 2006, 20:06
het budget van lacri is hoger, en nee die Behringer is niet vergelijkbaar met Alesis. Voor 138 euro actieve speakers...

Lacrimosa
7 augustus 2006, 20:32
Ik ga zaterdag eens dingen testen. Ik bedoel ik kan wel reviews zitten lezen, maar dat helpt ook niet echt...Ik ga dr gewoon heen en kijk wel. Ik weet nu wel wat mensen aanraden, dus dat is wel chill.

Bedankt voor de reacties.