PDA

View Full Version : De zoektocht gaat door... H&K Puretone



OldSkool
4 augustus 2006, 16:39
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een één- of tweekanaals versterker om mijn welverdiende vakantiecenten aan uit te geven. Nu zit ik al een tijdje te GASsen op Hughes & Kettner versterkers en dan met name de Puretone. Omdat ik niet een winkel heb die H&K verkoopt/op voorrad heeft dacht ik hier eerst wat informatie te zoeken voordat ik op weg ga.

De Puretone heb ik live gehoord en vind ik geweldig!! 25 Watt class A en schakelbaar naar 80% en 50% power. Is de amp met deze functie nog een beetje te temmen zodat ie niet oorverdovend hard moet om 'm een beetje leuk te oversturen?

En lijkt de Duotone que karakter op de Puretone? Aangezien deze wel een mastervolume heeft zal deze makkelijker in te dammen zijn.

Alvast bedankt.

Josdevos
4 augustus 2006, 16:55
Ik denk dat Maxguitars in Den Haag nog Duotones heeft aan 1300 euro ofzo...

BLOK182
4 augustus 2006, 16:58
Als je daar bent...probeer voor de lol eens zo'n Budda Superdrive 18 topje:p

OldSkool
4 augustus 2006, 22:40
@ Jos: Bedankt, ik zag 't staan op de website. Helaas geen Puretone, want ik zou het verschil wel 'ns willen horen.

@ Blok: Als ik ooit eens bij Maxguitars in de buurt ben wil ik deze ook zeker proberen. Ben er geinteresseerd in geraakt toen ik je "mini-review"las :)

Page
4 augustus 2006, 23:00
De puretone is erg mooi maar gaar knoeperd hard, (moet ook vol open staan om goed te klinken) mijn inziens niet bruikbaar als allround versterker.

ik zou een reissue fender deluxe reverb kopen. (ca 1000 euro)
voordelen
20 watt met 1 hand te dragen
mooi clean en reageert goed op pedalen.

gr Page

Albert
5 augustus 2006, 06:48
Ik heb zelf een duotone en het ding kan erg hard. Gebruik zelf een hotplate om de boel in te dammen, werkt beter dan een mastervolume. Misschien ook iets voor jou met een Puretone.
Wil zelf ook nog eens een Puretone proberen, eens kijken wat de verschillen zijn met mn duotone (klankmatig dan).

OldSkool
5 augustus 2006, 10:56
Mijn ENGL Blackmore kan ook vreselijk hard, maar die doet het nog best goed op lage volumes. De Puretone heeft al een ingebouwde Powersoak die 'm naar 12,5 watt kan schakelen, dus ik vroeg me af hoe hard 'ie dan zou gaan. Hij zou voor live gebruik over een PA gestuurd worden waarbij de amp + cab als monitor gebruikt word. Ik wil alleen niet een hele band alsnog omver moeten blazen om de amp over z'n nek te laten gaan ondanks de powersoak.

OldSkool
6 augustus 2006, 20:20
Ik lees in de handleiding dat de power output afhankelijk is van het cabinet dat eraan hangt. Bij 16 Ohm is dit 25 watt en bij 8 Ohm 40 watt. Betekend dit dat de versterker op een 16 Ohms cab eerder zal oversturen?