PDA

View Full Version : Vox Clyde McCoy probleem



PluueeR
4 augustus 2006, 21:57
Ik heb mijn pedalboard opnieuw ingericht (2 pedalen erbij, klittenband, George L's etc.). Alles doet het goed, behalve mijn Vox Clyde McCoy Wah Wah. Die zat eerst op een Boss ACA adapter (9V DC, ongestabiliseerd) en nu op een Ibanez 109 (9V DC, gestabiliseerd). Echter als ik nu de Wah in trap dan doet ie het, beweeg ik de sweep, is in 1x het Wah geluid plus het volume van mijn gitaar.

Alsof mijn Wah opeens is veranderd in een volume pedaal. Ook leuk, anders leuk!

Iemand een idee wat het kan zijn?

AoDf
6 augustus 2006, 00:45
Als je een multimeter hebt kun je kijken of de inductor (spoel) nog goed is. Dan moet je de weerstand meten over de weerstand die parallel aan de spoel staat. Als deze waarde grofweg groter is als 100 Ohm zou het betekenen dat je spoel naar de knoppen is. (Deze info komt van de site van Dunlop, maar lijkt me ook relevant voor jou Vox, zijn vrijwel dezelfde printjes).

Kan ook een probleem zijn met een defecte elco, waarschijnlijk die van 4.7uF, als die defect is gaat de wah ook werken als een volumepedaal. Maar als ik je verhaal goed begrijp hoor je zowel volumeverschil als het wah geluid toch? Dus niet alleen volumeverschil.