PDA

View Full Version : jazzgitaar kopen?



panorama de mar
26 november 2002, 14:21
Heej daar ben ik weer (vanwege de geweldige belangstelling voor mijn andere berichtje :grin:). Ik speel de laatste tijd vooral latin-jazz- en fusion-achtige muziek samen met een andere gitarist (vooral op mijn trouwe semi-klassieke Alhambra P5 CWE), en zou voor de afwisseling in dat duo ook wel graag een jazz-gitaar willen aanschaffen.

Toevallig naast alle Gothic- en Metalfans (;-)) ook nog iemand aanwezig die hier verstand van heeft? Ik wil graag een wat goedkoper (nieuw) 'imitatiemodel' van Epiphone ofzo hebben voor rond de 500 eurootjes. Is dit mogelijk, en zo ja wat voor modellen zijn er in die prijsklasse? Wat zijn daar kwalitatief de voor- en nadelen van?
Ik hoor het van je........ :grin:
Thanxx

Panorama

vulvasonic
26 november 2002, 15:36
Voor 500 euro een leuke jazzbak?

Ondanks mensen die het tegendeel zullen willen beweren, zou ik je het volgende willen zeggen; DOORSPAREN!

Sorry

jpb
27 november 2002, 01:10
Als je wat specifieker bent over je stijl en wat je zoekt, dan krijg je meer tips. 'Jazzbak' is nogal een ruim begrip. Wordt moeilijk, zoniet onmogelijk, onder de 500 euro

Rutger
27 november 2002, 10:03
Leuke jazzbakken krijg je (nieuw) eigenlijk pas vanaf een euro of 800. Als je de L5 en ES175 look a likes bedoeld tenminste.

Is hier laatst ook een topic over geweest. Yamaha, Washburn en Dearmond maken leuke jazzgitaren in die prijsklasse.

Ic3gl0vE
27 november 2002, 17:56
die nieuwe Ibanez jazzgitaren zijn niet al te duur... ook wel rond de 500 euro dacht ik

Nocki
27 november 2002, 21:00
ik heb zelf een dunne archtop van Guild/DeArmond en daar ben ik wel teverden mee.
mooi geluid en ze speelt goed. koste toen geloof ik 1600 gulden dus nu zou je het kunen reden denk ik.
denk er eens goed over na...
of op harmony central naar de starfire van bovengenoemd merk. ok foute naam maar wel een goede gitaar.

Nocki

Ic3gl0vE
27 november 2002, 22:41
oh sorry ik had hier niet op mogen reageren..


Metal up ya ass!

vulvasonic
28 november 2002, 00:06
Why my ass!
Why always MY ass?

GOD, WHY DON'T YOU METAL UP YOURS !!!

;]

Ic3gl0vE
29 november 2002, 18:10
but don't you cry-y-y tonight... :wink: