PDA

View Full Version : proco rat samples



dano
4 augustus 2006, 18:40
he mensen, was even op zoek naar wat sample's van de proco rat, heb gekeken op: http://www.procosound.com/ maar die site is gehacked zo te zien: als ik op stompboxes druk staat er dit: by Th3h4ck3r 0wnz y0ur b0x mooi irritant dus. Heeft iemand hier toevallig zin, tijd of al wat beschikbaar om wat samples te posten van de RAT? ik ben wel van plan hem binnenkort te gaan proberen, zoek een andere drive:)

Vonk
4 augustus 2006, 19:09
Wat een mongool, donder toch gewoon op met die kutgeintjes.
Niet tegen topicstarter ;)

dano
4 augustus 2006, 19:20
Niet tegen topicstarter ;)

dank voor de toevoeging ;)

iemand samples?

en je moet inderdaad wel erg triest zijn om de proco site te gaan hacken, als je echt ballen heb hack je al jazira of cnn ofzo

phx
4 augustus 2006, 20:37
http://www.musiciansfriend.com/product/Pro-Co-RAT2-Distortion-Pedal?sku=151501

Dit is de reissue Rat, Proco Rat 2. Naar mijn mening (en ik speel met deze rat als primaire overdrive, veel dus) de beste rat. Ik heb ook een originele gehad en de reissue Vintage Rat: vielen mij erg tegen. Doe mij de RI Rat 2 maar!

dano
4 augustus 2006, 20:48
http://www.musiciansfriend.com/product/Pro-Co-RAT2-Distortion-Pedal?sku=151501

Dit is de reissue Rat, Proco Rat 2. Naar mijn mening (en ik speel met deze rat als primaire overdrive, veel dus) de beste rat. Ik heb ook een originele gehad en de reissue Vintage Rat: vielen mij erg tegen. Doe mij de RI Rat 2 maar!

mm vaag link werkt niet als ik op de mp3 druk. grrr

maareh jou bevalt de rat dus goed? Is hij ook fijn te boosten met een cleanboost ervoor of erachter? ik zal zelf ook nog ff verder googlen naar samples, alvast bedankt

phx
4 augustus 2006, 20:57
Dat de link het niet doet, mischien heb je realplayer niet geinstalleerd. Die heb je nl wel nodig.

Ik gebruik de rat soms als boost (volume op 10, gain op 4 en plaatsen VOOR een overdrive of ampoverdrive) maar meestal als stand alone overdrive. Bevalt prima.

Ik heb een pedalboard met daarop een overdrive in combi met een tubescreamer. Als backup (en voor thuisgebruik) voor optredens heb ik altijd mu Rat en Ts9 mee: de Rat volume op 6/10, treble op 5/10 en gain op 8/10. Tubescreamer ervoor voor een volume en gainboost/midboost: volume 10/10, gain 2/10 en treble 0/10 (voor supermidboost). Deze combinatie MOET je horen, echt super!

dano
4 augustus 2006, 21:04
Dat de link het niet doet, mischien heb je realplayer niet geinstalleerd. Die heb je nl wel nodig.

Ik gebruik de rat soms als boost (volume op 10, gain op 4 en plaatsen VOOR een overdrive of ampoverdrive) maar meestal als stand alone overdrive. Bevalt prima.

Ik heb een pedalboard met daarop een overdrive in combi met een tubescreamer. Als backup (en voor thuisgebruik) voor optredens heb ik altijd mu Rat en Ts9 mee: de Rat volume op 6/10, treble op 5/10 en gain op 8/10. Tubescreamer ervoor voor een volume en gainboost/midboost: volume 10/10, gain 2/10 en treble 0/10 (voor supermidboost). Deze combinatie MOET je horen, echt super!


nice ik heb ook een ts9 :) heeft de rat trouwens een gewone 9v aansluiting? dacht van wel?

