PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: beginner



Fatihtjuh
2 augustus 2006, 22:08
Hoi

Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil een nieuwe gitaar, maar weet niet welke goed is.

Is deze straterpack goed voor een beginner die uit zich zelf wil leren en in de stijl van hard rock en heavy metl wil spelen: KLIK (http://feedback.nl/?id=55&b=GRX70JSUBK) ??

Mijn budget is rond de 200 euro +69 voor versterker als jullie een gitaar aanraden zonder versterker..


Alvast bedankt :D

Yapser
2 augustus 2006, 22:32
Leuk pakket om mee te beginnen.

Brammibal
2 augustus 2006, 23:14
Welke stijl wil je spelen ?
Kijk anders even in het "Gitaren onder de 250 euro" topic.
Aan die ibanez te zien, wil je vooral het wat ruigere werk gaan spelen. Dan is bijvoorbeeld een Dean Vendetta een goed keuze. (maar probeer vooral zelf zo veel mogelijk uit)

Fatihtjuh
3 augustus 2006, 12:18
Welke stijl wil je spelen ?
Kijk anders even in het "Gitaren onder de 250 euro" topic.
Aan die ibanez te zien, wil je vooral het wat ruigere werk gaan spelen. Dan is bijvoorbeeld een Dean Vendetta een goed keuze. (maar probeer vooral zelf zo veel mogelijk uit)
Ikwil in de stijl van hard rock en heavy metal spelen, zelf uit proberen zal niet echt goed lukken want ik ga hem op feedback.nl (via internet) bestellen maar ik ga 98% voor die ibanez..

Luke-wannabe
3 augustus 2006, 12:23
Ga dan eens langs! Je kunt je veel beter laten informeren enzo!

Jax
3 augustus 2006, 12:23
Ikwil in de stijl van hard rock en heavy metal spelen, zelf uit proberen zal niet echt goed lukken want ik ga hem op feedback.nl (via internet) bestellen maar ik ga 98% voor die ibanez..

Geen goed idee. De feel van een gitaar is erg persoonlijk, en dus voor iedereen anders. Een gitaar moet je qua sound bevallen, maar zeker ook qua bespeelbaarheid. Test em dus zeker even uit voordat je em bestelt, althans dat zou ik doen.

Fatihtjuh
3 augustus 2006, 12:33
Geen goed idee. De feel van een gitaar is erg persoonlijk, en dus voor iedereen anders. Een gitaar moet je qua sound bevallen, maar zeker ook qua bespeelbaarheid. Test em dus zeker even uit voordat je em bestelt, althans dat zou ik doen.
Weet ik, maar ik ken geen gitaarwinkel die deze gitaar heeft...

nielsduursma
3 augustus 2006, 12:35
Weet ik, maar ik ken geen gitaarwinkel die deze gitaar heeft...

feedback!!!!
waarom denk je dat er 4 adressen op die site staan?!?!?!?! :roll: :D
rotterdam - utrecht - eindhoven - apeldoorn

er zijn trouwens wel meer winkels die die set hebben, je moet alleen even zoeken.

Yapser
3 augustus 2006, 12:37
Heh, je hebt het over een (absolute) beginner. Die hoort echt het verschil niet tussen een Behrelul setje en een dikke Gibson met ronkende buizenamp. of een beetje. ;)

Fatihtjuh
3 augustus 2006, 12:39
Tjah, best wel moeilijk als ik 14 ben en in Belgie woon...

En idd voel ik geen verschil tussen die gitaren, bij site van cort kun je de geluiden van alle gitren horen maar ze klinken zelfde....

nielsduursma
3 augustus 2006, 12:41
Tjah, best wel moeilijk als ik 14 ben en in Belgie woon...

En idd voel ik geen verschil tussen die gitaren, bij site van cort kun je de geluiden van alle gitren horen maar ze klinken zelfde....

voelen en horen zijn 2 verschillende dingen!!

Brammibal
3 augustus 2006, 14:43
jawel, zelfs de absolute beginner voelt wel het verschil tussen gitaren.
toen ik begon had men vriend een fender strat en dat speelde toch wel bijzonder veel lekkerder dan mijn washburn gitaartje. Bij die fender ging alles meer vanzelf, nja, dat idee had ik tenminste. Ik ga der vanuit dat ze in belgie wel goede gitaarwinkels hebben, gewoon wat uitproberen, Piens Musicplanet heeft veel gitaren naar het schijnt ..

huskey
3 augustus 2006, 15:52
jawel, zelfs de absolute beginner voelt wel het verschil tussen gitaren.
toen ik begon had men vriend een fender strat en dat speelde toch wel bijzonder veel lekkerder dan mijn washburn gitaartje. Bij die fender ging alles meer vanzelf, nja, dat idee had ik tenminste. Ik ga der vanuit dat ze in belgie wel goede gitaarwinkels hebben, gewoon wat uitproberen, Piens Musicplanet heeft veel gitaren naar het schijnt ..

