PDA

View Full Version : Gitaren met een verhaal



Bigfoot414
2 augustus 2006, 22:58
Nadat ik het topic over NegK3's z'n gitaar een beetje had doorgespit kwam ik op her volgende idee:

Zijn er nog meer forummers die een mooi verhaal hebben over hoe ze aan hun geliefde plankje zijn geraakt?

Ik zal zelf es beginnen

Het gaat over deze Telecaster:
http://i71.photobucket.com/albums/i131/Bigfoot414/HPIM0393a.jpg
Een jaartje of 2½ geleden besloot ik dat het echt es tijd werd voor een Tele.
Ik dus zoeken op Gitaarmarkt.
Na een paar dagen vond ik er een in Rotterdam.
Nou is Den Bosch-Rotterdam niet echt een reis van 5 minuten maar voor die gitaar moest het maar een keer!
Ik had met de verkoper afgesproken dat ie mij van het station zou halen.
Stap ik bij die man in de auto, kijk hem aan, en ik zeg: "Verrek, ik ken jou!"
Nou was het zo dat ik die zomer daarvoor (2003) op vakantie was geweest naar de Waddeneilanden. Daar is elk jaar de Horizontoer "een zeilend muziek- en theater evenement". Echt heel vet. Als je van live-muziek en een beetje zeilen houdt is dit echt een aanrader!
Nou was het dus zo dat die man uit Rotterdam in een bandje speelde dat toen meeging. Het was een bluesrock bandje ofzo, best wel cool.
Hij had dus drie Telecasters ofzo. 2 '70ties Tele's en die Sunburst uit '83. Volgens hem was dat zijn beste gitaar maar omdat ie er 3 had wilde hij een beetje opruimen zeg maar.
De originele vraagprijs was geloof ik €475, maar "omdat ik het was" mocht ik em voor €450 meenemen.

Die Tele is ondertussen wel een beetje verbouwd maar het verhaal er achter moest ik gewoon ff kwijt.

Dus als iemand anders nog een leuke anekdote weet...

datsun
2 augustus 2006, 23:04
waarom zou hij zn beste gitaar wegdoen? Als hij wil opruimen doet hij toch zn minder goede weg? Dat zou ik in zijn plaats toch doen...

bat
2 augustus 2006, 23:26
Aan allebei m'n gitaren zit wel een verhaal.

M'n Strat heb ik al elf jaar. Destijds was het liefde op het eerste gezicht, maar moest ik toch twee maanden wachten totdat ik 'm kon kopen (er waren wat andere financiële prioriteiten...) Een begrijpende winkelier zorgde ervoor dat ie toch in mijn bezit kwam. En toen viel m'n bandje uit elkaar, verhuisde ik naar een appartement ergens anders in het land, had ik het veel te druk met andere dingen en had ik 'm bijna verkocht. Bijna twee jaar heeft ie in een koffer gezeten, waar ie hoogstzelden uit kwam. Tot ik met wat vrienden over muziek begon te praten, er wat zaken begonnen te kriebelen en ik ineens weer dagelijks zat te klooien op dat ding. Kortom: zoveel meegemaakt met deze gitaar dat ie voor mij vele malen meer waard is dan ie ooit op zal brengen als ik hem zou verkopen. Hij blijft dus bij mij, ook al is het 'maar' een mexicaan.

M'n Tele is een goedkoopje. Toch weer op zoek naar een tweede gitaar, waarbij ik eigenlijk meer zat te denken aan iets in de Jackson/Charvel hoek, kwam ik deze tegen op Marktplaats. Na 2 mailtjes had ik 'n afspraak gemaakt om hem op te pikken in Friesland. Inclusief gig-bag kostte hij me nog geen drol, maarja het is ook maar een Squier uit India. Het was het begin van een leuk projectje om van 'niks' toch wat leuks te maken. Goed afstelbeurtje, vierstanden schakelaar, een vier maanden durende zoektocht naar de juiste elementen (met veel hulp, geduld en late donderdagavonden van het gitaaratelier hier in Zwolle) en zowaar is het nog heel wat geworden. Zeker niet een gitaar waarvoor zijn duurdere broers het hoofd moeten buigen, maar wel erg veel lol voor vrij weinig geld.

Aan welke gitaar zit eigenlijk geen verhaal?

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 00:09
Mijn Fender Strat zit ook wel een leuk verhaaltje aan vast.
Mijn vader 'handelt' een beetje met gitaren enzo, voornamelijk Höfner(jeugdsentiment) en Japanse Fender(kopiën).

Had m'n pa dus op de duitse ebay een leuk Höfndertje gevonden voor 100 euro ofzo. Dus hij ging m halen daarzo. En die kerel vertelde ons dus: 'Ja mijn vader is onlagns overleden en heeft mij al zijn gitaren nagelaten..' Dus wij: 'Ooh leuk! Eeh.. Van die gitaren dan heh..' Dus hij zegt: 'Willen jullie ze zien?' Nou ja welke gitaarliefhebber wil dat nou niet! Dus hij laat de ene gibson na de andere fender na de andere höfner e.d. zien (ook een vette '63 Jazzmaster!). Dus wij stonden daar echt met zo'n hoofd van: Wááát..! Was echt heel gaaf!
Dus die vent haalt zo'n andere Jazzmaster uit een hoes (een Jap). Dus ik zeg heej die wil ik wel proberen! Dus ik dat ding proberen, en ja hoor dat ding ging ook mee. Heb er toen 400 euro voor betaald.
Dus ik helemaal blij met dat ding. Maar na een paar maanden wilde ik toch liever een strat. Dus ik die Jazzmaster op marktplaats gezet en voor €500 verkocht.
Ik marktplaats afzoeken en daar zag ik hem, een supercoole Jap '54 RI strat die ik nu een dik jaar heb, maar waarvan ik zeker weet dat ie niet weg gaat!

Chroxy
3 augustus 2006, 00:23
:o een 63 jazzmaster voor 500 verkocht.. damn! :P

Orpheo
3 augustus 2006, 00:28
Mijn Fender Strat zit ook wel een leuk verhaaltje aan vast.
Mijn vader 'handelt' een beetje met gitaren enzo, voornamelijk Höfner(jeugdsentiment) en Japanse Fender(kopiën).

Had m'n pa dus op de duitse ebay een leuk Höfndertje gevonden voor 100 euro ofzo. Dus hij ging m halen daarzo. En die kerel vertelde ons dus: 'Ja mijn vader is onlagns overleden en heeft mij al zijn gitaren nagelaten..' Dus wij: 'Ooh leuk! Eeh.. Van die gitaren dan heh..' Dus hij zegt: 'Willen jullie ze zien?' Nou ja welke gitaarliefhebber wil dat nou niet! Dus hij laat de ene gibson na de andere fender na de andere höfner e.d. zien (ook een vette '63 Jazzmaster!). Dus wij stonden daar echt met zo'n hoofd van: Wááát..! Was echt heel gaaf!
Dus die vent haalt zo'n Jazzmaster uit een hoes. Dus ik zeg heej die wil ik wel proberen! Dus ik dat ding proberen, en ja hoor dat ding ging ook mee. Heb er toen 400 euro voor betaald.
Dus ik helemaal blij met dat ding. Maar na een paar maanden wilde ik toch liever een strat. Dus ik die Jazzmaster op marktplaats gezet en voor €500 verkocht.
Ik marktplaats afzoeken en daar zag ik hem, een supercoole Jap '54 RI strat die ik nu een dik jaar heb, maar waarvan ik zeker weet dat ie niet weg gaat!

wacht even... een jazzmaster, '63..origineel? VOOR 500?!?!?!?!!?!?!?!?! :o dude....

