PDA

View Full Version : Gripmaster



Rob90
2 augustus 2006, 21:04
waar is die gripmaster nou eigenlijk egt precies voor? ga je daarmee beter gitaar spelen?

sorry ik speel zelf nog niet zo lang gitaar dus weet dit soort dingen niet :lp:

hendrix2
2 augustus 2006, 21:09
waar is die gripmaster nou eigenlijk egt precies voor? ga je daarmee beter gitaar spelen?

sorry ik speel zelf nog niet zo lang gitaar dus weet dit soort dingen niet :lp:
de gripmaster is er om je hand/vinger spieren te trainen. zodanig dat deze in vorm blijven als je bijvoorbeeld eens een tijd niet kan spelen (op reis ofzo).
Of je kan er gewoon ook je vingerspieren mee trainen op het werk/school oid.
ikzelf zie er niet veel nut in, maar er zijn waarschijnlijk wel mensen die deze gripmaster als hulpzaam beschouwen.

Rob90
2 augustus 2006, 21:11
de gripmaster is er om je hand/vinger spieren te trainen. zodanig dat deze in vorm blijven als je bijvoorbeeld eens een tijd niet kan spelen (op reis ofzo).
Of je kan er gewoon ook je vingerspieren mee trainen op het werk/school oid.
ikzelf zie er niet veel nut in, maar er zijn waarschijnlijk wel mensen die deze gripmaster als hulpzaam beschouwen.

oke, bedankt heb ik weer wat geleerd :) het is denk ik niet zo nodig voor als je een weekje geen gitaar speelt? (ivm vakantie/ school)

hendrix2
2 augustus 2006, 21:27
oke, bedankt heb ik weer wat geleerd :) het is denk ik niet zo nodig voor als je een weekje geen gitaar speelt? (ivm vakantie/ school)
ik vind het nooit nodig.
ok,als ik bijvoorbeeld een week geen gitaar speel, dan merk ik dat achteraf wel, vooral aan snelheid oid. Mijn hand zal bijvoorbeeld iets rapper 'moe' aanvoelen, maar ach, het is altijd prettig om dat dan weer goed te 'trainen' vind ik :)

Nobler
4 augustus 2006, 14:50
je moet je vingers vooral niet te veel op kracht trainen. Sterke spieren zijn namelijk NIET SNEL! Hoe je wel (wetenschappelijk en medisch verantwoord) op snelheid traint weet ik ook niet.

Lord Abortion
5 augustus 2006, 11:53
Ik gebruik wel vaak een Gripmaster. Door mijn studies heb ik véél te weinig tijd om effectief gitaar te spelen, en zo houd ik de soepelheid en kracht toch in mijn vingers. Leuk dingetje ...

iwamoto
5 augustus 2006, 13:28
je moet je vingers vooral niet te veel op kracht trainen. Sterke spieren zijn namelijk NIET SNEL! Hoe je wel (wetenschappelijk en medisch verantwoord) op snelheid traint weet ik ook niet.
ik weet het ik weet het :D

het is: veel oefenen! en elke maand merk je dat je sneller word, echt waar.
en een andere techniek, is het metronoom spelen, dus aanslaan op metronoom tikken, en dan ook gelijk je linker hand trainen dus, dat het gelijk klinkt, goede techniek :)

vester86
5 augustus 2006, 18:33
moet je de mijne hebben?? ik gebruik um nooit.....