PDA

View Full Version : pedalen drogen



glacius
3 augustus 2006, 16:19
ik kwam vandaag achter een lekage in mijn oefenruimte en mijn mmxr phase 90 en mijn electro harmonix holy grail zijn nat geregend :(

hoe droog ik deze ? of zijn ze nu dood ?

gelukkig zijn mijn andere pedalen (boss digital delay, boss CE2 chorus, boss TR2 tremolo, boss TU2 tuner, boss PQ4 parametric eq) niet nat geworden

H.Manback
3 augustus 2006, 16:44
Openmaken en gewoon laten drogen of met een fohn drogen denk ik. Aangezien het regenwater is heb je kans dat er weinig aan de hand is, kalkafzetting zal je niet krijgen.

Wat in ieder geval belangrijk is, niet proberen aan te zetten voordat ze echt droog zijn. Als je kortsluiting krijgt ben je verder van huis.

glacius
3 augustus 2006, 16:53
ok bedankt voor de tip .. heb ze nu op de vensterbank staan boven de verwarming

vester86
3 augustus 2006, 19:49
niet te agressief drogen (fohn niet, vensterbank kan net) gewoon aan de lucht laten drogen. zolang er geen spanning over heeft gestaan kan er weinig kapot zijn gegaan, behalve door roest ofzo... maar dat lijkt me sterk.

jemke
4 augustus 2006, 23:38
Batterijtjes snel uitnemen en langzaam laten drogen!

glacius
7 augustus 2006, 19:16
zaten geen battarijen in .. het is helemaal goed gekomen !!

habberdoedas
8 augustus 2006, 18:31
Yep gewoon laten drogen. Ooit in een ver verleden tijdens een ruig optreden een heel dienblad met bier over mijn effectenbak heen gedonderd door een of andere waus die het nodig vond om de band een biertje te tracteren. Gewoon opengeschroefd, het bier er uit laten lopen en een beetje droog gedept en voor de rest ff een paar dagen laten drogen in de buurt van de verwarming. En na een paar dagen werkte allez weer.