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 00:29
Nee het was een Jap Jazzmaster die ik had gekocht bij die gozer :D
Maar hij had ook nog een 63'er

Orpheo
3 augustus 2006, 00:30
Nee het was een Jap Jazzmaster die ik had gekocht bij die gozer :D
Maar hij had ook nog een 63'er

oh gelukkig. anders had ik je echt uit laten roepen tot de moron van t jaar.... :lp:

hendrix2
3 augustus 2006, 00:30
Een echt verhaal heb ik niet, ik heb 7 gitaren staan, maar er is maar eentje die ik nooit zou wegdoen.
Het is een mexicaanse fender stratocaster. Speelt ongelooflijk goed (beter dan de mexicaanse van tegenwoordig) en klinkt super. Het enige verhaal erachter is eigenlijk dat ik er meer dan een jaar voor gespaard heb om deze te kunnen kopen (ik was toen 14 denk ik, misschien al 15) ze kostten toen nog wat meer dan tegenwoordig (denk dat het ongeveer 28000 belgische frank was) dat was heel erg veel geld voor mij. Sinds dan heeft de gitaar al heel wat meegemaakt, van repetities naar ijskoude podia, naar snikhete ruimtes... maar er heeft nog nooit iets gemankeert aan deze gitaar, ik heb ze nog nooit moeten laten afstellen (in tegenstelling tot andere nieuwere gitaren).

Hebben jullie ook niet dat gevoel bij een van je gitaren dat het echt je favoriete is? Ondertussen heb ik sinds die gitaar nog 4 nieuwe gekocht, maar na een tijdje grijp ik toch altijd het meest terug naar m'n strat.

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 00:30
oh gelukkig. anders had ik je echt uit laten roepen tot de moron van t jaar.... :lp:
Dude gimme a break :D Ik ben Fender aanbidder.. Dat doe ik echt niet :listen:

Orpheo
3 augustus 2006, 00:31
Dude gimme a break :D Ik ben Fender aanbidder.. Dat doe ik echt niet :listen:

JOH! daarom dacht ik al...

Orpheo
3 augustus 2006, 00:35
mijn verhaal.

mijn zwarte les paul gaat NOOIT meer weg. de band met die gitaar gaat dieper dan alleen musikaal of iets dergelijks. de dag dat ik 'm kocht onmoette ik een gozer waar ik goed mee bevriend raakte (nog steeds goed mee bevriend ben!), en diezelfde dude heeft later eens de LP aangepast voor me (helaas klonk ie niet zoals ik wilde...).

ook heeft iemand t laatste restje afbetaald van die gitaar dmv geven van fooi. deze gast is helaas overleden, en dat geeft NOG een stukje meer band. ook het gevecht met de tuners, dat werkt in zijn pre. Het is een van mijn droomgitaren geweest, en dat ik 'm nu heb is gewoon 'surreal'. Het is mijn 'warme bad' als t even niet meezit, en mijn basis van geluid. ALLE gitaren die ik koop ijk ik aan de hand van DIE gitaar. ALLE gitaren die ik heb mogen gejat en verbrand worden, BEHALVE die gitaar. liefst niet natuurlijk (backups!) maar dan nog... die gitaar gaat mee als t huis in lichtlaaie staat...

Firebird
3 augustus 2006, 00:36
Oke, het is dan wel niet mijn gitaar... maar wel een hele speciale voor mij:

http://www.jepe.nl/Fotos/20030704_Tivoli/big_Dcp_3735.jpg

Gibson S-1. Zwaar verbouwd, Kahler 2300-serie tremolo erop, 1x BL L-500 bij de brug en 1x OBL L-250 bij de neck, zelfgemaakte (schots en scheve) slagplaat, giga veel gaten erin. Heb hier vanaf dat ik gitaar speel op gespeeld. Deze gitaar staat nog in de binnenkant van hoes van de Bintangs-dubbelaar, afscheidsconcert in Paradiso, 1985 (in orginele staat).

De gitarist van mn pa's band is de eigenaar, en gebruikte deze gitaar haast nooit. Ik heb m jarenlang geleend, en heel veel optredens mee gedaan. Kom m zelfs kopen voor 1000 gulden, maar helaas als jochie van 13/14 niet te betalen natuurlijk.

Op een gegeven moment vraagt de eigenaar m terug om er bij de neck ook een L-500 in te zetten. Het volgende optreden is de gitaar gemaakt, speelt hij er een nummer op en legt m weer in de koffer.
2 dagen later wordt de eigenaar opgebeld... ze hebben een 'Gibson gitaar ofzo' gevonden in een plastic koffer. Of die van hem is. Ja dus.
Hij gaat kijken, koffer helemaal zeiknat, haalt de gitaar uit de koffer. De toets ligt ruim anderhalve centimeter van de hals af, alles is verroest en de electronica naar de klote. It's a shame.

Na de gitaar ongeveer anderhalf te hebben laten drogen, heb ik m laatst voor het eerst weer gezien en bespeeld. Speelt nog steeds als vanouds... Ik heb 1500 euro voor de gitaar geboden... maar hij wil m niet meer kwijt...

Sim-Simon
3 augustus 2006, 00:40
Tja.. balen man!

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 00:41
Wow geflipt verhaal Lenny!

Firebird
3 augustus 2006, 00:42
Haha ja... tis ook heel vaag. Het was die avond/nacht hardstikke warm, geen regen en de gitaar zat in een protectorscase van Gibson... die kun je nog van 4 hoog laten flikkeren...

Anders Destium
3 augustus 2006, 00:49
Hier een verhaal:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=8684

almarvk
3 augustus 2006, 09:01
Ik heb het met m'n Ibanez RG320FMAM.

Ik had een zomer er voor gewerkt en er meerdere malen op gespeeld. Ik wist zeker dat ik die gitaar wilde hebben. Uiteindelijk opgehaald bij Feedback en ik was de koning te rijk met dat ding. Het zou iig m'n mainaxe worden. Maar elke keer was er wel wat mee. Dan was ie net voor een optreden niet goed gestemd, net een snaar gebroken etc. Owhjah; en er zit nu de 3e hals op... Ik heb al 2 halzen versleten in 2 jaar tijd. 2x pech gehad dat m'n koffer om viel. Uiteindelijk heb ik geen enkel optreden gespeeld met deze gitaar met m'n vorige band. :S

interessander
3 augustus 2006, 10:37
Mijn eerste echte gitaar (de echte eerste is een hyundai, ja die maken ook gitaren) was een ibanez rg 550. Ik wist nog niet zoveel van gitaren af en ik belde na de koop mn vrienden op, "ik heb een ibanez" en zij: "toch geen gio of rx he?" ik wist op dat moment niet wat al die types waren maar had gelukkig toch een goede.

Mn derde: ik was al een tijdje op marktplaats enzo op zoek naar een extra gitaar en wilde eigenlijk gewoon een ibanez iceman maar kom die maar eens tegen voor een leuke prijs. Ik had al wat geld opgespaard en had min of meer besloten om naar duitsland te gaan om de witte '79 V van Dean eens aan de tand te voelen omdat ik die ook wel okee vond. Toen zag ik een Kramer alu-hals op marktplaats, leek me ook wel okee, ik ga naar Rotterdam, blijkt het in tegenstelling tot de foto's een met singlecoils te zijn, was niks voor mij. Staat er een week later opeens toch een iceman op internet, uit '79. Ik erheen, eerste indruk: ding heeft niet veel liefde gehad, stukken eraf, enorme diepe krassen achterop de body (misschien van een blackmetalgitarist geweest?) Maar hij speelde zo heerlijk en hij klonk zo lekker dat ik hem wel mee moest nemen, het is absoluut mn favoriete gitaar.

edit: dit is hem en het aparte is dat je hem prima zonder strap kunt bespelen ;)
http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/IMG_0452small.jpg

vulvasonic
3 augustus 2006, 10:50
Oke, het is dan wel niet mijn gitaar... maar wel een hele speciale voor mij:

http://www.jepe.nl/Fotos/20030704_Tivoli/big_Dcp_3735.jpg

verhaal.......

Da's ook kut!
Dus die eigenlijke eigenaar doet er geen reet mee en jij speelt er altijd op, maar hij verkoopt 'm niet?
Tsja, daar kan ik niets over zeggen natuurlijk, maar wat ik me afvraag; voelt dit dan wel als JOUW gitaar?
En wat vond de eigenaar van al die modificaties, was hij ervan op de hoogte, waren het zijn ideeën of die van jou en wie betaalde de elementen en het FR systeem bijvoorbeeld?

Ik bedoel, als JOUW moeite en JOUW geld in die gitaar is gestopt om 'm te krijgen zoals ie is en zoals JIJ 'm wilt.........., dan vindt ik het toch een beetje flauwe kerel. Het is nu ook weer geen originele Les Paul uit '58.

Wel mooi ding trouwens.

Jax
3 augustus 2006, 10:58
Mijn Charvel model 6. Ik was al een hele tijd op zoek naar een superstrat, en van alle superstrats vond ik charvels het mooist, en van alle charvels vond ik de model 6 het mooist. Dus ik elke dag braaf martkplaats doorspitten, wachtend op die ene deal. En ja hoor, na een half jaar lang ad na ad afstruinen zag ik daar een ad voor een charvel model 6, voor 225 euro.... De ad was er net opgezet, dus ik werd helemaal gek :D

Ik ren zo snel ik kan naar mijn pa, en zeg pa, je moét me naar ..... brengen (ben de plaats vergeten, maar het was echt in the middel of nowhere, zoiezo dik 2 uur rijden vanuit Amsterdam) Dus mij pa vraagt eerst bij me na of het echt zo'n goede deal is, bla, bla, ik onderhand helemaal enigzins geirriteerd, omdat ik hem moest hebben, en dit bespreken kostte gewoon tijd. Dus ik zeg tegen mijn vader; Pa, vertrouw me, ik weet wat ik doe. (hehe, en ik dacht dat dit soort situaties alleen in films voorkwamen :D) Mijn vader was even stil, en accepteerde dat gewoon. Erg stoer.

Hoe dan ook, ik mail die gast dat ik de gitaar graag wilde hebben voor 225 en dat ik er nú aan zou komen, en dat ie em dus niet aan iemand anders moest beloven. Mijn vader en ik dus rijden, en rijden, was onderhand al half 8 s'avonds, en we hadden nog niet gegeten, maar ja, ik had het er voor over :D Wij komen daar dus aan, ik bel aan, niemand doet open.... Mijn pa: "Hmm, misschien was het wel een té goede deal.... Naja, ik hem dus bellen, bleek dat ie nog in een cafétje zat, maar dat ie gelijk zou komen.

Dus hij komt even later aan, en ik die gitaar uittesten, speelde fantastisch en meegenomen voor het afgesproken bedrag. Hij vertelde me dat in de tijd dat ik onderweg was, hij al 11 mensen had gehad die de gitaar wilde kopen... Ik heb hartstikke bedankt dat ie em vast had gehouden, en met een tevreden gevoel reed ik terug naar Amsterdam. Onderweg naar Amsterdam nog even met mijn pa ge'mact, was eigenlijk best wel bijzonder.

In ieder geval, die gitaar heeft bij mij echt de lol in gitaarspelen terug gebracht. Het klinkt erg dramatisch, maar gitaarspelen is gewoon een stuk leuker geworden op deze plank. Dat is mijn verhaal.

nielsduursma
3 augustus 2006, 11:09
ik ga straks een fototje maken van m'n gitaar, dan zet ik gelijk het verhaal derbij :D

G.G.
3 augustus 2006, 11:17
Ik heb 1 gitaar met een raar verhaal. Het betreft mijn favoriete stratje.

Het gekke is dat ik het verhaal helemaal niet ken. Ik heb die gitaar minimaal 10 jaar in mijn bezit. Een weet echt absoluut niet hoe ik eraan kom. (van de andere gitaren weet ik wel ongeveer wanneer ik ze gekocht heb en waar, van deze weet ik echt helemaal niets meer)
Ik zit geregeld in mijn geheugen te graven, maar kan echt niet herinneren hoe ik eraan gekomen ben.
Het ding heeft 3 verschillende halzen gehad en er zit nu een hals op met aan de achterkant een Fender 50 year aniversery stickertje.
De body heeft 3 slagplaten gehad en minimaal 10 elementen. Van de Dimarzio humbucker, die nu op de halspositie zit weet ik ook niet hoe ik er ooit aangekomen ben. De poles hebben alle 12 een imbusopeningetje en er staat geen type op de onderkant. Het middelste enkelspoeltje is voor mij ook totaal onbekend qua afkomst.
De brug is vervangen door een trem met finetuners. Waar die vandaan komt, of vanaf komt is mij ook volledig onbekend. Ook weet ik niet waar de stemmechanieken vandaan zijn gekomen, maar het zou een setje kunnen zijn van een Kramer Beretta (usa) die ik ooit eens gehad heb.

Het gekke verhaal van deze gitaar is dus dat de herkomst hiervan voor 95% totaal onbekend is voor mij. :o Toch vreemd van een instrument dat al jaren mijn absolute favoriet is.

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 12:29
@ Jax: Wat een cool verhaal man!

@ G.G.: Da's echt vet droog!

nielsduursma
3 augustus 2006, 12:32
mijn gitaar:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0831.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0834.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0832.jpg

het is een ibanez artist uit februarie 1981, door mijn vader heel lang geleden nieuw gekocht bij Van Vliet Muziek, in Woerden. mijn vader was linkshandig.

toen mijn vader overleed aan kanker ben ik zo'n beetje begonnen met gitaarspelen. toen heb ik na 1,5 jaar zijn gitaar laten ombouwen tot een rechtshandige. en hij is nu mijn favoriete gitaar.

deze gitaar betekend dan ook onwijs veel voor mij, en ik zou hem nooit verkopen. zelfs niet voor een miljoen bij wijze van spreke.