Heb je het hier over Simon? :D

Kaycee
22 september 2006, 13:23
Heb je intussen dit Ibanez starterpack gekocht ? Dit is nl het pack dat ik ook al enkele weken in gedachten heb (ben ook beginner uit Belgie) en op verschillende fora blijkt dit dus echt een heel goed instapmodel te zijn. Moest je nog geen aankoop gedaan hebben, mss interessant om zondag, 24 september ook eens naar de muziekinstrumentenbeurs in Antwerpen te gaan. Meer info vind je op dipro.be Je gaat er nieuwe en tweedehands kunnen kopen alsook zelf uitproberen.

kevin1994
30 september 2006, 10:30
ik zeg je ik ben begonen met een ibanez gsa 60 gaat veel langer mee maar als je een starter pak wil ja dan is dat zo (dike )prul) mijn vriend had hem 1 maand kabel kapot gewoon prull zeg zelf 80euro voor een gitaar en versterker ongveer het zelvde kan toch niks goeds voorspellen 8-)

Tho
30 september 2006, 10:34
Dat wil dus zeggen dat je een nieuw kabeltje moet kopen, en leestekens gebruiken :) Voor een absolute beginner is er zeker niets mis met zo'n starterspakketje hoor. Je moet gewoon weten hoe je met je gear om moet gaan, en dat vergt tijd

Squier4ever
30 september 2006, 10:59
alleen de ampjes die bij die pakketten zitten vind ik altijd zo gaar....
ze klinken hol en blikkerig en er zit altijd zo'n gore, schelle drive op, niet echt geschikt voor de gevraagde stijlen enzo

hendrix_appendix
30 september 2006, 17:50
Is Fatihtjuh een afkorting voor Fati? Ben jij dan dus de eerste elektrisch gitaarspelende Turk op het forum?????!!!! Fotooos!!!

Lourens
30 september 2006, 20:55
Is Fatihtjuh een afkorting voor Fati? Ben jij dan dus de eerste elektrisch gitaarspelende Turk op het forum?????!!!! Fotooos!!!
haha, is onze discriminerende zanger ook weer bezig hoor.
Carlo hou je es in man;)
Maar oké, ik dacht er ook aan....(ken er een die fatih heet)

Maar om ff weer op het onderwerp terug te komen,
Opzich wel lekkere gitaren, maar ik zou toch ff kijken wat je nog meer voor iets rond die prijs kan vinden. Voor hetzelfde geld heb je tweedehands kwalitatief beter spul. Maar wel uitproberen!

red
14 oktober 2006, 22:11
Ik heb ook een gitaar gekocht (ik ben dus nieuw)maar die leraar van me zegt dat je met dat soort gitaar alleen maar moeilijkheden zoekt
moet ik hem nu verkopen ofzo????




Ps:wie weet er de instellingen voor back in black voor de spider2 15???
:punk: :harmony:

Pentatonic
14 oktober 2006, 22:55
leraars denken vaak anders over gitaren dan leerlingen.

leerling: wil niet te veel geld uitgeven, vindt dat hij er nog niet goed genoeg voor speelt ofzo.

leraar: alles onder de 1000 euro is brol (cru gesteld :) )

ik ben begonnen op een harley benton starterspakket van 94 euro.

voordeel: als het niets blijkt te zijn, ben je niets kwijt
nadeel: als je verder gaat, koop je gegarandeerd binnen de 2 jaar een betere gitaar.

red
15 oktober 2006, 09:38
Maar wwar koop ik z'on starter pack in België???
In piens is er praktisch niets onder de 200 euro
Heb je geen afbeelding van die starterpack??? :strat:

Strangegun
15 oktober 2006, 10:09
Veel zeggen hier dat je hem zelf moet proberen maar als je nog nooit een gitaar in de hand hebt gehad valt er weining te doen denk ik.
En zelf wordt je er niet echt wijzer uit.

red
15 oktober 2006, 10:16
Is er een winkel dicht bij sluis of in België
waarvan je zegt "dat is nu een goede shop" :strat:

Pentatonic
15 oktober 2006, 10:32
key music - sint niklaas vind ik echt een goede shop

onder de 200 euro ga je in belgie niets vinden in een gitaarwinkel. je kan in duitsland zo'n harley benton startersset bestellen (strat model). je kan dan wel niet testen, maar als je nog nooit een gitaar vast hebt gehad ben je idd niet veel met testen en thomann is zeer goed met zijn garantie: bij het minste dat er aan mankeert kan je ze terugsturen en krijg je een nieuwe.

red
15 oktober 2006, 10:38
Welja bedankt voor de moeite.
Niets aan de grens van nederland??

hoe ziet z'on harley benton eruit :strat:

Kaycee
5 januari 2007, 14:28
Hoi,

Heb mij intussen het Ibanez GSA60 starterpack gekocht bij Feedback voor 199euro. Coooool ding, en de distortion is lekker vet. Over de versterker hoor je me dus zeker niet klagen. Binnenkort ga ik lessen volgen "Gitaar zonder noten - electrische gitaar" :metal:

Maar nu had ik nog een vraagje ivm die gitaar. Er zit nl een tremolo bij die nog moet/kan bevestigd worden. Ga ik een verschil horen (beter/slechter geluid) als die bevestigd is, ook al gebruik ik die niet ?
Ok, nu kan je zeggen, bevestig hem dan kan je het direkt horen maar 'k wil nog niet te veel prutsen aan die gitaar, begrijp je. En velen vinden een tremolo toch maar in de weg zitten. Als er geen verlies van kwaliteit is zonder tremolo, dan latek die gewoon in de doos zitten :satisfie:

marter544
5 januari 2007, 14:35
Dat stangetje maakt echt geen ene flikker uit.

Gitaristje 18
5 januari 2007, 14:44
Maar ja een tremelo is wel leuk om mee te werken;).

Ik zou zeggen probeer het in ieder geval. Kijken of je het leuk vind om er mee te werken. In het begin zal het klinken alsof de gitaar misselijk wordt, dat had ik erg met mijn gitaar met een floyd rose, maar naarmate je het wat vaker doet zal je meer gevoel erin krijgen en kan je mooie bends en mooie zingende vibratos maken. Ik vind het iig best leuk om te gebruiken.

Succes :satisfie: