PDA

View Full Version : Advies elementen Blade



Hydra
4 augustus 2006, 10:19
Ik heb een Blade Rh4 Classic met actieve vsc elementen. H.S.S

Nu vind ik de sound helemaal geweldig vooral is ie erg sterk in clean maar het
brug element overtuigd niet echt en ik zou graag meer het twangie fendersoundje eruit willen halen. En de akkoorden op de brug worden nu snel een brei :(

Is het mogelijk om omdat het een humbucker betreft om de achterste element (dus de laatste van de humbucker) te vervangen of is dat 1 unit ? Want het element van de humbucker wat grenst aan de middelste single coil klinkt wel erg goed, of moet ik dan de hele humbucker vervangen ? Zo ja welke humbucker adviseren jullie voor de sound die ik zoek (de Humbucker is schakelbaar naar single coil)

Iig bedankt voor evt hulp.

Gr.

Hans

Dick Wolkendeck
4 augustus 2006, 15:26
Misschien vloek ik, maar probeer eens een setje HSS van EMG. Beetje Steve Lukather sound? Mooi toch.

arjanb01
4 augustus 2006, 15:28
Misschien vloek ik, maar probeer eens een setje HSS van EMG. Beetje Steve Lukather sound? Mooi toch.

inderdaad is dat een goeie combi ! Ook omdat er oorspronkelijk actieve elementen in een blade zitten ! Dus die Lukather set is prima daarin ! Megasound !
Maar voor de humbucker in de set zou ik de EMG-89 nemen, die is splitbaar naar single coil. Lukather (en ik) hebben in onze gitaren EMG-85 als humbucker die niet splitbaar is.
Dus je set zou dan worden single coil-single coil-EMG 89. Briljante sound !

Hydra
4 augustus 2006, 16:27
Ja die sound is zeker lekker, maar aangezien ik al een Luke heb zoek ik meer variatie en die echte fendersound vind ik toch wel heel lekker, iig bedankt voor de tip.

Gr,

Hans

Page
4 augustus 2006, 23:06
Volgens mij zijn de elementen van een blade passief en kan je ze niet met een EMG combineren.

Blade heeft wel een actief boostertje, ik zou het eens navragen bij een gitaarbouwer. (suggestie Patrick Koopman in Weurt)

Hydra
5 augustus 2006, 09:24
Ja dat hoopte ik al dat de elementen passief zijn dat betekent dat ik dat Vsc wel kan gebruiken op Bv Seymour duncans ... iemand hier ervaring mee ?