Jax
3 augustus 2006, 12:49
deze gitaar betekend dan ook onwijs veel voor mij, en ik zou hem nooit verkopen. zelfs niet voor een miljoen bij wijze van spreke.

Begrijpelijk, erg mooi hoe een gitaar dan veel meer is dan een plank met snaren.

Firebird
3 augustus 2006, 13:14
Da's ook kut!
Dus die eigenlijke eigenaar doet er geen reet mee en jij speelt er altijd op, maar hij verkoopt 'm niet?
Tsja, daar kan ik niets over zeggen natuurlijk, maar wat ik me afvraag; voelt dit dan wel als JOUW gitaar?
En wat vond de eigenaar van al die modificaties, was hij ervan op de hoogte, waren het zijn ideeën of die van jou en wie betaalde de elementen en het FR systeem bijvoorbeeld?

Ik bedoel, als JOUW moeite en JOUW geld in die gitaar is gestopt om 'm te krijgen zoals ie is en zoals JIJ 'm wilt.........., dan vindt ik het toch een beetje flauwe kerel. Het is nu ook weer geen originele Les Paul uit '58.

Wel mooi ding trouwens.

Modificaties zijn door de eigenaar zelf gedaanen zelf betaald. Waarom precies weet ik niet helemaal, maar volgens mij was het zoiets 'shit, heb m laten vallen en het staartstuk is kapot, ach.. heb nog een Kahler liggen'. Het is echt een te gek klinkende en spelende gitaar. Hij ziet er niet uit, tis een echte rock & roll gitaar.

Tja... hoe voelt wel een klein beetje van mij. Ik mag hem altijd gebruiken als ik dat wil... maar hij wil m niet ECHT kwijt. Kan ik me wel iets bij voorstellen... was een van eerste gitaren en heel veel, voor hem memorabele gigs mee gedaan. Had ik maar 1000 gulden toen ik 13/14 was... dan had ik het wel geweten...

Nickname
3 augustus 2006, 13:26
Wat een coole verhalen hier allemaal, ik heb nu 2 gitaren: een ibanez RG1570 die zo fijn speelt dat ie niet meer weggaat, en een ibanez GSA-60. Die laatste was mijn eerste gitaar en ik heb die destijds van mijn vader gehad. Na een paar jaar wilde ik toch iets beters en heb ik zelf die RG gekocht. Maar op de een of andere manier ben ik altijd ook blijven spelen op die GSA. Nu heb ik laatst, om hem in ere te herstellen en weer een beetje bruikbaar te maken er een hoop geld tegenaan gegooid. Ik heb er namelijk een graphtech ghost piëzo systeem in gezet. Nu gebruik ik de gitaar voor de semi-akoestische nummers van mijn band, naast mijn RG. Er moet sowieso ook nog een andere humbucker in. Uiteindelijk gaat dat ding me meer dan het dubbele kosten aan upgrades dan dat ie toen kostte, maar ik kan hem gewoon niet wegdoen... :)

Mitch
3 augustus 2006, 13:50
Niet echt een anekdote, maar misschien toch wel leuk voor degenen die de thread niet kennen: verslag over de bouw van mijn De Gier Custom (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=21788&highlight=Gier)

De aanleiding was mischien wel aardig. Ik zat al een tijdje in mijn hoofd met een aantal wensen, die niet in één gitaar te verenigen waren. Toen kwam de ontwerp-wedstrijd voorbij hier en raakte ik al een eind op weg naar het uiteindelijke plan. Het basis-idee werd veroorzaakt door een winkeldochter van Peter Verspuij, een Charvel Surfcaster. Daarna kwam ik bij De Gier in aanraking met de Duesenberg die ook een eind in de richting zat en op een bepaald moment in de oefenruimte stond ik zó lekker te spelen dat ik dacht: ja, een technisch wonder word ik nooit maar ik voel me nu gitarist/muzikant genoeg om de grote stap te wagen en mijn droomgitaar te laten bouwen.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/axes.jpg


Mijn tweede gitaar, CIJ Tele '52 RI zit in zoverre een grappig verhaal aan vast dat ik 'm kon kopen via een bandlid (handelaar) die nu mijn bloed nog steeds wel kan drinken omdat -ie mede door mijn toedoen de band werd uitgezet, maar goed: in het topic dat ik aan de Tele wijdde kwam dus toevallig de vorige eigenaar tevoorschijn ! Die had 'm dus ingeruild voor een andere Tele die ik in dezelfde winkel had uitgeprobeerd en die haalde het dus naar mijn idee niet bij die ik nu heb. Deze resoneert echt als een gek, echt een geweldige body. Die andere had noiseless (lifeless ?) pickups en een humbucker bij de brug. Wel veelzijdiger, maar totaal geen soul.
Ik ben 'm nóg dankbaar :D

Chiel
3 augustus 2006, 15:20
Ik heb ook nog wel een leuke :).

Via, via stuitte ik op een kerel die een aantal Tom Anderson gitaren naar Nederland wilde halen. Hij had contact met een aantal verkopende partijen, waaronder de gitaartech van Richie Sambora.

Richie wilde de overstap maken naar Anderson gitaren maar wist niet precies welke. Die Amerikaanse gitaartech heeft daarom 7 modellen ‘laten komen’ die Richie lekker mocht uittesten. Uiteindelijk heeft hij er 4 gehouden en mochten er 3 weg. En één van die drie heb ik nu :D. Het is een HSS configuratie en Richie heeft enkel HH Andersons. Het leuke hiervan is dat ik nog een advertentie foto heb van Richie, waarbij je mijn gitaartje achter in het gitaarrack ziet staan. Lachu toch? Het is niet meer mijn mainaxe, maar het is wel een blijvertje. Door Richie ben ik zo'n beetje met gitaar spelen begonnen dus ik ben erg blij met zijn afdankertje!

Nickname
3 augustus 2006, 16:00
Ik heb ook nog wel een leuke :).

Via, via stuitte ik op een kerel die een aantal Tom Anderson gitaren naar Nederland wilde halen. Hij had contact met een aantal verkopende partijen, waaronder de gitaartech van Richie Sambora.

Richie wilde de overstap maken naar Anderson gitaren maar wist niet precies welke. Die Amerikaanse gitaartech heeft daarom 7 modellen ‘laten komen’ die Richie lekker mocht uittesten. Uiteindelijk heeft hij er 4 gehouden en mochten er 3 weg. En één van die drie heb ik nu :D. Het is een HSS configuratie en Richie heeft enkel HH Andersons. Het leuke hiervan is dat ik nog een advertentie foto heb van Richie, waarbij je mijn gitaartje achter in het gitaarrack ziet staan. Lachu toch? Het is niet meer mijn mainaxe, maar het is wel een blijvertje. Door Richie ben ik zo'n beetje met gitaar spelen begonnen dus ik ben erg blij met zijn afdankertje!

