PDA

View Full Version : domme vraag



mustang16
4 augustus 2006, 12:33
Ik heb een domme vraag, kan ik op deze versterker pedalen aansluiten? ( er is ook een ingang voor koptelefoon.)
http://img.2dehands.be/f/normal/128464331-vox-pathfinder-15-gitaarcombo.jpg

yellowsun
4 augustus 2006, 12:44
Ja, je plaatst de effecten tussen de gitaar en versterker (effectenpedaaltjes hebben allemaal een IN en een UIT, zal je merken).

Dus: gitaar ------ effect ingang **effect uitgang -------- versterker.

Ik ben hier ook vrij nieuw en nu ook niet bepaald een techneut te noemen, dus blij dat er toch nog eens een domme vraag komt waar zelfs ik op kan antwoorden :-)

sembo
4 augustus 2006, 12:53
als je een pedaal koopt kan je het altijd aan je versterker aansluiten met de manier hier boven.

( niet moeilijk hoop ik voor je :) )

veel succes

Angel
4 augustus 2006, 13:06
Tenzij je natuurlijk een effectloop hebt(send-return), dan kan je daar de modulation(delay/chorus/flanger/...)pedalen tussen hangen.

mustang16
4 augustus 2006, 13:17
kan ik die ook bij de footswitch steken, zodat de effecten en de footswich allemaal samen op 1bord kunnen?

Debaser
4 augustus 2006, 13:21
JA dat kan,

maar dan heb je dus wel meerdere kabels nodig.

1 voor de Vox Switch, zit een snoer aan.
en dan je Gitaar --- Effect --- versterker.
zoals dit plaatje een beetje aangeeft
http://musicbooksplus.com/images/hl4082.gif

maar je kan een alles in principe op een bord kunnen maken

p.s. volgens mij heeft de pathfinder geen fx loop.

mustang16
4 augustus 2006, 13:28
wat is een fx loop ? :???:

harrie-beton
4 augustus 2006, 13:59
Een fx loop staat voor een "effecten loop". Het is een aansluiting op sommige duurdere versterkers waar een extern apparaat op kan worden aangesloten zoals een dure galm.

De gewone pedalen kunnen tussen de gitaar de versterker input in geplaatst.
De wat duurdere versterkers hebben deze loops omdat men soms de speciale voorsterker klank wil betrekken in het effect.

dus gewoon: gitaar - effecten - voorversterker > eindversterker.

Met FX loop: gitaar - effecten - voorversterker [via fx loop galm of echo] > eindversterker.

mustang16
4 augustus 2006, 15:14
bedankt allemaal van de antwoorden

phx
4 augustus 2006, 20:34
Een domme vraag is de vraag die niet gesteld is/wordt. Succes met je fx-loop. Vergeet niet om er goede kabels tussen te zetten, anders komt je gitaarsignaal uiteindelijk erg crappy uit je amp te klinken! (nederlands? ach ja, jullie begrijpen me wel)

robert-gitarist
4 augustus 2006, 21:33
Domme vragen bestaan niet,wel domme antoowrden ;) maar het goeie antwoord is al gegeven dus :D