PDA

View Full Version : een leuk gitaartje



dirty-harry
3 augustus 2006, 01:40
Ik was zoals gewoonlijkde muziekwinkels aanhet afschuimen om eens tezien wat er voor nieuws te proberen viel.
Raar maar waar, kom ik toch met een gitaartje naar huis.
Een jackson warrior, eigenlijk ben ik niet voor hoeken en teuten maar ik was sterk onder de indruk van de klank dus heb ik hem maar een goede thuis gegeven.
eigenlijk was ik opzoek naar een gitaar met een sterk metal karakter en 24 frets voor de solo's.
Zijn er mensen die ook met deze jackson spelen en wat zijn jullie ondervindingen van dit geweld.http://www.sweelee.com.sg/Images/Jackson/Warrior%20WXT%20Transparent%20Blue(Enlarge).jpg

hendrix2
3 augustus 2006, 09:11
ze zijn inderdaad prachtig, en klinken wel goed.
maar zelf speel ik er niet graag op, da's zuiver persoonlijk hoor.
Ik speel gewoon niet graag op Jackson (wat ik jammer vind, want ze maken zo geile gitaren!!!)

interessander
3 augustus 2006, 10:21
Zal zeker fijn spelen maar ik vind hem een beetje 'ielig' , gefeliciteerd met de aankoop in ieder geval.

wille525
8 augustus 2006, 09:54
Hij ziet er in ieder geval cool uit!

ibbie
8 augustus 2006, 12:25
Heel erg vette gitaren, wat voor pick ups zitten erin?

hendrix2
8 augustus 2006, 13:04
Heel erg vette gitaren, wat voor pick ups zitten erin?
Duncan Designed pickups?

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 13:18
Ziet er strak uit. Ik ben ook nog op zoek naar een metal gitaar. Wat kostte dit beest en waar heb je hem gekocht?

Kaïn
8 augustus 2006, 13:47
Gaaf ding! Als ie klinkt dan klinkt ie ;) Die tigerstripe maakt em net wat meer classy vind ik. Shred ze ;)

interessander
8 augustus 2006, 14:13
Ziet er strak uit. Ik ben ook nog op zoek naar een metal gitaar. Wat kostte dit beest en waar heb je hem gekocht?

Wat dacht je van deze? (NIET mijn gitaar)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=65391

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 14:17
Ook strak, maar wat zou ik voor zo'n ding moeten bieden?

hendrix2
8 augustus 2006, 14:28
Ook strak, maar wat zou ik voor zo'n ding moeten bieden?
een vriend van me verkoopt er nu ook zo een, en hij vraagt 300 euro, weet niet of dit veel of weinig is. Ik vermoed dat ze nieuw rond de 500 kosten.

interessander
8 augustus 2006, 14:35
Lijkt me een redelijke prijs, nieuw inderdaad rond de 500/600 euro.

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 14:43
http://feedback.nl/?id=55&b=JSGEKELLYKE3TR

€625 idd voor een nieuwe, die heeft denk ik ook betere hummers e.d, of niet?

interessander
8 augustus 2006, 14:46
Duncan designed t.o.v. seymour duncan lijkt me wel een hoorbaar verschil, heb er zelf geen ervaring mee dus kan er geen waardeoordeel over geven.

hendrix2
8 augustus 2006, 15:11
Ik moet wel zeggen: ik vind de Jackson Kelly NIET makkelijk spelen. Het is waarschijnlijk wel persoonlijk, maar dat is ook de reden waarom een maat van mij hem weg doet.
Geen lekkere gitaar, dof geluid, niet erg soepel. Goed voor zware downtuned metal alla Saint Anger ofzo.

Qua looks blijft het wel m'n favoriete gitaar!

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 15:16
Ik wil hem gaan gebruiken voor drop D en drop C tuning... hoe vond jij hem klinken voor drop D? Wat voor snaren werken het beste met de Warrior? Ohja, hoe is de hals als je hem vergelijkt met een Epi LP standard? Dunner?

We gaan trouwens wel erg offtopic ineens :p

hendrix2
8 augustus 2006, 15:24
Ik wil hem gaan gebruiken voor drop D en drop C tuning... hoe vond jij hem klinken voor drop D? Wat voor snaren werken het beste met de Warrior? Ohja, hoe is de hals als je hem vergelijkt met een Epi LP standard? Dunner?