Whaha.. cool, ik zou iig geen problemen hebben met een afdankertje van petrucci o.i.d. :D

schizo910
3 augustus 2006, 16:23
Ik ging ooit mijn versterker top inruilen voor een andere. Afspraak gemaakt met de winkel en langs gegaan. De jongen die er werkte ken ik goed en is een goede vriend van me. Hij keek niet eens naar mijn top, haalde hem uit de case zette de nieuwe top erin en liep weg. Pakte de Gretsch 6120 die er hing van de muur en vroeg hoe ik hem afgesteld wikde hebben. hij wist dat ik zo gek van die gitaar was. Dus ik kijk hem aan en zeg "ach, het vaste recept" Waarop hij de tang op de snaren zette en vroeg of er dus EB 0.11 op moest. Hij begint de gitaar af te stellen, geeft hem aan mij en vraagt of hij zo goed speelt. Actie mocht iets lager, dus dat deed hij. Vervolgens zegt hij, "zo doen maar?" Waarop ik vertelde dat hij nu op moest houden met me te folteren.

Zegt hij doodleuk dat mijn vrouw had gebeld en dat ik die gitaar waar ik zo gek op was maar moest mee nemen. Mijn vrouw werkte toen nog bij het MBK (marine) en had een 24 uurs dienst en was dus niet thuis. Ik reageerde dus door te zeggen dat mijn vrouw niet gebeld kon hebben... en hij geen geintjes moest maken over Gretsch gitaren. Maar hij bleef staan grijnzen. Een van de medewerkers begon ook te twijfelen en zei dat ik mijn vrouw maar moest bellen. Maar ik zei dus weer dat ze er niet was. Vervolgens belde hij naar de info lijn en na een aantal telefoontjes kreeg hij mijn vrouw aan de lijn. Dus ik vraag of ze die gozer nog had gesporken. "Nee" zei ze. dus ik kijk een beetje pissed naar hem en wil ophangen. Waarop ik mijn vrouw hoor roepen "Maar je kan hem mee nemen hoor!"

Ik heb een kwartier naar de hoorn in mijn hand gekeken. Had ze dus echt gebeld en gezegd dat ik die gitaar moest meenemen...

Cool wijf he?!

http://img61.exs.cx/img61/1708/6120-02.jpg

hendrix2
3 augustus 2006, 16:39
Ik ging ooit mijn versterker top inruilen voor een andere. Afspraak gemaakt met de winkel en langs gegaan. De jongen die er werkte ken ik goed en is een goede vriend van me. Hij keek niet eens naar mijn top, haalde hem uit de case zette de nieuwe top erin en liep weg. Pakte de Gretsch 6120 die er hing van de muur en vroeg hoe ik hem afgesteld wikde hebben. hij wist dat ik zo gek van die gitaar was. Dus ik kijk hem aan en zeg "ach, het vaste recept" Waarop hij de tang op de snaren zette en vroeg of er dus EB 0.11 op moest. Hij begint de gitaar af te stellen, geeft hem aan mij en vraagt of hij zo goed speelt. Actie mocht iets lager, dus dat deed hij. Vervolgens zegt hij, "zo doen maar?" Waarop ik vertelde dat hij nu op moest houden met me te folteren.

Zegt hij doodleuk dat mijn vrouw had gebeld en dat ik die gitaar waar ik zo gek op was maar moest mee nemen. Mijn vrouw werkte toen nog bij het MBK (marine) en had een 24 uurs dienst en was dus niet thuis. Ik reageerde dus door te zeggen dat mijn vrouw niet gebeld kon hebben... en hij geen geintjes moest maken over Gretsch gitaren. Maar hij bleef staan grijnzen. Een van de medewerkers begon ook te twijfelen en zei dat ik mijn vrouw maar moest bellen. Maar ik zei dus weer dat ze er niet was. Vervolgens belde hij naar de info lijn en na een aantal telefoontjes kreeg hij mijn vrouw aan de lijn. Dus ik vraag of ze die gozer nog had gesporken. "Nee" zei ze. dus ik kijk een beetje pissed naar hem en wil ophangen. Waarop ik mijn vrouw hoor roepen "Maar je kan hem mee nemen hoor!"

Ik heb een kwartier naar de hoorn in mijn hand gekeken. Had ze dus echt gebeld en gezegd dat ik die gitaar moest meenemen...

Cool wijf he?!

http://img61.exs.cx/img61/1708/6120-02.jpg
leuk verhaal!
maar wat een gitaar man!!!
prachtig ding gewoon

Mitch
3 augustus 2006, 17:22
OK, topic kan dicht, hier komt niemand meer overheen :D

Geweldig man.

Bigfoot414
3 augustus 2006, 18:05
No way! Nu begint het net leuk te worden! :)

vulvasonic
3 augustus 2006, 18:38
verhaal

WOW Skiets!
Heb je haar nog wel een kusje gegeven als dank? :o

fivelastwords
3 augustus 2006, 18:39
Ik ging ooit mijn versterker top inruilen voor een andere. Afspraak gemaakt met de winkel en langs gegaan. De jongen die er werkte ken ik goed en is een goede vriend van me. Hij keek niet eens naar mijn top, haalde hem uit de case zette de nieuwe top erin en liep weg. Pakte de Gretsch 6120 die er hing van de muur en vroeg hoe ik hem afgesteld wikde hebben. hij wist dat ik zo gek van die gitaar was. Dus ik kijk hem aan en zeg "ach, het vaste recept" Waarop hij de tang op de snaren zette en vroeg of er dus EB 0.11 op moest. Hij begint de gitaar af te stellen, geeft hem aan mij en vraagt of hij zo goed speelt. Actie mocht iets lager, dus dat deed hij. Vervolgens zegt hij, "zo doen maar?" Waarop ik vertelde dat hij nu op moest houden met me te folteren.

Zegt hij doodleuk dat mijn vrouw had gebeld en dat ik die gitaar waar ik zo gek op was maar moest mee nemen. Mijn vrouw werkte toen nog bij het MBK (marine) en had een 24 uurs dienst en was dus niet thuis. Ik reageerde dus door te zeggen dat mijn vrouw niet gebeld kon hebben... en hij geen geintjes moest maken over Gretsch gitaren. Maar hij bleef staan grijnzen. Een van de medewerkers begon ook te twijfelen en zei dat ik mijn vrouw maar moest bellen. Maar ik zei dus weer dat ze er niet was. Vervolgens belde hij naar de info lijn en na een aantal telefoontjes kreeg hij mijn vrouw aan de lijn. Dus ik vraag of ze die gozer nog had gesporken. "Nee" zei ze. dus ik kijk een beetje pissed naar hem en wil ophangen. Waarop ik mijn vrouw hoor roepen "Maar je kan hem mee nemen hoor!"

Ik heb een kwartier naar de hoorn in mijn hand gekeken. Had ze dus echt gebeld en gezegd dat ik die gitaar moest meenemen...

Cool wijf he?!



Doe mij zo'n vrouw!

Tupelo
3 augustus 2006, 18:49
Eentje die 24uurs dienst heeft op een schip vol mariniers? :o
Weet wat je wenst. :D


Hoewel, die Gretsch is wel heel erg gaaf... [dillema icoontje]

schizo910
3 augustus 2006, 20:54
Eentje die 24uurs dienst heeft op een schip vol mariniers? :o
Weet wat je wenst. :D


Hoewel, die Gretsch is wel heel erg gaaf... [dillema icoontje]


Nope, MBK, Marine beveiligings korps (zo'n zooi 45+ers met hangbuiken en de vrouwen allen dikke feministen met korte kapsels). Marine is iets anders dan Mariniers. Ze heeft er overigens niet lang gewerkt...

