PDA

View Full Version : een gitaar



Jimi
26 november 2002, 16:55
oke ik ga dus gitaar leren spelen. De vraag is nu de welke, een vriend zei koop een folkgitaar met stalen snaren dat klinkt mooist om mee te eleren spelen; Klopt dit?
Toen ik naar de winkel en uitleg vroeg zei de eigenaar eventueel een nashville(eigenlijk van Ibanez of Fender maar dan met een klein foutje dat je soms merkt soms zelfs niet) te kopen, dit lijkt me wel iet maar ja. Graag een beetje meer uitleg...
alvast bedankt
ah ja ik heb een bduget van plusminus 150 euro...

MetalliCat
26 november 2002, 17:16
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=8655&forum=2&5 in dit topic staat denk ik wel wat je zoekt, zo niet, gebruik de zoekfunctie even. Met een budget van 150 euro zou ik zeker weten voor een Yamaha gaan, hele goede instrumenten voor een hele nette prijs.

Arbz
26 november 2002, 19:15
Nashville zijn volgens mij Yamahas met kleine beschadigingen / schoonheidsfoutjes hoor.

gertdm
27 november 2002, 09:48
voor 150 euro zou ik dus niets kopen.
In ieder geval geen steelstring.
Ik zou doorsparen tot 200 euro minimaal
en een goed tweedehandsje op de kop tikken.
Neem bovendien iemand mee die gitaar speelt.

Ic3gl0vE
27 november 2002, 23:05
ach.. ik heb ook een yamaha en die kost normaal 159 euro inclusief hoes... om mee te beginnen is 'ie goed genoeg (en als je al 3 elektrische gitaren hebt is 'ie nog steeds leuk voor 'erbij'. Zo'n goedkope gitaar, ik heb er zelf maar 139 voor betaald, kan je tenminste meenemen op vakantie en naar feesten zonder je al te veel zorgen te hoeven maken)


aangezien je jezelf Jimi noemt... Jimi Hendrix fan? dan kan je beter gewoon ff doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een elektrisch gitaartje en een Squier kopen. Je moet gewoon gaan doen wat je leuk vindt en het maakt niet uit of je nou op een akoestische op elektrische gitaar begint

Jimi
28 november 2002, 10:07
oke ik wou dat ik dus kon sparen maar ik wil zo snel mogelijk beginnen spelen. Ik denk best te beginnen o een akoestische omwilel van de pijs en al ik het dan toch niet graag doe ik niet zoveel geld kwijt ben, mijn bedoeling is wel binnen afzienbare tijd over te schakelen naar een elektrische dus verwacht daar ook maar een topic voor welke te kopen... alvast bedankt

dungekste
28 november 2002, 17:43
Gewoon verschillende gitaren uitproberen en diegene kiezen die het lekkerste speelt en klinkt.

Ic3gl0vE
1 december 2002, 17:27
jimi, er zijn al HEEEEEEEL VEEEEEEEEL topics over welke elektrische gitaar je moet kopen :smile: kan je beter ff de zoekfunctie gebruiken