PDA

View Full Version : Vraag



FRE RQ
2 augustus 2006, 22:13
Onlangs zag ik op een optreden een gitarist die gebruik maakte van een apparaat die een stuk die hij speelde als het ware opnam en het dan telkens herhaalde, zodat hij er dan nog eens kan over spelen als 'tweede gitaar'. Kan iemand mij wat meer info geven met wat hij dat zou kunnen gedaan hebben. En kent er iemand een specifiek apparaat die daar voor geschikt is? Alvast bedankt, FRE.

vester86
2 augustus 2006, 22:45
een looper hete dat, boss verkoopt er sowieso 2 versies van,weet ff niet welk type

stumpy
2 augustus 2006, 23:43
boss heeft er zelfs 4, rc-2 (compact,lange opname tijd, maar maar 1 pedaal) rc-20 (groter, korte opname tijd, 2 pedalen) rc20xl (groter zelfde tijd als rc-2, 2 pedalen) en de rc-50 (enorm,enorm,enorm)

stumpy
2 augustus 2006, 23:43
Verder is trouwens ook nog de digitech jamman een goed alternatief

Brammibal
2 augustus 2006, 23:47
Loop station:
Boss rc-20 (250 E)
Boss rc-50 (500 E)
Digitech Jamman (300 E)
De 3 bekendste geloof ik.
Je moet even het forum doorzoeken, er is al vaak wat over gezegd.
Edit. TE LAAT.

Fumi SG
2 augustus 2006, 23:47
Line6 DL4 should do the trick.;)

Tolol
2 augustus 2006, 23:59
De Boomerang Phrase Sampler of de Zvex Loopfi Junky zijn ook dergelijke pedalen

FRE RQ
3 augustus 2006, 18:12
bedankt!!!!

mikey-1
3 augustus 2006, 19:24
heyz ik had een vraagje, bij sommige gitaar solo`s hoor je dat de gitaar een soort van gillende geluid maakt die lang door gaat wat voor een effect is dat ?

brunodb
3 augustus 2006, 19:26
electro harmonix heeft nu ook een looper

http://www.gearwire.com/mov/ElectroHarmonix_2880.wmv

dit is een link naar een filmpje waarin hij voorgesteld wordt

lampz
3 augustus 2006, 19:27
Ik denk dat je het verschijnsel 'feedback' bedoelt? Dat krijg je door je elementen dicht bij je versterker (met hoge gain) houdt. Het kan ook zijn dat je een whammy bedoelt, deze kan je toon d.m.v. een voetpedaal tot 2 octaven hoger of lager brengen. Wat het óók nog zou kunnen zijn is de oscillatie van de Zvex Fuzz Factory (a la Muse). Zie www.zvex.com voor een filmpje :)

mikey-1
3 augustus 2006, 19:39
ken je die liedje van usher, u got it bad? bijna op het einde van de liedje hoor je het ook die solo van die gitaar

lampz
3 augustus 2006, 20:49
Nee, het spijt me, dat liedje ken ik niet :) En nogmaals sorry, want dat ga ik niet downloaden ook :D

O en het kan ook nog een harmonic zijn :)

harrie-beton
4 augustus 2006, 22:19
Ik heb het wel gedownload...

het effect is waarschijnlijk feedback (dat wek je op door heel hard te spelen en dicht bij je versterker te staan).
Er zijn ook apparaten die dat maken:
een e-bow

Dit is mijn gitaar met een e-bow
http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/gear/sounds_lucy/prayer.mp3

Werkt ook op jazz gitaren. EEn e-bow is 200 euro en werkt alleen op 1 snaar.

nielsduursma
4 augustus 2006, 22:25
Ik heb het wel gedownload...

het effect is waarschijnlijk feedback (dat wek je op door heel hard te spelen en dicht bij je versterker te staan).
Er zijn ook apparaten die dat maken:
een e-bow

Dit is mijn gitaar met een e-bow
http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/gear/sounds_lucy/prayer.mp3

Werkt ook op jazz gitaren. EEn e-bow is 200 euro en werkt alleen op 1 snaar.

psssssssst, een ebow kost vandaag de dag nog "maar" 89 euro :sssh:
wat ik overigens nog steeds belachelijk duur vind.