We gaan trouwens wel erg offtopic ineens :p
Ik heb hem voor die maat van mij volledig afgesteld voor een C G C F A D stemming, met snaren van d'addario (ik vermoed 0.012 - 0.052, ik geloof dat dat de Jazz lights zijn: meer bepaald: EJ21)
Klonk lekker met een zware distortion, clean was hij nogal dof, maar als je enkel en alleen voor metal wilt gebruiken wel redelijk goed. Veel dunnere hals dan die Epi LP standard. Maar de frets stonden me niet echt aan. nogal hoge, brede frets.

Voor metal is het wel een goede optie denk ik. De gitaar was heel stemvast, dat kan ik me ook herinneren.

FNaRK
8 augustus 2006, 15:42
heb mijn Jackson Kelly net verkocht voor €400,- ....met een gibson pickup erin en gevlakte frets ....

En idd persoonlijk, maar ik vind het fijne en goed bespeelbare gitaartjes

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 16:37
Gevlakte frets? Steken die dingen dan echt zo ver uit? Veel verder dan bij een Epi? :o

hendrix2
8 augustus 2006, 16:53
Gevlakte frets? Steken die dingen dan echt zo ver uit? Veel verder dan bij een Epi? :o
tja, ik vond het moeilijk om er snelle soloos op te spelen. maar anderen hebben daar dan weer geen last van.
het is best dat je het eens uitprobeert.

dirty-harry
8 augustus 2006, 17:15
ik ben bloed eerlijk, wat het verschil betreft tussen echt seymor duncan of duncan designed.
echte hebben meer power en zijn ietsjes warmer als je clean speelt, ik heb seymor duncan op mijn fernandes dragonfly.
de duncan designed zijn ook wel goed van power voorzien maar missen iets karakter, maar dat is geen probleem wat meer mid en je moet gouden oren hebben om het verschil te horen.
En wat maakt het uit deze gitaar speelt super met een vette overdrive dus ik zie het verschil niet.
Ik wou gewoon een goede 24 fretter als backup en hij doet het goed.
Ik zou er direct nog een kopen.
Het ennige probleem is een koffer vinden omdat ik vind dat ze alleen fritten in een zak verkopen.
HELP is welkom

dirty-harry
8 augustus 2006, 17:24
OK ik ben de prijs vergeten te vermelden 495 euro ze deden er 150 euro af ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????

Gekocht bij verheyden in geel, ik kom er nooit maar was eens benieuwd naar wat ze te bieden hebben.
En dan vind je iets wat je goed ligt dan koop je het maar, moet trouwens zeggen dat ze perfect is afgeregeld door de mensen van de winkel zelf, normaal is het bagger als je thuis komt en kan je zelf gaan bestellen maar echt HOEDJE AF.

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 18:08
OK ik ben de prijs vergeten te vermelden 495 euro ze deden er 150 euro af

Dus je hebt er €345 voor betaald? :o

Reel Big Fish
8 augustus 2006, 19:54
Wat dacht je van deze? (NIET mijn gitaar)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=65391

Ik heb die man gemailt en kreeg terug:



Hallo,
de gitaar is erg goed geschikt om wat lager te stemmen, hij is nu in C# gestemd met Ernie Ball Skinny top Heavy Bottom (10-52) die snaren zijn ook erg goed geschikt voor de drop stemmingen...
ik zat te denken aan 550 euro maar er valt altijd over te praten :)

Toen zei ik dat ik er 300 euro voor wilde geven. Hij zei toen:


ah dan zijn ze erg in prijs gedaalt sinds de overname door Fender, dan is 550 idd te duur.. weet je zeker dat dat ook n pro serie is met n trans top? als ik vergelijk op marktplaats en gitaarmarkt staan er oude performers op voor 300 dus dat is IMHO weer te laag

En nu? :p

dirty-harry
9 augustus 2006, 00:38
deze gitaar stond voor 645 euro en heb er 495 euro voor betaald.
Slecht uitgedrukt :D

Reel Big Fish
9 augustus 2006, 18:14
Aha oke. Iemand nog tips over mijn post erboven?

Bedankt :rockon:

Reel Big Fish
10 augustus 2006, 19:40
*Bump 2* :rockon:

Wimvdb
10 augustus 2006, 20:49
Een KE is toch nog 350 waard tweedehands...

kevin1994
20 oktober 2006, 17:24
dat is een kelly pipoke hij kocht een js30 wr warrior best wel chik model was er ook aan het denken om er een te kopen nieuw hé

ijzerbroot1
20 oktober 2006, 17:37
dat is een kelly pipoke hij kocht een js30 wr warrior best wel chik model was er ook aan het denken om er een te kopen nieuw hé


Wat probeer je hier nu in vredesnaam te zeggen? Ik snap er echt geen bal van.......