Tupelo
3 augustus 2006, 20:59
Ahaaaa.... hep ze een zus? :p

schizo910
3 augustus 2006, 21:01
Ahaaaa.... hep ze een zus? :p


ja... maar die is getrouwd en lang niet zo lekker :p

schizo910
4 augustus 2006, 10:46
M'n andere Gretsch heeft ook een verhaal, maar het zo ongelovelijk worden als ik dat ging vertellen... en dan wordt iedereen jaloers enzo. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben :p

zoon van Piet
4 augustus 2006, 12:08
Dat verhaal van Scizo is niet te toppen, natuurlijk. Maar ik gooi er een poging tegenaan...


[IMG][IMG]http://img133.imageshack.us/img133/8708/img0028yc9.jpg (http://imageshack.us)

Deze Gibson J 45 uit 1960 was de gitaar van oerhippie en protestzanger Armand - bij de oudere snarenplukkers bekend van 'ben ik te min'. Op de single is de gitaar niet te horen -Armand zingt alleen, een ander speelt gitaar. Maar deze gitaar deed wel het voorprogramma van the rolling stones bij het beruchte Kurhausconcert. Daarmee is het een instrument van popcultuurhistorische waarde. En het is een vintage Gibson, natuurlijk: hij speelt als een trein en heeft een dijk van een sound. En hij is lekker afgeragd, gebroken geweest (3X) en gekrakeleerd...

Armand dankte zijn gitaar af en verkocht m aan een Eindhovense kroegbaas. Die heb ik jarenlang aan zn kop gezeurd of ie het ding wilde verpatsen...voor weinig. maar dat wilde hij niet.
Toen ik het instrument allang uit mn kop had gezet en deel uitmaakte van een (ahem, bescheiden blijven) groep die een tijdje tamelijk van zich deed spreken, speelden we ergens op een feest. Toen ik na afloop het podium afliep, stond de kroegbaas daar, met de J45 in een vuilniszak. 'Hier', zei hij, 'neem maar mee. Jij hebt er meer aan dan ik'.
Het is me niet duidelijk of ik het ding in bruikleen heb, of echt als eigendommag beschouwen. Maar dat doet er niet toe, want we zijn bijna twintig jaar verder en hij gaat nooit meer weg van me.

Gratis gitaren zijn fijne gitaren - en gratis gibsons helemaal!

Orpheo
4 augustus 2006, 12:53
vriend van me is hier niet, maar ik post voor hem.


Ik heb een flinke collectie les pauls, en ik heb Orpheo ook les paul gek gemaakt, waarvooor mijn excuses ;) Ik kon onlangs via een vriend van me een les paul custom kopen. Een zwarte uit '76. voor 1000 euro, koopje! dus ik koop 'm, maar t verhaal achter dat ding is bijzonder. het is een 3 pupper, met 3 witte/cream superdistortions, en nog wat meer bijzondere features; het is een ace frehley les paul! Ace heeft zelf op deze gitaar gespeeld tijdens de tour in '76, en gaf ' m later aan tony iommi. die heeft 'm jarenlang in bezit gehad, van van tony heb ik 'm overgekocht.

ik/we zullen eens kijken of ik foto's kan vinden van dat ding... ik was bij 'm thuis, en ja t verhaal klopt. hij kreeg er foto's bij van ace die 't aan tony geeft... hij kent tony btw via tony's roadie...

nog een verhaaltje; hij is goed bevriend met de gasten van iron maiden. hij heeft van dave een jackson gekregen waarmee ze speelden tijdens de somewhere in time tour. the whole shabang! floyd, h/s/h, midi! alles erop! en hij heeft maiden zelf een les paul gegeven.

GibsonDC
4 augustus 2006, 13:06
vriend van me is hier niet, maar ik post voor hem.



ik/we zullen eens kijken of ik foto's kan vinden van dat ding... ik was bij 'm thuis, en ja t verhaal klopt. hij kreeg er foto's bij van ace die 't aan tony geeft... hij kent tony btw via tony's roadie...

nog een verhaaltje; hij is goed bevriend met de gasten van iron maiden. hij heeft van dave een jackson gekregen waarmee ze speelden tijdens de somewhere in time tour. the whole shabang! floyd, h/s/h, midi! alles erop! en hij heeft maiden zelf een les paul gegeven.

Wow, vet dat iommi en frehley hem inbezit hebben gehad!:)

Luke-wannabe
4 augustus 2006, 14:16
vriend van me is hier niet, maar ik post voor hem.



ik/we zullen eens kijken of ik foto's kan vinden van dat ding... ik was bij 'm thuis, en ja t verhaal klopt. hij kreeg er foto's bij van ace die 't aan tony geeft... hij kent tony btw via tony's roadie...

nog een verhaaltje; hij is goed bevriend met de gasten van iron maiden. hij heeft van dave een jackson gekregen waarmee ze speelden tijdens de somewhere in time tour. the whole shabang! floyd, h/s/h, midi! alles erop! en hij heeft maiden zelf een les paul gegeven.
Gaat t nou over jouw Les Paul?

Orpheo
4 augustus 2006, 14:20
Gaat t nou over jouw Les Paul?

nee nee nee, zeker niet. zie de eerste regel: ik post t voor een vriend van me.

Luke-wannabe
4 augustus 2006, 22:25
Okee... :D

Stratman70
5 augustus 2006, 17:23
Ooit wilde ik net zo'n strat hebben als Ritchie Blackmore, mijn grote gitaarheld. Het leek indertijd net alsof de 70s strats nergens meer te vinden waren (ergens begin jaren 90, je zag alleen nog maar strats met een kleine kop, totdat ik een 79-er strat tegenkwam, die loodzwaar woog. Toch maar gekocht voor 1400,00 gulden, maar ik ben er nooit tevreden mee geweest. na een jaar was ik 'm al zo beu en kwam ik net bij een muziekzaak een afgeragde Japanse '72 RI strat tegen, waar heel vaag op de achterkant een handtekening stond van Anthony Kiedis! Ik was helemaal weg van deze gitaar en besloot om de Amerikaan in te ruilen tegen de Japanner. Omdat de Amerikaan veel meer waard was, heb ik gelijk maar een acoustische teruggekocht. Voor de Amerikaanse Strat kreeg ik 1400,-- gulden terug en de Jap kostte 750 gulden.

De Jap was Olympic white (met een zwaar gehavende 'antiqua' slagplaat), behoorlijk afgeragd, maar ze speelde als boter. Ik heb er geen moment spijt van gehad, van deze ruil.

Deze Strat heb ik gestript van de lak (een hels karwei, omdat deze kei en kei hard was, en het een flinke dikke laklaag was. Hierna bij Robberts over laten spuiten met een lak die meer vergeeld Olympic white was. Tevens een nieuwe slagplaat, FLS elementen, TBX potmeter, nieuwe fretjob (iets grotere frets dan erop zaten) bij Hans Maust, die ook de radius heeft vergroot, waardoor de hals nu de zelfde radius heeft als een Les Paul, grafieten topkam etc. en daarna was ze naar mijn wens en ik doopte haar "Suzie".