harrie-beton
4 augustus 2006, 23:59
oh ja, sorry de mijne was in GULDENS

mikey-1
7 augustus 2006, 23:45
ik denk niet dat het een feedback is want je zegt het zelf voor dat effect moet je dicht bij je versterker staan en hard spelen kheb ut geprobeerd en ik heb de jouwe beluisterd het is wel zoiets. maar bij sommige live optreden als ze de solo spelen dan doen ze dat over het algemeen wel rustig en ze staan wel ver bij die versterkers vandaan en het klinkt iets helderder zeg maar

harrie-beton
7 augustus 2006, 23:46
er bestaan elementen (Fernadez Sustainers) die het nadoen net als een e-bow. Misschien is dat het.

mikey-1
7 augustus 2006, 23:57
ok :) maar weet je mischien ook sites waar ik gitaar geluiden kan horen.

die effect is echt moeilijk te vinden bij 3 muziek winkels geweest maar geen 1 van de 3 kon me met zekerheid vertellen wat het was ik heb ze effect laten alles

das best wel balen

mikey-1
7 augustus 2006, 23:58
ok :) maar weet je mischien ook sites waar ik gitaar geluiden kan horen.

die effect is echt moeilijk te vinden bij 3 muziek winkels geweest maar geen 1 van de 3 kon me met zekerheid vertellen wat het was ik heb ze effect laten horen en alles

das best wel balen

mikey-1
8 augustus 2006, 00:05
je hoort die effect echt heel vaak in muziek ( tof effect )

Pun
8 augustus 2006, 02:39
Zet anders even een clipje online waarin dat het duidelijk te horen is, en dan hier een link posten. Ik denk dat je dan wat meer nuttige reacties krijgt dan wanneer mensen zelf de moeite moeten nemen om het nummer op te zoeken.

mikey-1
9 augustus 2006, 01:27
kan iemand mij helpen wat voor een effect dit is

http://www.emp3finder.com/dsong.aspx?id=98760&rID=zM6JQm

bijna aan het einde van het liedje hoor je het

mikey-1
9 augustus 2006, 01:34
http://www.karaoke-version.com/fr/playback-mp3/usher/u-got-it-bad.html


de 2e deze is instrumental

masterrutger
19 februari 2007, 17:34
ok :) maar weet je mischien ook sites waar ik gitaar geluiden kan horen.

die effect is echt moeilijk te vinden bij 3 muziek winkels geweest maar geen 1 van de 3 kon me met zekerheid vertellen wat het was ik heb ze effect laten horen en alles

das best wel balen

Al een oud topic maar oke, hier gaat ie dan.

Volgens mij hoor je gewoon hammer-ons en zo gaat de gitarist het toonladdertje omhoog. Ik hoor helemaal geen apparte effecten het enige effect wat ik hoor is een distortion en er wordt een keer een snaar gedempt en dan komt het bijna tot een harmonic maar ook nog niet helemaal.

dePerik
19 februari 2007, 22:14
My guess, dit allemaal zo gelezen hebbende is dat er een duikvluchtje gemaakt wordt op een krijsende boventoon. Ik heb dat stuk ook helemaal niet gehoord en ben dus lekker eigenwijs in de trant van 'gooi er nog es iets tegenaan'.
Maar wellicht heb ik gewoon gelijk 8-)

dePerik
19 februari 2007, 22:25
Dude, Ik heb die track toch maar even geluisterd. Voor wat het nog waard is; der zit volgens mijn helmaal geen effect op, anders dan 'gewoon' een scheur, wellicht wat compressie en een eq zal ook wel Maar dat is het toch echt imho.

Joey Handsome
20 februari 2007, 17:36
Mmm... ik heb me alleen maar helemaal rot gelachen om het taalgebruik van dat mannetje... pfff...

Einzeln
20 februari 2007, 20:16
Ik denk dat die effect, een scheurtje is. Die effect noemen we geen effect.

dePerik
20 februari 2007, 22:54
:seriousf:
Whahahaa
'Eej mon die scheurdjeh's fokking lauwe sjid mon'.'Kcha ook zeoéén koopu mon, zoonuh uh...hoe komt die scheurdjeh eigulik uit die vette sjid spiekers mon?"

:D