PDA

View Full Version : snaren verwisselen: help!!!



suzanne
26 november 2002, 14:34
Ik probeer voor het eerst op mijn westerngitaar nieuwe snaren te zetten, maar ik krijg echt met geen mogelijkheid die dopjes los!! ik heb niet zo'n speciaal ding om ze omhoog te duwen en mijn gitaarleraar adviseerde het met een lepeltje te doen alleen dan beschadigd de heleboel!Grrrrrrr...
wie heeft er tips??

sleep_to_saturate
26 november 2002, 14:40
een lepeltje?
met een euro gaat het beter. De bedoeling is dan het dopje ernaast als hefboom te gebruiken. Oftewel rust de ene kant van de euro op het ene dopje en de andere kant onder het andere dopje en dan wip je 'm er zo uit zonder beschadigingen. Alleen bij het laatste dopje heb je geen 2e dopje meer om als hefboom te gebruiken, dat is even heen en weer gedoe. Of je doet het snaar voor snaar.

suzanne
26 november 2002, 17:14
bedankt voor je advies in elk geval maar heb toxh maar even zo'n speciaal ding gehaald aangezien ze wel erg vast zaten!

Buzz
26 november 2002, 17:31
Lepeltjes??
Euro's??
Neem een driekwart hakbijl!!
Dat is de kortste weg om de zaak te beschadigen. Zonde van je gitaar. Koop zo'n simpel draaislingertje om snaren te winden. Daar zit een uitsparinkje in speciaal voor bridgepins. Kost 3 keer niks bij iedere muziekhandel.
Succes

gertdm
26 november 2002, 19:04
eerst de snaar losdraaien en daarna met een schaar voorzichtig onder de kop van het
pinnetje. Laat de schaar rusten op het pinnetje ernaast en gewoon als een hefboom,zondere teveel kracht, omhoog duwen.
Zodra je beweging voelt kun je het met je vingers doen.Het klinkt misschien eng, maar ik doe het al jaren zo en heb nog nooit een beschadiging gehad.En zonder gekkigheid, zo'n kinderschaartje werkt perfect! :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2002-11-26 19:06 ]</font>

Dionyios
26 november 2002, 23:39
http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/PullPin/pullpin.html

Goeie site!

sleep_to_saturate
27 november 2002, 10:52
Maar een schaar heb je niet altijd bij je, een eurootje wel. Heb zelf ook nooit een beschadiging gehad. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch. :smile:

Ic3gl0vE
27 november 2002, 23:01
ik gebruik een platbektang...

lucn
13 december 2002, 17:33
een handige site voor alle technische problemen

lucn
13 december 2002, 17:34
sorry,www.frets.com

Ic3gl0vE
28 december 2002, 15:42
en http://www.ultimateguitarpage.com is ook handig