De ultieme wens was nog om er de handtekening van de meester zelf op te hebben, maar dat is bij Ritchie Blackmore een moeilijke zaak. de man signeert niet zomaar en ga maar eens met je gitaar op sjouw naar een concert.

Toch is het me gelukt in 2003 in Amsterdam en sindsdien staat zijn handtekening erop.

Ik overweeg nog om de hals te laten scallopen, maar durf het eigenlijk niet aan. Misschien dat ik hiervoor eerst een andere RI hals voor ga scoren, die net zo fijn moet spelen als die er nu op zit.

Het is voor mij de ultieme strat

Dit is ze:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Suzy.JPG
En ik hou van haar!

turboblues
5 augustus 2006, 21:12
Ik ging ooit mijn versterker top inruilen voor een andere. Afspraak gemaakt met de winkel en langs gegaan. De jongen die er werkte ken ik goed en is een goede vriend van me. Hij keek niet eens naar mijn top, haalde hem uit de case zette de nieuwe top erin en liep weg. Pakte de Gretsch 6120 die er hing van de muur en vroeg hoe ik hem afgesteld wikde hebben. hij wist dat ik zo gek van die gitaar was. Dus ik kijk hem aan en zeg "ach, het vaste recept" Waarop hij de tang op de snaren zette en vroeg of er dus EB 0.11 op moest. Hij begint de gitaar af te stellen, geeft hem aan mij en vraagt of hij zo goed speelt. Actie mocht iets lager, dus dat deed hij. Vervolgens zegt hij, "zo doen maar?" Waarop ik vertelde dat hij nu op moest houden met me te folteren.

Zegt hij doodleuk dat mijn vrouw had gebeld en dat ik die gitaar waar ik zo gek op was maar moest mee nemen. Mijn vrouw werkte toen nog bij het MBK (marine) en had een 24 uurs dienst en was dus niet thuis. Ik reageerde dus door te zeggen dat mijn vrouw niet gebeld kon hebben... en hij geen geintjes moest maken over Gretsch gitaren. Maar hij bleef staan grijnzen. Een van de medewerkers begon ook te twijfelen en zei dat ik mijn vrouw maar moest bellen. Maar ik zei dus weer dat ze er niet was. Vervolgens belde hij naar de info lijn en na een aantal telefoontjes kreeg hij mijn vrouw aan de lijn. Dus ik vraag of ze die gozer nog had gesporken. "Nee" zei ze. dus ik kijk een beetje pissed naar hem en wil ophangen. Waarop ik mijn vrouw hoor roepen "Maar je kan hem mee nemen hoor!"

Ik heb een kwartier naar de hoorn in mijn hand gekeken. Had ze dus echt gebeld en gezegd dat ik die gitaar moest meenemen...

Cool wijf he?!



Nu zou ik dat wel heel verdacht vinden. Ooit nog een vriendin gehad waarmee ik 3 jaar heb samengewoond. Deed ze op een dag ook zo een verdachte gunst, het kon ook niet op..poeslief en de hele santekraam, ook een fantastisch kado,omdat ik zo een schat was enz. Ik had echter niks speciaal gedaan..Een paar maanden later kwam het uit dat ze op die dag een scheve schaats had gereden en om haar schuldgevoel te doen verdwijnen deed ze zo dus..
Het is maar dat je het weet; opletten dus!!

Axelll
5 augustus 2006, 21:56
M'n andere Gretsch heeft ook een verhaal, maar het zo ongelovelijk worden als ik dat ging vertellen... en dan wordt iedereen jaloers enzo. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben :p

Niks niet, gewoon posten die hap biatch!

JeroenZ
5 augustus 2006, 21:59
mijn gitaar:

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0834.jpg


.


wat zijn die spikkels allemaal op de headstock, stof??

nielsduursma
5 augustus 2006, 22:01
ja gewoon stof. verbouwing + donker licht met flitser = lelijke foto :satisfie:
ik had die dag ook hout gezaagd....

JeroenZ
5 augustus 2006, 22:05
Ook op de stemmechanieken?

Luke-wannabe
6 augustus 2006, 14:09
Pff wat een vraag :D

vidar
6 augustus 2006, 16:44
Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe gitaar gekocht. Had al twee zomers hard gewerkt en dus aardig wat te besteden. Was altijd al helemaal gek van Les Pauls en besloot dus naar eentje op zoek te gaan. Wilde wel een oudere, liefst een van rond 1990. ik zoeken op marktplaats en gitaarmarkt en ik vond een Gibson les paul Custom, volgens de verkoper uit 91 en in zeer goede staat.Hij vroeg er 2000 voor maar na mijn bod van 1700 bond hij meteen in en we gingen voorlopig akkoord met 1800 euro. We maakten een afspraak om hem uit te testen. Was er meteen al weg van maar was toch wat huiverig om het geld uit te geven.. was (en is) voor mij toch een bom duiten. Afgesproken dat hij hem een week zou vast houden. Er waren ook wat probleempjes die mij wat deden terugschrikken : fretbuzz op de lage E snaar en (niet heel boeiend maar wel jammer) gebroken Pick-up ringen. Tijdens die week met hem gebeld en overeengekomen (ik had 1800 euro geboden voor een gitaar in echt goede staat en hij had toch wat gebreken) dat, als ik hem zou kopen, ik er 1700 voor zou betalen. Affijn na een week weer afgesproken en die fretbuzz bleef mij storen. Ik dus NOG weer twee dagen bedektijd geregen. Toen gevraagd of hij het goed zou vinden als we samen naar Vox Humana zouden gaan, daar de kosten voor de reparatie zouden laten inventariseren en dat ik dan zou beslissen of ik hem zou kopen. (Je kunt me een zeikerd vinden maar ik als 17jarig ventje wil ik niet een gitaar kopen met een onoverkoombaar probleem!) Hij antwoorde hierop dat hij daar niet zo'n zin in had, was voor hem iets te veel moeite ook had hij al 3 hogere boden ontvangen op marktplaats die veel dichter bij zijn oorspronkelijke vraagprijs kwamen. Hij zei: je mag hem voor 1700 euro meenemen maar ik heb niet zo'n zin om naar die gitaarwinkel te gaan. Ik teleurgesteld maar me er toch maar bij neergelegt. Krijg ik 2 dagen later een mailtje van die man: Ik heb zitten denken en gun jou toch die gitaar, kom me zaterdag maar ophalen bij mij thuis en dan gaan we naar vox humana. Dat gedaan, bij VH schatten ze de kosten op 160 euro en daar kon ik me wel in vinden. En zodoende kwam de gitaar in mijn bezit.

Door de reparatie speelt ie nu echt als een zonnetje! Ben er echt zielsgelukkig mee!! Wat een gitaar!

[img=http://i72.imagethrust.com/t/229531/dscn0396.jpg] (http://i72.imagethrust.com/images/XI7/view-image/dscn-0396.html)

[img=http://i72.imagethrust.com/t/229532/dscn0400.jpg] (http://i72.imagethrust.com/images/XI8/view-image/dscn-0400.html)

Orpheo
6 augustus 2006, 16:47
@ Vidar:

ben ik nieuwsgierig; wat werd er precies gerepareerd? nieuwe frets ofzo? fretbuzz is zo te verhelpen door OF brug om hoog te doen, OF nek iets holler te doen. kost echt geen 160 euro...

