PDA

View Full Version : Snel vraagje



nielsnielsniels
3 augustus 2006, 17:37
Het is toch mogelijk om gewoon van ohm te switchen op een buizencombo, van 8 naar 4 ? En wat gebeurt er dan? Ergens in me achterhoofd zegt mij van niet maarja, zou toch goed mogelijk zijn, ik vraag het maar zodat ik niks opblaas .. :satisfie:

vester86
3 augustus 2006, 19:44
ja, als je er een schakelaar of output voor hebt kan het. maar waarom zou je het willen?

nielsnielsniels
3 augustus 2006, 19:59
Omdat dat knopje toevallig op mijn versterker zat :o

vester86
3 augustus 2006, 20:40
nou, je moet dat knopje pas beroeren als je gaat kloten met andere speakers enzo, om dat allemaal kloppend te krijgen. eraanzitten is niet super voor je amp, al zou het best kunnen dat je het de eerste tijd helemaal niks van merkt

SGS
3 augustus 2006, 20:43
nou, je moet dat knopje pas beroeren als je gaat kloten met andere speakers enzo, om dat allemaal kloppend te krijgen. eraanzitten is niet super voor je amp, al zou het best kunnen dat je het de eerste tijd helemaal niks van merkt

En als er dan na een tijdje een vieze geur of rook uit komt weet je dat het van het knopje komt... ; )

lampz
3 augustus 2006, 20:47
Zoek anders ff op 'ohmage', is al vrij veel over geschreven...

nielsnielsniels
3 augustus 2006, 22:27
Dat had ik al gedaan, maar ik kreeg aleen topics met mensen die niet wisten welk ohmage ze moesten kiezen , bij hun cab. Gelukkig staat dat in de manual van mijn amp :)