PDA

View Full Version : presence controlle op Marshall DSL401



DiffusionX
26 november 2002, 19:23
Hey,

Iemand beweerde op harmony-central dat wanneer hij de reverb uit de DSL401 plugde, dat de reverb controlle knob veranderde in een presence controlle. Hiervan staat dus NIETS in de handleiding, dus ik wou ff weten wie dit verhaaltje hard zou kunnen maken voor mij. Of juist het tegendeel kan vertellen. Zijn er verder nog DSL401 bezitters die hun DSL401 hebben ge-upgrade met b.v. betere buizen, of een betere speaker, zit er zelf namelijk aan te denken om dit te doen.

Negative K3 fan
26 november 2002, 19:26
Het lijkt me enorm sterk als het zo zou zijn, maar ik durf het ook niet te ontkennen.

DiffusionX
27 november 2002, 19:12
Nou, bij had het uitpluggen van de reverb totaal geen effect op de toon wanneer ik aan de reverb knop draaide. Misschien was het wel een grapje. Ben ik ff mooi ingestonken :smile:. Iemand anders had ook nog een leuke tip die wel werkte. Hij had een patch-kabeltje in zijn FX-loop gedaan, bewijze van een jumper. Het resultaat was dat het geluid nog voller werd wanneer je met veel gain speelt.

Ik heb tevens nog een vraagje voor de overige DSL401 (ex)bezitters, of andere mensen die zich geroepen voelen om mijn vraag te beantwoorden:
Ik wil de speaker die er nu in zit (een Celestion Goldback) vervangen met een nieuwe. Er zijn 3 speakers die voor mij in aanmerking komen, maar de keuze blijft lastig. Ik zit te denken aan:
1.) De vintage 30
2.) G12H
3.) G12M-70 Modern Lead
Heeft iemand ervaring met 1 of meer van deze speakers? Ik ben op zoek naar een geluid, wat niet TE veel middentonen bezit. Het schijnt dat de vintage 30 deze veel heeft, maar het schijnt ondanks dat toch een mooie speaker te zijn.