PDA

View Full Version : Brunetti MC2



BartL
4 augustus 2006, 21:48
Heb de zoekfunctie gebruikt, maar vind erg weinig echte ervaringen. Hoor alleen hier en daar dat hij moeite heeft met het "door de mix komen" in een band.

Ik kan er mijn Sovereign op inruilen. De Brunetti wordt waarschijnlijk ook wel weer verkocht, dus het moet wel interessant zijn. Wat "doet" een 2dehands Brunetti MC2 tegenwoordig ongeveer?

Tristan
4 augustus 2006, 23:24
Een Brunetti MC2 doet tweedehands denk ik ongeveer een 900 of 950 euro...
Ik zou niet de Engl Sovereign erop inruilen, tenzij ze dik bijbetalen...
Die Sovereign is ook niet echt mijn ding, maar het is zeker weten een veel betere amp dan de Brunetti en is hij is nieuw ook veel duurder, die Brunetti kost nieuw hooguit 1600 euro, terwijl die Sovereign al gauw 2200 euro nieuw kost...
Die verhalen dat de Brunetti niet door de mix komt zijn waarschijnlijk van mij afkomstig, ik heb er een gehad en vind het voor livegebruik een regelrechte shitbak, thuis klinkt het wel leuk...

Josdevos
5 augustus 2006, 00:15
Een Brunetti MC2 doet tweedehands denk ik ongeveer een 900 of 950 euro...
Ik zou niet de Engl Sovereign erop inruilen, tenzij ze dik bijbetalen...
Die Sovereign is ook niet echt mijn ding, maar het is zeker weten een veel betere amp dan de Brunetti en is hij is nieuw ook veel duurder, die Brunetti kost nieuw hooguit 1600 euro, terwijl die Sovereign al gauw 2200 euro nieuw kost...
Die verhalen dat de Brunetti niet door de mix komt zijn waarschijnlijk van mij afkomstig, ik heb er een gehad en vind het voor livegebruik een regelrechte shitbak, thuis klinkt het wel leuk...

Hmmz die Sovereign is wel de oude versie, met 1 12" speaker, zonder midi, die was 1500 euro nieuw, wegens discontinued op sommige plaatsen te koop voor 1350 euro. Die is +- 1000 euro waard incl. Z10...

BartL
5 augustus 2006, 00:23
Dank voor de reacties :) Misschien later meer.

BLOK182
5 augustus 2006, 00:24
Die Engl verkoopt zich wat makkelijker denk ik dan de Brunetti, is nčt wat bekender en gangbaarder....tenzij je graag wil experimenteren en ff wil aankloten met de Brunetti. Als je gewoon cash wil, niet ruilen en de Engl verpatsen!

BartL
5 augustus 2006, 08:07
Ik zou 600 euro aan de brunetti moeten overhouden...dan kom ik gelijk uit.

Outrage
5 augustus 2006, 10:43
Ik heb wel al goede dingen over die brunetti gehoord. Maar zelf heb ik geen ervaring.

vester86
5 augustus 2006, 18:55
astu:

http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=7&i=46543&t=46184

Tristan
5 augustus 2006, 20:15
Een hele goede review waar ik het in eerste instantie ook volledig mee eens ben of was, maar bij live gebruik is het helaas een volledig ander verhaal... De amp gaat i.m.o slechter klinken op hogere volumes, geen idee waar het aan ligt, maar bij hogere volumes krijg je dus niet meer ballen en punch, misschien is zelfs wel het tegendeel waar...
Op laag volume thuis lijkt het dus heel wat, maar live is het echt een verschrikkelijke amp om mee te werken, vandaar ook dat ik hem van de hand heb gedaan...

BartL
5 augustus 2006, 23:14
Ok dan,
Thnx voor de reply's. Ik ga hem sowieso op laag volume gebruiken (ook op het podium). Maargoed, verkocht wordt hij toch. Ik moet er 600 euro aan overhouden...moet wel lukken denk ik. (SOvereign gekocht voor 900 en ik krijg 300 bij de brunetti).

Ik kom nog wel terug in dit topic voor mijn bevindingen.

Maar waarschijnlijk krijg ik morgen een versterker die wat langer mee moet :)

ropp
7 augustus 2006, 00:46
Een hele goede review waar ik het in eerste instantie ook volledig mee eens ben of was, maar bij live gebruik is het helaas een volledig ander verhaal... De amp gaat i.m.o slechter klinken op hogere volumes, geen idee waar het aan ligt, maar bij hogere volumes krijg je dus niet meer ballen en punch, misschien is zelfs wel het tegendeel waar...
Op laag volume thuis lijkt het dus heel wat, maar live is het echt een verschrikkelijke amp om mee te werken, vandaar ook dat ik hem van de hand heb gedaan...

+1

ik had hetzelfde probleem, op hoog volume kreeg ik er ook mijn geluid niet uit.

BartL
7 augustus 2006, 10:01
Deal opeens afgeblazen van zijn kant...jammer.

Mitch
7 augustus 2006, 11:06
Gezien de ervaringen: beter dan.

BLOK182
7 augustus 2006, 11:21
Deal opeens afgeblazen van zijn kant...jammer.
Heeft zeker op het forum gekeken:p

BartL
7 augustus 2006, 11:52
Zou best kunnen ;)