PDA

View Full Version : suggesties versterker



den 3de vetzak
3 augustus 2006, 18:05
hallo

ik ben opzoek naar een nieuwe versterker voor in groep te spelen
momenteel speel ik op een behringer vintager ofzo van de andere gitarist
alles zou realiseerbaar moeten zijn met een humbuckergitaar

ik had graag een lampenversterker gehad met 1 speaker die genoeg geeft voor in groep te spelen (later zou ik hem met een vox ac30 willen combineren)

een alternatievere distortion (geen marshall distortion, +- ala the mars volta)

een warme clean (moet niet echt uitgebreider zijn aangezien later de ac30)

budget gaat tot €1000
iemand suggesties?

veel dank bij voorbaat

Dolf
3 augustus 2006, 18:26
Waarom niet direct voor een AC30 gaan? tweedehands vind je ze wel voor die prijs hoor (wel niet met de Blue Alnico speakers)

den 3de vetzak
3 augustus 2006, 19:19
omdat ik ook graag zou kunnen switchen tussen disto en clean kanaal met footswitch (echt duidelijkheid tussen de 2 kanalen en niet dat ik hem goed moet opendraaien zoals een vox om een disto te verkrijgen)

weet iemand hoe een orange rocker 30 is?

Punt
3 augustus 2006, 19:32
Koch Studiotone, is 20 watt maar wel helemaal buizen en heeft een zeer goed geluid. In mijn ervaring (tig jaar) genoeg decibellen in een band als je niet geweldig aan het raggen gaat. Clean, OD en Boost kanaal.
Ik ben er zeer tevreden over.

den 3de vetzak
4 augustus 2006, 12:03
onze drummer slaat wel heel hard op zijn drum dus ik denk niet dat ik met 20 watt zal toekomen

zijn die versterkers alleen in nederland te testen?

Outrage
4 augustus 2006, 12:20
Laney VC50 misschien? Die is helemaal retro 8) :seriousf:

Mitch
4 augustus 2006, 12:59
De Studiotone is helemaal de hype op dit moment en daar kom je heus wel mee door de mix. Punt is: speakers. Als je een combo wil met één speaker moet je er wel rekening mee houden dat je altijd wat beperkt bent qua spreiding.
Maar goed, schakelbare drive, combo, buizen, nieuw tót 1000E:

Engl Thunder 50
Koch Studiotone

Er zijn wel meer opties, goedkoper, maar da's dan kwalitatief en qua scheursound weer een eind minder (Fender Hot Rod's, London City, Peavey ValveKing e.d.)
Tweedehands zijn er naturlijk véél meer opties.

BLOK182
4 augustus 2006, 13:38
Engl Screamer kan ook nog nèt, is wat veelzijdiger dan de Thunder.

den 3de vetzak
4 augustus 2006, 14:16
met nieuw had ik niet de bedoeling om 2dehands uit te sluiten maar meer om te zeggen dat ik een andere versterker wil
ik heb ooit eens horen zeggen dat de valveking een marshall distortion heeft is dit juist?
de studiotone en de 2 engls ga ik zeker eens gaan proberen komende dagen

weet iemand hoe een orange rocker 30 is?

almarvk
4 augustus 2006, 14:33
Waarom niet een AC30 met daarvoor een effectpedaal? Je wilt een AC30, dus waarom haal je die dan niet? :S

shamehair
4 augustus 2006, 14:51
Orange rocker 30 ken ik niet, zal waarschijnlijk wel duur en goed zijn. Probeer anders eens een Peavey classic 30, vind ik persoonlijk supergoed, is meer dan luid genoeg, kost niet veel en is bovendien zowel in combo als in top te krijgen. Zeer goede clean en lekker vette scheur.

den 3de vetzak
4 augustus 2006, 19:28
maar is de scheursound van de peaveys niet ongeveer hezelfde als die van marshall (wat ik probeer te vermijden) ?

Outrage
5 augustus 2006, 10:50
Een echte alterno koopt een Vox of een Orange. Dat staat helemaal alterno.

Squier4ever
5 augustus 2006, 11:23
als je echt pieken hebt, of veel geluk is een HiWatt ook erg vet

andoni
5 augustus 2006, 11:26
maar is de scheursound van de peaveys niet ongeveer hezelfde als die van marshall (wat ik probeer te vermijden) ?
Ik vind eerder de Orange scheur lijken op een Marshall, misschien iets donkerder nog. Iig meer de rauwe Britse versie van scheuren dan de meer afgeborstelde Amerikaanse versie. Dus je wil een Marshall sound vermijden maar je wil wel een Orange die er enigszins op lijkt? Aan de andere kant is er ook niet zoiets als een 'Peavey-sound' of 'Marshall-sound'. Een XXX of 5150 scheurt totaal anders als een Classic en een Plexi scheurt totaal anders dan een JCM800.

De keuze voor 2 aparte combo's begrijp ik wel, de keuze voor een AC30 ook, maar mij lijkt dat je niet weet wat te nemen als scheurgeluid en dat je net toevallig misschien een slechte ervaring hebt met een Marshall. Ik zou zeggen, probeer wat dingen en probeer er achter te komen wat jouw ding is, misschien vind je die Marshall JCM900 niks maar die JTM45 het einde.

Persoonlijk speel ik erg graag over mijn DSL100, maar kan ik me zeker uitleven op een Mesa Recto oid (terwijl het eerste contact met die versterker blegh was, veel te rasperig en rommelig, maar eens dat je hem kan instellen...), moest ik het geld voor een Mesa gehad hebben zou de keuze alleen maar moeilijker geweest zijn. Om maar te zeggen dat je niet altijd op het eerste contact met een versterker moet afgaan. Afgaan op wat op dat moment hip is in jouw muzikale stroming en dat kopen is imo niet de manier.

Willlem
5 augustus 2006, 13:46
helemaal mee eens.