PDA

View Full Version : ibanez ad 9



gitarist17
4 augustus 2006, 22:44
hallo,

net terug van feedback en heb na drie uur testen en luisteren uiteindelijk voor de ibanez ad 9 gekozen. Echt een mooie delay. Ik heb ze getest naast een EH memory man (stereo en deluxe), Carl Martin delayla, boss dd-6 en digitech digidelay. Vooral de memory man deluxe en de ad 9 sprongen er echt uit. Ook al heeft de memory man misschien meer opties het "delayeren" vond ik van de ibanez mooier en warmer. Uiteindelijk na toch wel even tobben als eerste pedaal een ibanez ad 9 gekocht! Heeft iemand nog tips en instellingen?

erik
oh ja, ook gelijk een klozz kabel van 3 meter (goede keus?)

BartL
4 augustus 2006, 22:49
Vet pedaal. Ik heb de originele gehad, supersound :)

Ik wil er weer één!

Mitch
4 augustus 2006, 23:25
Puike delay. Letterlijk en figuurlijk een klassieker.
Een kabel van 3m is geweldig als je bang bent om te verdwalen op het podium, goede keus.

gitarist17
4 augustus 2006, 23:41
podium is nog niet echt van belang : ) is gewoon voor de slaapkamer en samen vormt dat toch al een behoorlijk aantal meters, groot genoeg voor het kamertje

erik

gitarist17
4 augustus 2006, 23:45
het was trouwens een klotz kabel, typefoutje..

erik

Mitch
4 augustus 2006, 23:51
Tja, voor een 3m kabel voor thuis is het merk/de geluidskwaliteit nou niet echt van enorm belang. 6m of langer wordt het interessant om naar een goede kabel te gaan kijken, maar goed: je hebt een prima pedaal gekocht. Veel plezier !

gitarist17
6 augustus 2006, 17:19
nog een vraagje;

heb net de ad9 even open geschroefd en het lijkt wel alsof er wat trimpots in zitten (als ik het goed heb 4 stuks..) klopt dit en wat doen ze?

erik

Dirk_Hendrik
6 augustus 2006, 18:02
Niets dat jij beter kan dan de tech's van Ibanez die het ding hebben afgeregeld. Doe jezelf een lol en laat ze staan in de positie waarin ze nu staan. Dat aan die dingen draaien je altijd verbeteringen opleveren is een irritante fabel. Dat die grappen me al meerdere reparatie/afregelklusjes hebben opgeleverd is bepaald geen fabel ;)

MjS
6 augustus 2006, 18:44
En als je dan per se wilt draaien, kun je het best markeren waar ze stonden.

zoon van Piet
6 augustus 2006, 20:22
Niet doen!

robert-gitarist
6 augustus 2006, 20:28
Gewoon met de fikkers afblijven.Goed=goed ;)

gitarist17
7 augustus 2006, 00:32
heb nergens aan gedraaid en ga dat nu ook zeker niet doen : P

bedankt
erik