PDA

View Full Version : krachtpunt trussrod



nickbongers
3 augustus 2006, 15:21
hallo,
de topictitel doet mijn vraag al vermoeden denk ik, mar hier komt hij nog maar eens.

onder welke fret moet ongeveer het grootste krachtpunt (het midden dus) van de trussrod komen te zitten? ivm een zo goed mogelijke afstelling. en dan weet ik hoe lang mn trussrod moet zijn :).

G.G.
3 augustus 2006, 16:05
hallo,
de topictitel doet mijn vraag al vermoeden denk ik, mar hier komt hij nog maar eens.

onder welke fret moet ongeveer het grootste krachtpunt (het midden dus) van de trussrod komen te zitten? ivm een zo goed mogelijke afstelling. en dan weet ik hoe lang mn trussrod moet zijn :).

Volgens mij gewoon in het midden van de pen. Het type met de twee platte strips zoekt het zwakke punt, dus da's minder.

Het type van de pen in het u profiel heeft een blokje achter de pen, precies in het midden van de lengte om daar te buigen.

Als je een losse pen in een sleuf gaat leggen met diepteverschil dan zou ik persoonlijk het midden nemen.

G.G.
3 augustus 2006, 16:08
Oops, de vraga niet goed gelezen.

Ik zou uitgaan van net voor de nut (1/2 cm) tot het eind van de hals. Voor mijn strat heb ik er eentje van 46 cm gebruikt, de knik zit dan op ongeveer 23 cm en da's onder de 8ste fret.

nickbongers
3 augustus 2006, 18:26
ah ok. ja ik maak gebruik van een trussrod in een u profiel, en die is 44 cm. dus bij mij zal het krachtpunt vd trussrod dan onder de 7e fret komen te zitten. prima daar?

G.G.
4 augustus 2006, 07:49
ah ok. ja ik maak gebruik van een trussrod in een u profiel, en die is 44 cm. dus bij mij zal het krachtpunt vd trussrod dan onder de 7e fret komen te zitten. prima daar?

Lijkt mee geen probleem. Ik zou hem in iedergeval zelf wel gewoon gebruiken.