oh en dat filetje opent wel (quicktime, maar ik hoor niks:P)

phx
4 augustus 2006, 21:15
Nee, de rat heeft een 9volt negative aansluiting waar deze adapterplug inpast:

http://www.elderly.com/images/accessories/ELA/PS125_sm_.jpg

Maar de Rat vreet bijna geen batterijen, speel er al jaren mee en nog niet 1 keer de batterij hoeven te verwissellen.

robert-gitarist
4 augustus 2006, 21:33
en je moet inderdaad wel erg triest zijn om de proco site te gaan hacken, als je echt ballen heb hack je al jazira of cnn ofzo

Offtopic:
of de site van de politie ofzo of een bank. :D schijnt dat als je die kraakt of poging doen tot kraken een of ander virus ofzo krijgt hoorde ik keer.
Maar inderdaad hacken is een trieste bedoening.Afschieten dat soort huftertjes.

nielsduursma
4 augustus 2006, 21:37
Nee, de rat heeft een 9volt negative aansluiting waar deze adapterplug inpast:

http://www.elderly.com/images/accessories/ELA/PS125_sm_.jpg


je kan ook gewoon zo'n verloopje kopen voor je daisychain.

phx
4 augustus 2006, 22:04
Die dingen heb ik eerder gezien, waar haal ik die???

nielsduursma
4 augustus 2006, 22:12
die dude van feedback wees mij erop. ze zijn volgens mij van onespot. kostte mij iets van 50 cent ofzo. als ze je raar aankijken als je een aansluiting voor de proco rat vraagt kan je ook naar een stekkertje voor de bigg muff vragen. er zijn namelijk kabeltjes "speciaal" voor de bigg muff, maar die passen ook op de rat.

LPplayer
5 augustus 2006, 01:27
Precies dit is wel een mooie combinatie. De TS9 trekt alles iets strakker anders is het soms te blubberig :)


Dat de link het niet doet, mischien heb je realplayer niet geinstalleerd. Die heb je nl wel nodig.

Ik gebruik de rat soms als boost (volume op 10, gain op 4 en plaatsen VOOR een overdrive of ampoverdrive) maar meestal als stand alone overdrive. Bevalt prima.

Ik heb een pedalboard met daarop een overdrive in combi met een tubescreamer. Als backup (en voor thuisgebruik) voor optredens heb ik altijd mu Rat en Ts9 mee: de Rat volume op 6/10, treble op 5/10 en gain op 8/10. Tubescreamer ervoor voor een volume en gainboost/midboost: volume 10/10, gain 2/10 en treble 0/10 (voor supermidboost). Deze combinatie MOET je horen, echt super!

almarvk
5 augustus 2006, 10:47
Dat de link het niet doet, mischien heb je realplayer niet geinstalleerd. Die heb je nl wel nodig.

Ik gebruik de rat soms als boost (volume op 10, gain op 4 en plaatsen VOOR een overdrive of ampoverdrive) maar meestal als stand alone overdrive. Bevalt prima.

Ik heb een pedalboard met daarop een overdrive in combi met een tubescreamer. Als backup (en voor thuisgebruik) voor optredens heb ik altijd mu Rat en Ts9 mee: de Rat volume op 6/10, treble op 5/10 en gain op 8/10. Tubescreamer ervoor voor een volume en gainboost/midboost: volume 10/10, gain 2/10 en treble 0/10 (voor supermidboost). Deze combinatie MOET je horen, echt super!

Ik heb die combinatie met een T-rex Mudhoney met daarachter weer een EQ. Klinkt echt super! Die Rat kan mooi een ander overdrive pedaal op z'n flikker geven! :)

nielsduursma
5 augustus 2006, 10:49
Ik heb die combinatie met een T-rex Mudhoney met daarachter weer een EQ. Klinkt echt super! Die Rat kan mooi een ander overdrive pedaal op z'n flikker geven! :)

maar dat kan andersom ook!!! :gitarist:

almarvk
5 augustus 2006, 11:15
Zou kunnen, nog niet uitgeprobeerd. Ik heb net namelijk een nieuwe versterker binnen gekregen (London City PIMP amp! :D ) en daar bleek dit wel aardig goed op te werken. Had gedacht dat ik alle instellingen weer om moest gooien.