Vonk
6 augustus 2006, 16:51
Dat blijft een hele mooie LP! Zat er alleen geen slagplaat bij? Ik vind het bij een zwarte met witte binding toch mooier, zo'n zwarte slagplaat met witte binding.
Leuk dat je hem toch hebt gekregen!

Nocki
6 augustus 2006, 17:04
Ik schaam me toch wel een beetje voor het verhaal van mn gitaar.

Mn ouders gingen een ander huis kopen en om alles financieel rond te krijgen hadden ze een klein bedragje nodig wat ze niet hadden en ook niet kondern lenen. dus heb ik op mijn naam toen een lening geopend om het geld aan hun te lenen.

toen ze verhuisd waren en alles in orde was kreeg ik de eerste afbetaling in mn zak.

en toen vroeg ik gelijk zo heel scheinheilig "hoe kom ik van hier zo snel mogelijk op de grote weg richting Antwerpen"

En toen zag je ze al kijken toen ik dat vroeg met dat flinke bedrag in mn handen... "wat ga je doen dan? " en ik: "o niks...." :-)

gelijk mn eerste gibson gaan halen :-) speel er nog op en vind het een heerlijk ding.

Dude
6 augustus 2006, 17:06
Nu zou ik dat wel heel verdacht vinden. Ooit nog een vriendin gehad waarmee ik 3 jaar heb samengewoond. Deed ze op een dag ook zo een verdachte gunst, het kon ook niet op..poeslief en de hele santekraam, ook een fantastisch kado,omdat ik zo een schat was enz. Ik had echter niks speciaal gedaan..Een paar maanden later kwam het uit dat ze op die dag een scheve schaats had gereden en om haar schuldgevoel te doen verdwijnen deed ze zo dus..
Het is maar dat je het weet; opletten dus!!


:D toevallig ken ik een verhaal dat daar veel op lijkt en de tranen stonden in mn ogen van het lachen toen ik dat hoorde, maar goed dat neemt niet weg dat het MOOI kut is om dat mee te maken

Negative K3 fan
6 augustus 2006, 17:14
aan mijn laatste gitaar zit een heeeeeel lang verhaal :D

Vonk
6 augustus 2006, 17:26
Nou vertel het dan maar niet ;)

nielsduursma
6 augustus 2006, 17:43
dat verhaal is volgens mij nog niet helemaal afgelopen....

vidar
6 augustus 2006, 22:00
@ orpheo, ja natuurlijk kun je de brug omhooog draaien of de nek holler zetten maar dat gaat wel ten koste van je actie, daarbij waren de frets nooit gerond, volgens die gozer daar waarschijnlijk zelfs niet bij de fabriek. En er zaten ook flinke hoogteverschillen tussen de frets onderling. Vox humana heeft ze gevlakt en daarna gerond, heeft de hele afstelling gedaan en er een nieuwe topkam en nieuwe elementringen opgezet, koste uitenidelijk trouwens 140 euro geloof ik (inclusief een nieuw setje snaren :P) Weer helemaal top nu dus het was me het geld meer dan waard. En wat ook mooi was: na 2 dagen was ie klaar!

@Vonk, nee zat er inderdaad niet bij, vind het eigenlijk wel mooi zo, misschien doe ik er nog wel een keertje eentje op.. k denk t eigenlijk niet.

Orpheo
6 augustus 2006, 22:32
@ orpheo, ja natuurlijk kun je de brug omhooog draaien of de nek holler zetten maar dat gaat wel ten koste van je actie, daarbij waren de frets nooit gerond, volgens die gozer daar waarschijnlijk zelfs niet bij de fabriek. En er zaten ook flinke hoogteverschillen tussen de frets onderling. Vox humana heeft ze gevlakt en daarna gerond, heeft de hele afstelling gedaan en er een nieuwe topkam en nieuwe elementringen opgezet, koste uitenidelijk trouwens 140 euro geloof ik (inclusief een nieuw setje snaren :P) Weer helemaal top nu dus het was me het geld meer dan waard. En wat ook mooi was: na 2 dagen was ie klaar!

@Vonk, nee zat er inderdaad niet bij, vind het eigenlijk wel mooi zo, misschien doe ik er nog wel een keertje eentje op.. k denk t eigenlijk niet.

ah okay. ik snap 'm :) ik moet mijn custom nog eens laten refretten (200 euro) en mn studio laten vlakken... :listen:

RS-Rik
7 augustus 2006, 02:47
Ik ben eens 35 km gefietst op een gewone fiets om een gitaar te gaan bekijken (m'n lieve Custom (merk) stratje) en ben 'm later op gaan halen met de auto (had nog geen rijbewijs)

Kwam ik daar aan, een of andere halfbakken indo van 50 doet open, met een stuk of 18 gitaren en 1 VOX ac30 Dus beetje spelen etc, strat was gewoon cool, zeker 30 jaar oud, ding heeft deuken, vergeelde stukken in de (natural) lak, en nog 5 veren onder de brug. Hardstikke mooi. De afspraak was voordat ik kwam 175 euro. Zegt die gozer daar dattie er 250 voor wil hebben. Begin ik dat ding af te kraken, ja maar hier zit nog een deukje, en daar zit nog dat, en hier nog dit en we hadden 175 afgesproken. Later gaf hij lafaardig toe met de smoes "dat ik zoveel gitaren heb ik hou ze niet allemaal uit mekaar" en heb ik hem voor 150 meegenomen door er nog even in te peperen dat ik een heel lief onschuldig ventje ben en die gitaar absoluut nog eens op het podium zou verschijnen.

Nu zitten er GFS'jes in het ding en ik moet alleen nog een keer de tuners vervangen.

ik heb ook een "Gibson" Flying V. M'n leraar/ bandlid hattem staan, ik vroeg wattie ervoor moest hebben, 400 inc case, vriendenprijsje voor een Gibson, dit met EMG 81/85. Later zat ik thuis wat te frunniken en ineen laat er een lappie plastic los van de hardstock. Dus ik vond het verdacht en ben aan het logo gaan friemelen. heb een stukje los gemaakt en daar was een soort uitstulpsel van de H de lezen. Dus ik op internet het serienummer opgezocht, bleek het daadwerkelijk een Epi te zijn. Even die kerel gebelt en die was totaal ontzet. Hij weer bellen met de kerel (eikel) van wie hij hem als Gibson had gekocht, maar daar is nooit echt wat uit gekomen geloof ik. Ik mocht em nog voor 400 terug geven aan mn leraar maar nee daar is de gitaar gewoon te lekker voor, een vrij ouwe Epi, wit, met 2 dikke elementen. De EMG's voor 150 verkocht. Lekker! Via Ebay nog 30 euro overgehouden op de elementen. Driewef Hoera

Inmiddels al een duncan SH-5 custom dist. in gezet en een 496T in de neck.

Voor mijn acoustische ben ik van Valkenswaard naar Tilburg (was geloof ik die kerel Anavrin van het forum) gereden op een RS-50 brommer.. yeah! jezis die gitaar heb ik verwaaaarloosd