PDA

View Full Version : welke condensator



rinaldo
4 augustus 2006, 13:37
hallo luitjes,even een vraagje wat betreft de electronica. op mijn lacewood tele heb ik twee humbuckers waar ik een volume en een tone pot in heb, beide 500 k en uiteraard ee 3 standen schakelaar. mijn vraag is welke waarde moet de condensator hebben voor de tonepotmeter, en moet er bij de vol potmeter ook een condensator? vogens mij niet, maar ik ben eerlijk gezegd niet zon held wat electronica betreft
alvast bedankt.
rinaldo

Orpheo
4 augustus 2006, 14:37
www.seymourduncan.com en dan kijken bij support/sschematics ;)

lastig he

Chris Winsemius
6 augustus 2006, 15:31
hallo luitjes,even een vraagje wat betreft de electronica. op mijn lacewood tele heb ik twee humbuckers waar ik een volume en een tone pot in heb, beide 500 k en uiteraard ee 3 standen schakelaar. mijn vraag is welke waarde moet de condensator hebben voor de tonepotmeter, en moet er bij de vol potmeter ook een condensator? vogens mij niet, maar ik ben eerlijk gezegd niet zon held wat electronica betreft
alvast bedankt.
rinaldo

22n voor tone
als je bij het terugdraaien v/d volumeregelaar (te) veel hoog verliest kun je tussen de niet-geaarde aansluitingen v/d volume-pot 'n klein condensatortje zetten, ergens tussen de 470p en 1n.