dano
5 augustus 2006, 12:49
juist, klinkt goed allemaal ik ga er maar eens op uit om er 1 of 2 te testen, of koop er gewoon blind een op marktplaats :D

dano
5 augustus 2006, 16:04
mmm ben daarnet even naar dijkman in alkmaar geweest om de rat te proberen (damn die nieuwprijs valt tegen:P 72 pleuro). Ik vond hem wel aardig maar hij begint wel erg te modderen op hogere gainstanden. Het kan ook gelegen hebben aan de squier die ik in mijn handen geduwd kreeg (irritant kon niet eens een gitaar kiezen en kon nog maar net voorkomen dat hij hem in een spider BLUEGH plugte). Al met al niet zo'n hele positieve indruk maar ik denk dat ik vandeweek nog maar eens een andere gitaarwinkel ga proberen en met een echte gitaar kan spelen.

nielsduursma
5 augustus 2006, 16:10
nieuwprijs 70 euro? feedback 75 volgens mij, dus dat valt nog wel mee.

modderigheid, ligt eraan bij mij. als ik mijn humbuckergitaar (ibanez artist, niet zo'n metalding) er op aansluit, en de gain helemaal opendraai. en de filter redelijk schel klinkt ie retestrak!!! met m'n cheap ass squiertje erop en dan de filter helemaal "doffig" klinkt het modderig ja.

robert-gitarist
5 augustus 2006, 16:28
Zou kunnen, nog niet uitgeprobeerd. Ik heb net namelijk een nieuwe versterker binnen gekregen (London City PIMP amp! :D ) en daar bleek dit wel aardig goed op te werken. Had gedacht dat ik alle instellingen weer om moest gooien.

Oh de LC van Lennart is geweest en later van Barl?

almarvk
5 augustus 2006, 17:50
Eerst van mij, toen van Lennart, toen van Bart en nu weer van mij :)

robert-gitarist
5 augustus 2006, 17:53
Haha okee gaaf :D
En is ie er veel beter op geworden?
Wel leuk dat ie nu bij de oude eigenaar weer terug is :D

phx
5 augustus 2006, 20:15
Ligt niet aan de cheap-ass gitaar. Zodra de gain voorbij stand 6/10 is, klinkt hij inderdaad ongedefinieerd (oftewel modderig). Vandaar dat ik de gain op stand 6/10 zet, met een tubescreamer ervoor voor een solo/mid/gainboost, zodat je meer gain hebt zonder dat de rat 'te smerig' wordt, snap je!

:)

dano
5 augustus 2006, 20:24
Ligt niet aan de cheap-ass gitaar. Zodra de gain voorbij stand 6/10 is, klinkt hij inderdaad ongedefinieerd (oftewel modderig). Vandaar dat ik de gain op stand 6/10 zet, met een tubescreamer ervoor voor een solo/mid/gainboost, zodat je meer gain hebt zonder dat de rat 'te smerig' wordt, snap je!

:)


aha mmm dat moet ik maar eens gaan proberen. Zal ook kijken naar andere distortion/overdrive pedalen. De jackhammer die ik nu heb is het net niet en ik heb nog steeds niet mijn ideale scheurgeluid gevonden voor mijn band.

Ik zoek een beetje heftig geluid waarin ook palmmutes goed naar voren komen , beetje marshall scheur ofzo. mmm moeilijk te omschrijven.

(thuis wel als ik veel blues speel met ts9 + clean sanchez oeoeoeooeoe)

almarvk
5 augustus 2006, 20:57
Haha okee gaaf :D
En is ie er veel beter op geworden?
Wel leuk dat ie nu bij de oude eigenaar weer terug is :D

Laten we zeggen dat het een hele andere amp is. Alleen de behuizing is nog over. En nog een groot verschil; deze doet het wel! :D